Visa fullständig version : Boende i Jönköping
machine gun
2008-07-14, 12:41
Jag har fått jobb i Jönköping och letar därför som bäst boende där. Det är ett 6 månaders vikariat, så jag letar främst på andrahandsmarknaden. Tänkte höra om det är någon som har tips på bra annonssidor, utöver Blocket, där man kan hitta annonser för andrahandsuthyrning av bostäder.
Nitrometan
2008-07-14, 12:48
Jag har hört att man kan sova på Angels soffa.
Annars kanske Angel kan tipsa om nån bra hyresvärd i Jkpg?
Whistler
2008-07-14, 15:02
Annonssidor vet jag inte, men du kan ju kolla med VBAB.se och Vätterhem. Andrahand är nog svårt.
Ellis Wyatt
2008-07-14, 16:11
Kan ju alltid skriva in sig på högskolan och bo i ett studentrum ;-)
machine gun
2008-07-14, 16:17
Annonssidor vet jag inte, men du kan ju kolla med VBAB.se och Vätterhem. Andrahand är nog svårt.
Andrahand är väl rent generellt lättast att få tag i? Folk åker ju utomlands och har sig. Ligger en del annonser på Blocket. Tänkte mest höra om någon kände till något bättre ställe att leta på.
Kan ju alltid skriva in sig på högskolan och bo i ett studentrum ;-)
Jag kan bo i personalbostad i form av korridorsrum i värsta fall, så jag är inte helt utan tak över huvudet.
Jonkoping.se under Bo/hyresvärder. Annars är det nog bara blocket som gäller. Skitsvårt att få lägenhet här dock.
machine gun
2008-07-14, 18:03
Jonkoping.se under Bo/hyresvärder. Annars är det nog bara blocket som gäller. Skitsvårt att få lägenhet här dock.
Kan väl knappast vara svårare än i Sthlm?
Kan väl knappast vara svårare än i Sthlm?
Inte en aning, när ja bodde i Sthlm var jag inneboende.
Vad ska du jobba med?
Ring din bostad. Det finns lediga lägenheter på nygatan och backgatan.
machine gun
2008-07-14, 18:22
Vad ska du jobba med?
Som dietist på Ryhov.
Tackar!
Som dietist på Ryhov.
Tackar!
Jag jobbar också på Ryhov :)
Hon vill inte bo i Huskvarna.
shut teh face
2008-07-14, 18:28
Lol Angel nu får du inte äta semlor på rasterna längre. :hbang:
Lol Angel nu får du inte äta semlor på rasterna längre. :hbang:
Ha, gjorde jag inte innan heller. Men hon får gärna komma och styra upp lite ändå.
shut teh face
2008-07-14, 18:31
Okejrå.
machine gun du får se till och bli en såndär bra Dietist som lyssnar på King Grub, ingen aftonbladetskit. :)
Okejrå.
machine gun du får se till och bli en såndär bra Dietist som lyssnar på King Grub, ingen aftonbladetskit. :)
Jag ska ringa efter henne hela tiden, och sen ska ja fråga något och när hon svarar ska jag säga..."Men King Grub säger....". Ha-ho-ho
shut teh face
2008-07-14, 18:34
Ja du får nog övervaka hennes aktiviteter lite. :whipped:
machine gun
2008-07-14, 18:34
Det har du så rätt i.
Coolt. Då kanske man kan kolo-spotta lite på arbetstid ;)
Skulle jag börja köra med Aftonbladet som referens får jag nog sparken ganska snabbt.
machine gun
2008-07-14, 18:35
Jag ska ringa efter henne hela tiden, och sen ska ja fråga något och när hon svarar ska jag säga..."Men King Grub säger....". Ha-ho-ho
:D
Medicin B (njur-endokrin och allmän internmedicin) håller jag hus i.
Var utgår dietister ifrån?
machine gun
2008-07-14, 18:38
Medicin B (njur-endokrin och allmän internmedicin) håller jag hus i.
Var utgår dietister ifrån?
Dietistenheten, ligger under Beteendemedicinska enheten. Jag vet inte exakt vilka avdelningar jag kommer jobba mot ännu, men det är ju inte omöjligt att jag kommer i kontakt med den avdelningen.
Så länge man bara har en schysst hagelbössa under sängen,
så är det lugnt att bo på Nygatan...........
Välkommen till Bygden !!!........:)
Så länge man bara har en schysst hagelbössa under sängen,
så är det lugnt att bo på Nygatan...........
Välkommen till Bygden !!!........:)
Varför ser ja dig aldrig på FS?
Varför ser ja dig aldrig på FS?
Jag tränar just nu med de "tunga" pojkarna i källaren på Exercise, Kungsgatan
.....:hbang:
Kommer troligen träna på FS fr.o.m. september.
Så då ses vi.....:)
Jag tränar just nu med de "tunga" pojkarna i källaren på Exercise, Kungsgatan
.....:hbang:
Kommer troligen träna på FS fr.o.m. september.
Så då ses vi.....:)
lägg ägg, är det bra där?
lägg ägg, är det bra där?
Hyfsat.
Kul med lite ombyte bara. Ibland är det lite väl många miffon på FS....:D
Hyfsat.
Kul med lite ombyte bara. Ibland är det lite väl många miffon på FS....:D
no shittin, speciellt "bänkismith" gänget på söndagskvällar.
machine gun
2008-07-18, 08:56
Börjar ditt namn på Z ?
Jaa, why?
Jaa, why?
då vet vi vem du är, vi har snokat runt lite bland dokumenten på ryhov
machine gun
2008-07-18, 09:14
Haha, fick ni fram nåt intressant? ;)
Jag har fått jobb i Jönköping och letar därför som bäst boende där. Det är ett 6 månaders vikariat, så jag letar främst på andrahandsmarknaden. Tänkte höra om det är någon som har tips på bra annonssidor, utöver Blocket, där man kan hitta annonser för andrahandsuthyrning av bostäder.
Strongt att flytta 30-40 mil för ett vikariat på ett halvår, finns det goda chanser till förlängning eller är du bara trött på Sthlm?
machine gun
2008-07-18, 09:41
Strongt att flytta 30-40 mil för ett vikariat på ett halvår, finns det goda chanser till förlängning eller är du bara trött på Sthlm?
Det finns helt enkelt inga jobb i Sthlm.
Vilket öde, men det finns gott om motionsspår i krokarna. Mer eller mindre kuperade.
machine gun
2008-07-27, 17:27
Jag har blivit erbjuden en etta i första hand i Österängen. Är det helt off eller kan man bo där? Ligger ju på rätt sida om stan i förhållande till sjukhuset där jag kommer jobba iaf.
Alternativet jag har annars är att dela en central 4:a med två okända människor (andrahandslägenhet).
Jag har blivit erbjuden en etta i första hand i Österängen. Är det helt off eller kan man bo där? Ligger ju på rätt sida om stan i förhållande till sjukhuset där jag kommer jobba iaf.
Alternativet jag har annars är att dela en central 4:a med två okända människor (andrahandslägenhet).
Jag hade mycket hellre tatt den centrala faktiskt! Österängen är inte roligt.
Nej det vet du inte. Jag däremot vet för det stog på intranätet att hon hade fått jobbet av 14 sökande.
machine gun
2008-07-27, 17:33
Jag hade mycket hellre tatt den centrala faktiskt! Österängen är inte roligt.
Inte roligt hur? Tråkigt eller stökigt?
vilken gata är det på österängen?
machine gun
2008-07-27, 17:35
vilken gata är det på österängen?
Kommer inte ihåg. De ringde från Vätterhem i fredags. Jag skulle få papprena imorgon. Måste bestämma mig innan tisdag.
Inte roligt hur? Tråkigt eller stökigt?
Det mest kriminella området i Jkpg. Fult som fan, finns väl en pizzeria och Willys. Mest socialfall. Ligger vid motorvägen.
Bor du i centrala Jkpg så har du en underbar cykelväg till Ryhov dessutom, cyklar där varje morgon.
machine gun
2008-07-27, 17:36
Det mest kriminella området i Jkpg. Fult som fan, finns väl en pizzeria och Willys. Mest socialfall. Ligger vid motorvägen.
Det lät ju mindre trevligt =/
Lite Jkpgs-bilder :)
http://www.jonkopingenergi.se/user/images/arvidsson/jkpg_0291_anders_a_beskkvad.jpg
Vid kyrkan bor jag...typ
http://www.kdu.nu/images/jonkoping2.jpg
http://www.smarthotell.se/images/destination/5/jonkoping.jpg
http://content.expressen.se/blog/48/63/67/jonkoping/images/Natt.jpg
Var i centrum låg den lägenheten du kunde dela?
machine gun
2008-07-27, 17:59
Var i centrum låg den lägenheten du kunde dela?
Vet inte vad gatan heter, men 5 min gångavstånd från högskolan var det visst.
Vet inte vad gatan heter, men 5 min gångavstånd från högskolan var det visst.
Väster eller Torpa då. Jättemysiga områden.
machine gun
2008-07-27, 18:03
Det blir nog att jag tar det rummet om jag får det, är ju alltid fint att bo centralt 8dte är man ju inte bortskämd med i Sthlm precis). Det var billigt också. Hoppas de andra är trevliga bara.
Det blir nog att jag tar det rummet om jag får det, är ju alltid fint att bo centralt 8dte är man ju inte bortskämd med i Sthlm precis). Det var billigt också. Hoppas de andra är trevliga bara.
Då lär du ju känna några med. Och det är nära om du vill springa eller simma i vättern och sånt där galet du gör :)
machine gun
2008-07-27, 18:06
Då lär du ju känna några med. Och det är nära om du vill springa eller simma i vättern och sånt där galet du gör :)
Är det inte i Vättern som det är typ svinkallt i vattnet året runt? :D
Du hade väl våtdräkt? :)
Finns fler sjöar annars :)
Daniiiel
2008-07-27, 18:12
Varför ska hon simma i vättern när hon kommer ha sveriges största badanläggning väldigt nära?
Varför ska hon simma i vättern när hon kommer ha sveriges största badanläggning väldigt nära?
Menar du Rosenlund?
För hon gillar att simma ute.
machine gun
2008-07-27, 18:14
Du hade väl våtdräkt? :)
Finns fler sjöar annars :)
Jo, jag har våtdräkt, men det finns ju gränser. Försökte simma i Östersjön lite för tidigt på säsongen i år och det var inte speciellt trevligt. Blir jäkligt kallt om händer, fötter och ansikte. Men med tanke på att jag flyttar ner först i slutet av augusti lär det nog mest bli till att simma i bassäng :) Tänkte kontakta IKHP's triathlonsektion och höra om jag får leka med dem.
+1 !
Österängen är verkligen Miffo-köping.....:D
+1 !
Österängen är verkligen Miffo-köping.....:D
Man undrar ju hur illa det kan vara i förhållande till diverse områden i Stockholm.
Idag var det massor av människor som var i vattnet och när jag var det var det väl runt 21 grader, helt ok när det är 27+ i luften.
machine gun
2008-07-28, 05:01
Man undrar ju hur illa det kan vara i förhållande till diverse områden i Stockholm.
Jo, det är ju det man undrar... Har bott i en rad olika förorter i Sthlm inkl. "problemområden".
Jo, det är ju det man undrar... Har bott i en rad olika förorter i Sthlm inkl. "problemområden".
Åh, men tänk på att här är många uppväxta innom frikyrkorörelsen vilket har gjort dom lite lätt...*screwy* . Tänk Knutby-barnflickan typ. En dag bara brakar det loss. Tycker vi har en jäkla frekevens på psyk-mord här. Härromdagen var det en som ströp en 2åring. Och förra året blev en sjuksköterska mördad på Ryhov.
machine gun
2008-07-28, 05:10
Åh, men tänk på att här är många uppväxta innom frikyrkorörelsen vilket har gjort dom lite lätt...*screwy* . Tänk Knutby-barnflickan typ. En dag bara brakar det loss. Tycker vi har en jäkla frekevens på psyk-mord här. Härromdagen var det en som ströp en 2åring. Och förra året blev en sjuksköterska mördad på Ryhov.
Justja. Jönköping ligger ju mitt i bibelbältet.
Nitrometan
2008-07-28, 09:12
Justja. Jönköping ligger ju mitt i bibelbältet.
Ja. Jkpg är själva definitionen på "bibelbältet". Det blir inte mer bibel än så.
Småsamhällena runt Jönköping är inte dåliga de heller... ;)
På sommaren är det sjukt nice här, då trivs jag faktiskt oförskämt bra.
Österängen är ju inte i närheten av områdena i storstäderna, folk har lite annorlunda referenser bara. Jag menar, det var en notis i tidningen om att någon snott en tvättlina, det fanns inga vittnen till händelsen och ingen misstänkt. Hujja, hemska tanke!
Österängen är ju inte i närheten av områdena i storstäderna, folk har lite annorlunda referenser bara. Jag menar, det var en notis i tidningen om att någon snott en tvättlina, det fanns inga vittnen till händelsen och ingen misstänkt. Hujja, hemska tanke!
Där ser du!
Den grova organiserade brottsligheten breder ut sej även i småstäderna...:D
På sommaren är det sjukt nice här, då trivs jag faktiskt oförskämt bra.
Jag har iofs bott i både Göteborg och Stockholm med.
machine gun
2008-07-29, 17:30
Attans.. det sket sig med rummet i den centrala lägenheten :(
Jag har iofs bott i både Göteborg och Stockholm med.
Men då blev det väl inga tidningsrubiker när du snodde tvättlinor?
machine gun
2008-07-29, 17:59
Man kanske skulle åka ner och sno några tvättlinor på Väster, så att folk vill flytta bort från det kriminella områden :D
Man kanske skulle åka ner och sno några tvättlinor på Väster, så att folk vill flytta bort från det kriminella områden :D
En på min msn har en lägenhet som han vill bli av med, men den kostade visst 5300. Är det för dyrt?
Attans.. det sket sig med rummet i den centrala lägenheten :(
Lägg på en rem då!!
Det är just nu 58 lgh. till uthyrning på Blocket..:)
machine gun
2008-07-29, 21:22
Lägg på en rem då!!
Det är just nu 58 lgh. till uthyrning på Blocket..:)
Jag har svarat på typ alla annonser.
EDIT: Och det har typ 186 personer till också gjort.
machine gun
2008-07-29, 21:23
En på min msn har en lägenhet som han vill bli av med, men den kostade visst 5300. Är det för dyrt?
You've got PM.
machine gun
2008-11-23, 23:16
Bumpar den här tråden, eftersom mitt nuvarande kontrakt går ut vid årsskiftet och jag har jobb längre än så. Ingen som sitter och håller på en lägenhet månntro?
EDIT: Troligtvis blir jag kvar här minst tom juni, förutsatt att jag har nånstans att bo dvs...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.