Visa fullständig version : Sovplatsens helgedoms vara eller icke vara
Muskelbyggaren
2008-07-13, 23:20
Nästan alltid när det kommer råd från sömnexperter finner man på listan över råd att sängen endast ska vara en plats där man sover, (och det där andra). Som den optimalist jag är försöker jag förstås anamma dessa råd, men eftersom det samtidigt är så mysigt att läsa och greja med datorn i sängen, hänfaller jag ofta till dessa okynnen. Nu bor jag ju också i en liten etta, vilket inte direkt underlättar att lämna sängen i fred på dagtid. Jag tycker nog också att jag sover sämre ju mer tid jag spenderat i sängen under dagen, särskilt i anslutning till kvällen.
Hur gör ni? Är sängen helig eller ett gott alternativ till soffan?
NiXPhoenix
2008-07-13, 23:32
Den är helig, pga att det ligger fullt med saker i den. :D
Skulle gärna lägga mig vissa gånger på dagtid men då behöver jag flytta iväg lite grejer först...
Whistler
2008-07-13, 23:42
Ibland läser jag lite innan jag sover, men i stort sett så är sängen helig. Den är till för sovande och älskande. Är jag och tjejen riktigt sega när vi ser på film händer det att vi kollar från sängen, då är det lite mer biokänsla också (sängen står bakom soffan).
Äh, sängen är bra till att äta i, sova i, älska i, onanera i, läsa i, se på film i, spela datorspel i, plugga i och inte minst hoppa i!
Jag har en 2a, bara en säng i sovrummet, bara sova och det där lilla andra där.
Dock from veckan som kommer så kommer jag få en sprojlans uberhärlig soffa så jag kanske kommer sova där i fortsättningen...
Ja, min säng är helig. När jag sover är det kudde under fötterna, sovmask och öronproppar som gäller. Jag är en pensionär.
Ja, min säng är helig. När jag sover är det kudde under fötterna, sovmask och öronproppar som gäller. Jag är en pensionär.
Måste vara en dröm för en inbrottstjuv :) Utöver att det kanske inte finns så mycket att stjäla kanske?
Syndicate
2008-07-14, 09:28
I min sängs sovs det bara. Inget annat.
Jag var en sådan som gjorde allt möjligt i sängen. Läste, kollade på TV, spelade spel, jobbade med laptopen etc. Även jag anammade dock till slut rådet att göra sängen till en sömnhelgad area.
Innebörden av detta blev att jag nu sover precis överallt utom i sängen. Jag somnar i soffan eller på vardagsrumsgolvet. Har även somnat i köket på en pinnstol och i badkaret. Min slutsats är att sänganvändningsförändringar kan ge upphov till narkolepsi.
Jag har en trea men har ändå alla grejer i samma rum, säng, soffa, tv, dator osv, allt utom köksbordet. De andra rummen är bara... pja, stora garderober? Förråd? Och iofs sover jag oftast i soffan & har sängen till att lägga papper & böcker på...
Men för att anknyta till tråden så helgar jag inte sängen alls & jag kan bara säga att det funkar skitdåligt, jag kan sova en massa timmar men inte fan sover jag bra =(
theoppositescollide
2008-07-14, 12:54
Jag använder sängen till allt. Sova, sex, TV, dator, läsa, chill, kullerbytter osv, och jag sover alldeles utmärkt, alltid.
Modern myt säger jag.
kalle_banan
2008-07-14, 13:21
Jag har börjat trixxa med öronproppar och det största problemet är ju att man inte hör klockan när den ringer, finns det något sätt att lösa det på?
I övrigt tror jag att sängen/sovrummet ska vara en helig plats, men det kan ju vara rätt svårt att hålla sig ifrån sängen o sitt eget rum om man bor hemma.
Mescreant
2008-07-14, 13:23
Nä, somnar lättare på golvet eller soffan hur jag än gör.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.