Visa fullständig version : Har du köpt en drickaback i år?
Jag satt och funderade på varför jag inte köper en back läsk/lättöl på affären. Jag gillar ju lättöl och det är väl rätt billigt har jag fått för mig.
En anledning kan ju vara att den är rätt otymplig i jämförelse med ett litet sexpack 33 cl-burkar, och det är ju lite meck att panta den. I synnerhet som jag aldrig handlar med bil. Men det kanske också är att jag är trendig, och att drickabacken är på väg ut.
För att få ut något resultat kvantifierade jag svaren till att binära och gälla endast i år, så kanske en trend kan skönjas.
Eddie Vedder
2008-07-13, 08:40
Inte till mig själv och inte för mina pengar men jag inhandlade en back sockerdricka från köket på jobbet häromdagen. Till gamlingarna.:)
King Grub
2008-07-13, 08:54
I år... nej, men strax före jul i fjol blev det en back must.
Nej, köper två liters eller 0,5 flaskor eller 0,33 burkar om jag köper läsk. Dricker inte lättöl heller.
Jag har köpt, men inte till mig själv utan till personen som jag är personlig assistent. Jag har alltså utfört själva köpet, men inte med mian pengar och inte i syfte att dricka dem själv.
Gills det?
Ja, men till morsan. Hon dricker av någon konstig anledning Ramlösa. Vattnet i kranen duger visst inte...
Inte till mig själv och inte för mina pengar men jag inhandlade en back sockerdricka från köket på jobbet häromdagen. Till gamlingarna.:)
Jag har köpt, men inte till mig själv utan till personen som jag är personlig assistent. Jag har alltså utfört själva köpet, men inte med mian pengar och inte i syfte att dricka dem själv.
Gills det?
Ja, men till morsan. Hon dricker av någon konstig anledning Ramlösa. Vattnet i kranen duger visst inte...
Jag har samlat juryn för en överläggning och vi har beslutat oss för att diskvalificera langningsfallen. Grejen är ju att vi, generation X, TNG, dagens ungdom, jailbaitsen, har slutat köpa drickabackar. Om vi blir utsända att göra det är det ju inte på eget initiativ.
Nej, jag har aldig nånsin köpt en drickaback.
Nej, jag har aldig nånsin köpt en drickaback.
Pollen då?
Jag är rätt nöjd själv, även fast denna var svår att misslyckas med.
Jag har köpt en drickaback med en del lättöl och läskeblask i, det var till en lite större fest då det kändes trevligt att ha lättöl i form av glasflaskor på borden. Ska man köpa några 33 cl glasflaskor kan man lika gärna köpa en hel back.
shadowfire
2008-07-13, 09:28
I mina yngre år hade jag alltid en back med lättöl och en back med groggvirke ståendes hemma. Det känns lite 90-tal dock, har nog inte rört en back sedan 99/00.
Nej det har jag inte. Det är väldigt sällan jag dricker läsk om jag skulle vilja ha det köper jag 1.5 liters flaska det är mycket smidigare.
Pollen då?
Jag är rätt nöjd själv, även fast denna var svår att misslyckas med.
Hyffsad, men ett eller 2 alternativ till( har aldrig nånsin köpt en ) samt jag har handlat flera backar.
Alt ja, men ÖL (jag skulle gärna särskilja öl med läsk)
Men du lär dig young grashopper.
Jag har heller aldrig köpt en drickaback, så vitt jag kan minnas. Men jag måste erkänna att jag har druckit läsk som kommit från en.
Brooklyn
2008-07-13, 10:02
jag köpte en back med julmust light i januari :D
Alfred Nobel
2008-07-13, 10:04
Det var länge sedan jag eller min familj tjackade en back med läsk. Flera år sen. Köper vi julmust etc blir det i petflaskor!
Hyffsad, men ett eller 2 alternativ till( har aldrig nånsin köpt en ) samt jag har handlat flera backar.
Alt ja, men ÖL (jag skulle gärna särskilja öl med läsk)
Men du lär dig young grashopper.
Gott, jag känner mig trygg i att den hårda poll-skolan kommer leda mig till visdom.
http://bay01.imagebay.com/_upload/img/45/Danielochmiyagi.jpg
Corpobal
2008-07-13, 12:02
Jag tycker backen är rätt så retro snart och bör därför få ett uppsving i vissa medvetna kretsar, men den generella tendensen är ändå att vi inte vill använda backar när vi handlar vårt dricka. Själv har jag aldrig någonsin köpt en back med läsk och jag tycker faktiskt nästan det skulle kännas obehagligt att göra det, är inte backarna återanvända av en massa olika människor så jag kanske får en back som varit i någon annan ägo en längre tid?
Hur är det med flaskorna egentligen, när jag var liten så hörde jag att man lämna in dom och så tvättades dom och märktes om sen fylldes dom igen? Är det inte egentligen så att man konsumerar begagnat på något sätt? Det känns ju helt fel i dagens tidevarv, jag måste kunna definiera mig själv som individ även med sådan här banal konsumtion och då funkar det inte med begagnade flaskor i en sliten röd plastback.
shut teh face
2008-07-13, 12:18
Konstigt nog så köper jag det typ aldrig. Isf får man ju åka och handla med bil.
Jag har nog aldrig köpt en drickaback i mitt liv, om man inte räknar storinköp till personalfester etc.
Har aldrig köpt en back. Dricker inte läsk eller lättöl så ofta, sen är själva grejen med pantningen störig. Skulle jag köpa skulle det vara mineralvatten men då det finns fina sexpack med petflaskor tillgängliga till en billig peng så händer inte det heller.
EDIT: Jag har iofs köpt flera backar av finsk variant med starköl, men det kan väl inte räknas?
Ignatius72
2008-07-13, 12:58
Senast jag köpte en drickaback kan ha varit -96, -97 någonting.
Köpte en back en gång. Men den var skitjobbig att bära hem /=
Dessutom var det äcklig läsk. Cuba Cola och sånt /=
mangemani
2008-07-13, 13:23
en polare har tydligen fått nån deal hos en som han känner som jobbar på wasa bryggeri.
han får då köpa en back(vilket innehåller 24 st 0.5l pet flaskor) för 40 spänn.
nu i sommar så har han köppt in 5 backar,1 back ska jag få köpa(50 spänn,trocadero) 1 back ska han ha och en back ska en annan köpa och resten ska vi 3 dela på.
så snart har jag köpt min första back.
Lelle Pelle
2008-07-13, 13:24
Ja, de är så lättlurade på en butik här i närheten. De säljer 33cl Coca-Cola på glasflaska, så jag fyller en back med dem och betalar väl 34,90kr+pant eller något sådant.
bear.flowertwig
2008-07-13, 13:30
Jag tycker backen är rätt så retro snart och bör därför få ett uppsving i vissa medvetna kretsar
+1. Jag blir själv sugen på att köpa en back bara av den anledningen. Förutom att jag tror att det skulle kännas bra att bära en hel back dricka så tror jag att det skulle vara snyggt. Lite som en accessoar.
Själv har jag aldrig någonsin köpt en back med läsk och jag tycker faktiskt nästan det skulle kännas obehagligt att göra det, är inte backarna återanvända av en massa olika människor så jag kanske får en back som varit i någon annan ägo en längre tid?
Hur är det med flaskorna egentligen, när jag var liten så hörde jag att man lämna in dom och så tvättades dom och märktes om sen fylldes dom igen? Är det inte egentligen så att man konsumerar begagnat på något sätt? Det känns ju helt fel i dagens tidevarv.
Skärp dig, återvinning är miljömässigt *slap* Och trendigt :smokin:
Jag och en polare delar på en back "Pripps vichy" varje vecka. Bättre kolsyrat vatten finns inte :)
Följdfrågan i tråden är ger drickabacksinhandel vuxenpoäng?
Guybrush
2008-07-13, 14:19
I så fall har jag många! Jag köper backar lite då och då och ställer i förrådet. De brukar innehålla 80% Schweppes tonic water och resten light-läskeblask och vatten. En 33:a tonic water är precis lagom till en stor Gin & Tonic :thumbup:
Det är ju nästan ett krav att ha bil när man köper dricka på back. Jag har balanserat en back på cykeln en gång (och klarade det!) men det gör jag inte om.
LadyInsane
2008-07-13, 14:31
Nej, jag har en soda stream.:D
Whistler
2008-07-13, 14:32
Aldrig köpt en.
bear.flowertwig
2008-07-13, 14:43
Nej placera inte drickaback i samma kategori som vaxduk nu. Drickaback är tidlös stil. Som en välstittande kostym från Saville Row.
Nej placera inte drickaback i samma kategori som vaxduk nu. Drickaback är tidlös stil. Som en välstittande kostym från Saville Row.
Det lustiga är att drickaback ger det lägsta priset på drycken, kanske ifs alla vet om, men det lär vara både billigast och miljövänligast.
Det lustiga är att drickaback ger det lägsta priset på drycken, kanske ifs alla vet om, men det lär vara både billigast och miljövänligast.
Och om man dessutom handlar för 200 kronor på mitt ICA så får man den typ kastad i skallen, så billig blir den.
Motorbreath
2008-07-13, 17:38
Jag har aldrig köpt en. Nu när det kommer på tal så inser jag att jag saknar att ha med mig en drickaback när vi åker ut till stugan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.