Visa fullständig version : Lekar på bröllop.
Slartibartfast
2008-07-11, 08:50
Fyfan. *gah!*
Jag hatar sånthär av hela mitt hjärta. Men min polare har gift sig och vi ska ha en fest nu på lördag. Det kommer ett gäng polare från brudgummens sida och en hop tjejer från brudens sida. Och jag kan tänka mig att tjejerna kokat ihop nåt fanskap för att "lätta upp stämningen". Och vi killar kan ju inte sitt där och pimpla bärs utan att hitta på nåt. Så vad fan ska man hitta på?
Förslag på bröllopslekar?
Muaytudd
2008-07-11, 08:51
Fyfan. *gah!*
Jag hatar sånthär av hela mitt hjärta. Men min polare har gift sig och vi ska ha en fest nu på lördag. Det kommer ett gäng polare från brudgummens sida och en hop tjejer från brudens sida. Och jag kan tänka mig att tjejerna kokat ihop nåt fanskap för att "lätta upp stämningen". Och vi killar kan ju inte sitt där och pimpla bärs utan att hitta på nåt. Så vad fan ska man hitta på?
Förslag på bröllopslekar?
pimpla bärs :cool:
Någon gömmer någonting i byxfickan/byxorna och så ska folk känna sig fram och gissa vad personen har gömt för något.
Men om de nu är i Finland.... gummistövelkastning, bära kärring osv
Någon gömmer någonting i byxfickan/byxorna och så ska folk känna sig fram och gissa vad personen har gömt för något.
"Har du en stor stark i fickan eller är du bara glad att se mig?"
Muskelbyggaren
2008-07-11, 09:17
Hah dito, blir fullkomligt nervig när jag kommer i läget att man är manad att arrangera nåt liknande. Oftast brukar det bli bäst om man inte oroar sig för mycket för att det inte ska bli storslaget.
Jag hade tagit bilen till nåt häftigt avsidesställe med utsikt, plockat med ett kubbspel och ett lager med flintastekar och gjort upp en stor brasa. Paintball lär ju annars vara en höjdare, om än mer artificiell än det tidigare förslaget.
Vi hade någon liknande fest för en polare som gått och gift sig i smyg, där körde vi lite lekar där bröllopsparet var de som tävlade mot varandra. Allt från lite mer fysiskt krävande utmaningar till påståenden om deras bättre hälft som de skulle gissa var sanna eller ej. Var perfekt för en sån som jag själv som inte hade nåt emot att sitta vid sidan och dricka öl under tiden som de bjöd oss på en hel del skratt.
En klassiker är ju att binda ihop paret; den enes vänsterarm binds ihop med den andres högerarm. Sedan låter man dem baka en sockerkaka eller liknande (särskilt äggknäckandet kan vara underhållande) för att testa deras samarbetsförmåga.
Nitrometan
2008-07-11, 09:43
Men du är ju i Finland slarti!
Allt som behövs är sprit och niiven. Och det har ju redan alla finnar.
Klart.
Slartibartfast
2008-07-11, 09:44
En klassiker är ju att binda ihop paret; den enes vänsterarm binds ihop med den andres högerarm. Sedan låter man dem baka en sockerkaka eller liknande (särskilt äggknäckandet kan vara underhållande) för att testa deras samarbetsförmåga.
Det vore kul, men vi kommer att vara på en krog/restaurang vid ett långbord när detta är aktuellt, så jag tror inte det är genomförbart.
Ryska slottet kanske?
Alla tar av sig byxorna, sedan lägger ni er på golvet och blandar er med varandra.
Finns ju en hel del vanliga lekar.
Hela havet stormar är ju ganska vakio.
Min favorit är dock att brudparets föräldrar skall svara på frågor om sina respektive barn (eller dyligt) . Det går till på det sättet att svaret på frågan finns skrivet på en skyllt som hålls ovanför förälderns huvud medan han/hon svarar, så att alla andra kan se svaret. Bäst blir det om det är ganskla kluriga frågor så man får höra en förklaring eller så. Svårt att förklara men roligt var det senast iaf.
Tricklev
2008-07-11, 17:11
Hur löste man sådana här frågor före internet?
Hur löste man sådana här frågor före internet?
Man pimplade bärs.
Jag måste hålla med muaytudd här. Personligen skulle jag löst detta genom att inte hitta på någon fånig lek och sett till att fort som fan druckit tillräckligt för att ändå vara en kul kille. Alternativt bara sitta ner. Och pimpla bärs.
Det finns inget som jag hatar så mycket som sällskapslekar o annat trams på fester. Känns så krystat innan alla blir fulla, och när alla blir fulla känns det sjukt ogivande. Mycket roligare att dansa, skrika, sjunga och vandalisera som är de enda vettiga alternativen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.