Visa fullständig version : Hjälp en ganska ovetande slyngel vart man ska festa
Demoneyes
2008-07-10, 19:18
Som rubriken..
Är ute efter ett uteställe i Sthlm där det alltid är bra drag och mkt folk i åldern 18-25. Är inte ute efter ett dyrt ställe men där bärsen kostar max 50kr. Musiken får gärna vara dansvänlig dvs typ nästan allt :)
Hoppas ni har några bra tips :)
Patricia på Torsdagskvällar, Bakfickan och Tip Top!
Rekommenderas!
Demoneyes
2008-07-10, 21:00
Patricia på Torsdagskvällar, Bakfickan och Tip Top!
Rekommenderas!
Hurru du du den där går jag inte på är inte helt tappad :P
Demoneyes
2008-07-10, 21:01
kickis*rolleyes*
Motivering?
Motivering?
Han driver med dig, Kickis är Stockholms största pundarställe.
Hurru du du den där går jag inte på är inte helt tappad :P
Damn, vad avslöjade mig? :D
HAH, Kicki's är sämsta stället jag varit på i alla plan. 360 och Chaplin's är heelt nice. :)
Vill lägga till att Laroy har jag hört ska vara jävligt nice också, dock har jag inte varit där. :) Däremot har jag gått förbi där ganska mycket och på Fre/Lördagar är det galet drag.
Dom har öppet till 05, och visst är det drag ända tills stängtid!
Demoneyes
2008-07-10, 21:38
Damn, vad avslöjade mig? :D
^^ Du gjorde det precis :)
Vill lägga till att Laroy har jag hört ska vara jävligt nice också, dock har jag inte varit där. :) Däremot har jag gått förbi där ganska mycket och på Fre/Lördagar är det galet drag.
Dom har öppet till 05, och visst är det drag ända tills stängtid!
05 och drag lät som en bra kombination om man vill festa loss :)
HAH, Kicki's är sämsta stället jag varit på i alla plan. 360 och Chaplin's är heelt nice. :)
Chaplin's...är det inte bara ligister där? Typ...Star Bar och nivå 22! Men för all del, jag kan ha fel..*screwy*
LadyInsane
2008-07-10, 22:23
Omg, HBJ ffs!
Chaplin's...är det inte bara ligister där? Typ...Star Bar och nivå 22! Men för all del, jag kan ha fel..*screwy*
Nej kära vän, det är Al fadji och gänget.
Demoneyes
2008-07-11, 07:17
Omg, HBJ ffs!
Det är okey bra musik och så men det är alltid för mkt folk ibland kan man inte hänga av sina kläder för det finns ingen plats...
Mer Förslag måste finnas folk som ska ut ikväll så vart ska ni hur är det där och varför drar ni dit och ingen annan stans?*popcorn*
Finns inga bra ställen i sthlm. Sthlms nattliv suger. Åk till Hamburg, det är närmaste bra staden jag kan komma på.
OM man nu måste ut i sthlm så är Laroy det bästa.
Hemmafester i Sverige, klubb i utlandet! =)
Ett seriöst förslag: Club Toxic, på Klarabergsviadukten. Skriv in dig på gästboken på hemsidan så får du kanske ett sms om gratis inträde före 23.
Är ni allvarliga när ni säger Laroy eller? Värre jävla fjortishak får man väl leta efter. Nu i sommar lägger jag min röst på Trädgården eller F12.
Ett seriöst förslag: Club Toxic, på Klarabergsviadukten. Skriv in dig på gästboken på hemsidan så får du kanske ett sms om gratis inträde före 23.
Nu vet jag inte hur gammal trådskaparen är, men jag skulle inte rekommendera någon som är en dag över 17 att sätta sin fot på hirschenkeller...
Nu vet jag inte hur gammal trådskaparen är, men jag skulle inte rekommendera någon som är en dag över 17 att sätta sin fot på hirschenkeller...
Jag tror väl att det skulle vara svårt för någon en dag under 18 att göra det...
Demoneyes
2008-07-11, 10:31
Är 20 Toxic är inte direkt min smak men det är inte botten heller
Jag tror väl att det skulle vara svårt för någon en dag under 18 att göra det...
+1
Men Laroy kanske vi tar och testar Berätta lite om F12 aldrig ens hört talas om.
LadyInsane
2008-07-11, 10:38
Det är okey bra musik och så men det är alltid för mkt folk ibland kan man inte hänga av sina kläder för det finns ingen plats...
Mer Förslag måste finnas folk som ska ut ikväll så vart ska ni hur är det där och varför drar ni dit och ingen annan stans?*popcorn*
Jag drar dit eftersom jag känner de som har stället, så garderob/bar och sånt är aldrig något problem..:D
Demoneyes
2008-07-11, 10:51
Jag drar dit eftersom jag känner de som har stället, så garderob/bar och sånt är aldrig något problem..:D
Då kanske du skulle ha tänk på att jag förmodligen INTE känner dem och att det förmodligen INTE finns ngn galje till mig :) Men tack för tipset ändå.
Just nu lutar det åt Trädgården var där på min studentfest det var gött.
Blir nog ett förkrök på nivå 22 eller ni kanske har något annat gött svinbilligt ställe att förkröka på förutom soffan hemma ;)
Alfred Nobel
2008-07-11, 11:00
Utecompagniet, sturecompagniet, hell's, laroy, whiteroom, the lab, cafét.
Jag ska till Laroy ikväll, kanske att vi stöter på varandra där Demoneyes?
LadyInsane
2008-07-11, 11:03
Då kanske du skulle ha tänk på att jag förmodligen INTE känner dem och att det förmodligen INTE finns ngn galje till mig :) Men tack för tipset ändå.
Just nu lutar det åt Trädgården var där på min studentfest det var gött.
Blir nog ett förkrök på nivå 22 eller ni kanske har något annat gött svinbilligt ställe att förkröka på förutom soffan hemma ;)
ähh jag är ond..;)
Trädgården är mysig. Där kommer ni bergis ha kul.
Gillar ni nivå 22? Värre förkrökställe finns inte. Pyttelitet och fullt med massa äckliga gubbar.
Jag brukar köra på Treat. Billigt och bra. ligger på Roslagsgatan 2. :)
Demoneyes
2008-07-11, 11:04
Utecompagniet, sturecompagniet, hell's, laroy, whiteroom, the lab, cafét.
Jag ska till Laroy ikväll, kanske att vi stöter på varandra där Demoneyes?
Bara dyra stekarställen det där :) Hörde precis av en polare att Laroy inte ska vara så bra men vem vet jag kanske diggar det.
Syns på Dansgolvet :naughty:
ähh jag är ond..;)
Trädgården är mysig. Där kommer ni bergis ha kul.
Gillar ni nivå 22? Värre förkrökställe finns inte. Pyttelitet och fullt med massa äckliga gubbar.
Jag brukar köra på Treat. Billigt och bra. ligger på Roslagsgatan 2. :)
Treat har jag hört talas om men inte varit på kanske tar det istället då. Jag är dock grymt förtjust i Nivå 22s Virgin Ozze lr hur det stavas
Alfred Nobel
2008-07-11, 11:16
Treat har jag hört talas om men inte varit på kanske tar det istället då. Jag är dock grymt förtjust i Nivå 22s Virgin Ozze lr hur det stavas
Treat ligger vid rådmansgatan, mysigt förkröksställe med billig bärs. Tror en falcon, på flaska, går på 26kr om jag inte misstar mig. Efter lite googlande hittade jag hemsidan: http://www.treat-bar.se/
Virgin ooze (http://www.iglaset.se/dryck/4164-Virgin-Ooze) smakar som redbullvodka imo, rätt tråkig i mängder, men en-två stycken får man lätt ner som omväxling till sina kalla bäärs !
Finns inga bra ställen i sthlm. Sthlms nattliv suger.
+100000000000, fan aldrig varit så besviken på Sthlms nattliv som efter att jag bodde där i 1år nyligen. Skönt o vara tillbaka i Gävle där alla snygga o _trevliga_ brudar finns:)
Demoneyes
2008-07-11, 11:21
Treat ligger vid rådmansgatan, mysigt förkröksställe med billig bärs. Tror en falcon, på flaska, går på 26kr om jag inte misstar mig. Efter lite googlande hittade jag hemsidan: http://www.treat-bar.se/
Virgin ooze (http://www.iglaset.se/dryck/4164-Virgin-Ooze) smakar som redbullvodka imo, rätt tråkig i mängder, men en-två stycken får man lätt ner som omväxling till sina kalla bäärs !
Precis som du säger så är den inte god i mängder den påminner om cider när det kommer till att dricka för mkt av den det blir nästan kladdigt i halsen :)
Ska kika in på sidan :)
Är inte Debaser hett längre?
Demoneyes
2008-07-11, 11:30
Checka vimelbilder på Treat damn snacka om slitna stackare dit vågar man nog inte gå ;P Iof så får man väl räkna med sånt på förkröksställen :P
Människorna på Nivå är även dem ganska slitna :P Folk som är där är av den "kaxigare" typen om ni förstår
Alfred Nobel
2008-07-11, 11:31
+100000000000, fan aldrig varit så besviken på Sthlms nattliv som efter att jag bodde där i 1år nyligen. Skönt o vara tillbaka i Gävle där alla snygga o _trevliga_ brudar finns:)
Blev ni guidade av Mora träsk och Benke blyfot till utelivet?
Kom tillbaka igen nästa år så kommer du inte vilja återvända till Gävle och era trevliga brudar.
Kom tillbaka igen nästa år så kommer du inte vilja återvända till Gävle och era trevliga brudar.
Vet inte om det beror på om man är från Stockholm eller utifrån, men ni Sthlmare är förbannat otrevliga vart man än går ut... så det är sjukt åt det.
Demoneyes
2008-07-11, 11:36
Vet inte om det beror på om man är från Stockholm eller utifrån, men ni Sthlmare är förbannat otrevliga vart man än går ut... så det är sjukt åt det.
Låter som resultatet av 1 diss för mycket :)
machine gun
2008-07-11, 11:37
Har inte vart där i år, men annars är det ju grymt på sommaren med uteserveringen och allt.
Låter som resultatet av 1 diss för mycket :)
beror inte bara på hur brudarna är, utan även vakter och annat folk. Som jag och en annan kompis observerade efter flera kvällar ute; det är fan inte många i Sthlm som ler och ser glada ut??
Demoneyes
2008-07-11, 11:40
beror inte bara på hur brudarna är, utan även vakter och annat folk. Som jag och en annan kompis observerade efter flera kvällar ute; det är fan inte många i Sthlm som ler och ser glada ut??
Tror nog bara du har haft lite otur alternativt har du ganska höga krav på hur "glad" man ska se ut/vara :) Sen så kan jag hålla med om att det finns riktigt dryga typer här i stlm men det är bara dem de e synd om :)
Tur är väl att vi alla är olika vad tråkigt det skulle vara om alla tyckte samma sak
Är 20 Toxic är inte direkt min smak men det är inte botten heller
20? Det måste ju vara årets skämt. Det är fan inte någon 20+publik där i alla fall.
+1
Men Laroy kanske vi tar och testar Berätta lite om F12 aldrig ens hört talas om.
F12, eller mer precis deras sommarklubb Terassen, kan du läsa om här:
http://www.f12.se/terrassen/
Jag är med LI här i vanlig ordning, HBJ som gäller för mig som 19åring som inte gillar att dansa. Trevligt folk, bra musik (enligt mig då), trevliga vakter (alltid, aldrig blivit otrevlig bemött där) inte allt för dyrt (34spänn för en stor stark, 40 pix inträde/garderob) finns även finare/dyrare/roligare öl/sprit.
Litet trångt kan det bli men vfn, det är kul.
Demoneyes
2008-07-11, 13:21
Är ute efter en krog där man inte behöver klä sig i sina allra dyraste kläder för att komma in. Samt måste vara ett najs dansgolv.
Hjälp mig :)
Kom tillbaka igen nästa år så kommer du inte vilja återvända till Gävle och era trevliga brudar.Hur är priserna på de ställen du rekommenderade och hur lätt är det att komma in?
Nej kära vän, det är Al fadji och gänget.
Sedär, kanske jag ska tänka om då. Det är nog vinst-varje-gång på det stället! Beror iofs på vad man menar med vinst.
Är det nån som känner till nåt schysst ställe som varken spelar house/techno/trance (vad nu skillnaden är) eller schlager? Mer hiphop och r'n'b...fast med lite schysst blandning av folk.. Äh det finns nog inte förresten. Får stanna hemma i mitt vardagsrum.
Alfred Nobel
2008-07-11, 15:12
Hur är priserna på de ställen du rekommenderade och hur lätt är det att komma in?
En öl går väl på 50-60 kr och samma gäller för ett glas vin kan jag tänka mig. Inträdet skiljer inget speciellt från ställena, står man på ev. listor är det tom gratis innan vissa bestämda tider om man inte är VIP och glider förbi kö och pröjs. Men säg 100-150 kr inträde.
Är man runt 20 kommer man inte garanterat in på alla av ställena, men Laroy och Cafét brukar inte vara några svårigheter. Däremot Sturecompagniet och Hell's är hårdare på åldern. Är man upp mot 23-25 är det oftast inga som helst problem, förutsatt att man inte har på sig ett par galonisar från 92 och gummistövlar alá Per Moberg.
finns det längre?
eller drömde jag att det las ner?
las det upp igen tros?
En öl går väl på 50-60 kr och samma gäller för ett glas vin kan jag tänka mig. Inträdet skiljer inget speciellt från ställena, står man på ev. listor är det tom gratis innan vissa bestämda tider om man inte är VIP och glider förbi kö och pröjs. Men säg 100-150 kr inträde.
Är man runt 20 kommer man inte garanterat in på alla av ställena, men Laroy och Cafét brukar inte vara några svårigheter. Däremot Sturecompagniet och Hell's är hårdare på åldern. Är man upp mot 23-25 är det oftast inga som helst problem, förutsatt att man inte har på sig ett par galonisar från 92 och gummistövlar alá Per Moberg.Haha okej. Tänker mest på inträdet för jag dricker i regel inte. Vore skoj att gå på nåt bratställe i sthlm för hittils har jag alltid bara gått till HBJ (kul som fan det med men..) men ska man behöva köa i 2 år och sen bli avvisad för att man är en "nobody" så får det vara.
360 @ Göta Källaren på fredagar, 21-03 , öl 48kr, fritt inträde under en månad om du skickar ett SMS och blir guldmedlem, 50kr kostar messet. Garderoben kostar 20kr. Tre dansgolv, schlager, techno/trance och RnB/Hip Hop. Vänder sig till 18-25år. Kan även spotta en viss Salami om du har tur nångång när han befinner sig där med den manliga kossan här på forumet :D
TheGovernator
2008-07-17, 15:20
HBJ på regeringsgatan alt. Anchor på sveavägen
TheGovernator
2008-07-17, 15:21
360 @ Göta Källaren på fredagar, 21-03 , öl 48kr, fritt inträde under en månad om du skickar ett SMS och blir guldmedlem, 50kr kostar messet. Garderoben kostar 20kr. Tre dansgolv, schlager, techno/trance och RnB/Hip Hop. Vänder sig till 18-25år. Kan även spotta en viss Salami om du har tur nångång när han befinner sig där med den manliga kossan här på forumet :D
You talking to me? :D
Debaser är bra. Snudd på överlägset när det kommer till livemusiken - förutsatt att man delar musiksmak med mig. :) Ofta väldigt bra band. Debaser Slussen är lite mysigare, medan Medis är lite fräschare och har (eller hade innan sommaren) en bra after work på fredagar.
Annars måste jag tipsa om Klubb Ace på Mango. Grymt bra musik, det finns en övervåning där man inte behöver skrika sig hes för att föra ett samtal och människorna är ickestockholmskt trevliga. ;) Lite indiealternativt, kanske, men det är en bra sak i detta fall.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.