Visa fullständig version : wii från USA
Hej!
Kom hem från USA idag med ett ny inköpt nintendo wii.. Frågade i affären om den gick i Europa med tanke på spänningen i uttagen och fick Ja som svar.. Kopplade in den precis och "pang" sen stod mitt nyinköpta wii helt utan ljus. Vad fan ska jag nu göra?! =S
Desperat!
Haha kopplade du in den utan en transformator?
Jaa, eftersom dom sa att det skulle fungera så kollade jag inte i all min iver själv =S
Shit happens när du koppla 110V prylar i 240V. Har du mycket tur är det bara transformator delen som är trasig, har wii en extern eller en intern?
Jo det fattar jag med =P Blev bara så förbanad på bestbuy som sa att det fungerade.. På mig själv som inte kontrollerade (som jag gjort på de andra sakerna jag köpte).. och på wii som inte hade 110-230v kompabilitet.. Argh, går och lägger mig och tycker synd om mig själv nu =( natti
Såg nu WII har en extern strömadapter, har du tur så lever resten av maskinen. http://www.nintendo.com/images/wii/what/screen-7.jpg Försök låna en sån och testa.
Låg precis och tänkte på om det var den som smälde kanske! Frågan är vart man får tag i en sådan =S
Någon som vet utspänningen på en svenskadapter? Kanske helt enkelt kan köpa en svenskaadapter och prova om det nu är samma ut spänning d.v.s.
Nitrometan
2008-07-10, 08:26
Klart att det är samma utspänning. Det är ju samma wii.
Nitrometan
2008-07-10, 08:33
Klart att det är samma utspänning. Det är ju samma wii.
Står tydligen "DC 12V, 3.7A" på både den amerikanska och svenska transformatorn.
Clas Ohlsson eller så kanske har en passande transformator?
Litecore
2008-07-10, 09:42
om du har nära till en Kjell&Co.-butik så leta upp art.nr: 44-281
den lämnar ut 12V/5.0A, så det är lite mer än du kanske behöver
men det finns ingen som ligger närmre originalWiiadaptern heller..
Hoppet lyser i mina ögon! Ska ner på direkten och se efter!
Litecore
2008-07-10, 10:24
Hoppet lyser i mina ögon! Ska ner på direkten och se efter!
hälsa från butik 30, UPPSALA REPRESENT! :D
hälsa från butik 30, UPPSALA REPRESENT! :D
:laugh: :laugh: Så skön!
Litecore
2008-07-10, 10:37
ta med konsollen också, så kan dom montera ihop allt med rätt kontakt
på plats i butiken så slipper du iaf ta sönder en till transformator idag ;)
Hade ett 110 volts rakuttag och testade adaptern och kom fram till att den var sönder. Ville inte lägga 250 kr på en ny adapter så jag hittade en 12v
0.8a adapter och lite sladdar så jag kopplade in mitt wii och det verkar leva! Nu ska jag ner och köpa en ny svensk adapter! Spänningen är olidlig! (vits)
NiXPhoenix
2008-07-10, 13:06
Det lever säkert :)
Litecore
2008-07-10, 16:08
vill ditt Wii ha 3.7A så är det inte skitbra att använda en adapter som
bara lämnar ut 0.8 men det är ju upp till dig.. den kan gå sönder också.
hehe, well, far är elektriker så jag hoppas han gjorde rätt =P 3.7 drar den kanske inte i viloläge och meny dessutom så. Men ingen i stan hade en så jag fick beställa från internet.. Vet alltså fortf. inte om den fungerar fullt ut. Störigt!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.