handdator

Visa fullständig version : Jogging innan frukost

nickeking
2008-07-09, 09:08
Jag har förstått att morgonpromenader innan frukost inte gör större skillnad för viktnedgången jämtemot promenader efter frukost. Nu är det så att jag tycker att det är rätt tråkigt att gå, plus att jag inte har så mycket tid på morgonen och tar därför hellre en joggingtur på morgonkvisten. Min fråga är nu om detta kan vara skadligt att göra innan frukost? Någon har nämligen nämt för mig att det inte är bra att köra högintensiv träning på så låga insulinnivåer som man har på morgonen innan frulle.

Tacksam för svar.

King Grub
2008-07-09, 09:32
Fysiskt arbete är inte skadligt. Om människan inte skulle kunna arbeta utan att ha ätit först, hade hon inte blivit långlivad.

nickeking
2008-07-09, 09:38
Jag menar självklart inte skadligt i den meningen att på något sätt göra sig illa. utan snarare om det skulle innebära en betyndade muskelförlust.

King Grub
2008-07-09, 09:40
Samma sak. Om skulle innebära en betydande muskelförlust, skulle människan inte överlevt. ;)

Nej, det gör det inte. Även om nedbrytningen är större än uppbyggnaden under aktiviteten, kompenseras detta över dygnet, om du inte svälter dig.

nickeking
2008-07-09, 09:44
Okej, bra då kan jag fortsätta med gott samvete

Mega_man1000
2008-07-09, 12:56
sen så beror det väl på ifall man springer 30 min eller 3 timmar ;)