handdator

Visa fullständig version : Bodyfitness och breda höfter

LisaTheOne
2008-07-08, 07:09
Hej undrar om man kan tävla i bodyfitness fast man har breda höfter. Tycker nästan alla tjejer som håller på med bf har jätte smala höfter. Min fråga är alltså om det är negativt att ha breda höfter i bodyfitness?

Sen vore jag glad om någon vet nån känd bodyfitnesstjej eller figuretjej med lite bredare höfter. Vore en bra motivationsklick för mig

Tolkia
2008-07-08, 07:26
När man når den kroppsfettprocent tjejerna har när de står på scenen har man inte så mycket höfter - eller snarare rumpa, vilket brukar vara en ganska stor del av det som åsyftas när man pratar om att en tjej har "breda höfter". Jämför med att väldigt många inte har särskilt mycket bröst heller, om de inte har fyllt på syntetiskt.

LisaTheOne
2008-07-08, 07:29
När man når den kroppsfettprocent tjejerna har när de står på scenen har man inte så mycket höfter - eller snarare rumpa, vilket brukar vara en ganska stor del av det som åsyftas när man pratar om att en tjej har "breda höfter". Jämför med att väldigt många inte har särskilt mycket bröst heller, om de inte har fyllt på syntetiskt.

Nej det förstår jag ju:) Men mina höfter mitt skelett ben är breda. Hur mycket jag än deffar så kommer dom ju alltid att finnas kvar. Kommer det bli negativt för mig?

Muaytudd
2008-07-08, 07:40

Vissa tjejer/kvinnor har breda höfter - inte mycket fläsk. Det sitter i skelettet.

Mirre
2008-07-08, 08:16
Jag är väl inte helt okänd inom Bodyfitness i Sverige och jag har väldigt tydliga höftben. Det är en illusionernas sport så du får jobba på att skaffa mer massa helt enkelt och på så sätt trolla bort höftbenen. Det går även att göra endel med bikiniskärningen och poseringen men givetvis i kombination med muskelmassa på rätt ställen. Låt dig inte hindras av höftbenen utan det är helheten som avgör. Ju mer du ser dina höftben själv desto mer kommer även din omgivning att se dem. Jobba på att skaffa dig muskelmassa med fokus på bra vidd på lats och bra lårsvep så ska du se att höftbenen inte syns lika mycket. :thumbup:

LisaTheOne
2008-07-08, 12:47
Jag är väl inte helt okänd inom Bodyfitness i Sverige och jag har väldigt tydliga höftben. Det är en illusionernas sport så du får jobba på att skaffa mer massa helt enkelt och på så sätt trolla bort höftbenen. Det går även att göra endel med bikiniskärningen och poseringen men givetvis i kombination med muskelmassa på rätt ställen. Låt dig inte hindras av höftbenen utan det är helheten som avgör. Ju mer du ser dina höftben själv desto mer kommer även din omgivning att se dem. Jobba på att skaffa dig muskelmassa med fokus på bra vidd på lats och bra lårsvep så ska du se att höftbenen inte syns lika mycket. :thumbup:

Tack Mirre du är från och med nu min nya idol:hbang: Har nämligen hört av många på gymmet att det är lika bra att strunta i att tävla och inse att man inte är byggd på rätt sätt. Kan du inte lägga upp ett inspirationskort från din tävling här i tråden?

Handcuff
2008-07-08, 13:31
Hur länge har du tränat LisaTheOne, är du nära formen för BF?

Om inte så fundera inte så mycket. Kör på och se vart du hamnar. Många försvinner på vägen trots bra förutsättningar.

Endura
2008-07-08, 13:33
det är lika bra att strunta i att tävla och inse att man inte är byggd på rätt sätt

Vad f-n är de för skitsnack!? :confused:

Undvik allt du kan att ta till dig såna kommenterar, sånt där handlar mer om dem själva och deras egna negativa inställning, än vad som verkligen gäller!

Vill du satsa på att tävla tycker jag du ska göra det! :thumbup:

Slartibartfast
2008-07-08, 13:36
Hur länge har du tränat LisaTheOne, är du nära formen för BF?

Om inte så fundera inte så mycket. Kör på och se vart du hamnar. Många försvinner på vägen trots bra förutsättningar.

+1

Är man nybörjare ska man inte ställa in sig på tävling. Träna några år och se sen om det alls ser ut som om du tränar. Spara tävlingsplanerna tills dess.

Mirre
2008-07-08, 15:08
Tack Mirre du är från och med nu min nya idol:hbang: Har nämligen hört av många på gymmet att det är lika bra att strunta i att tävla och inse att man inte är byggd på rätt sätt. Kan du inte lägga upp ett inspirationskort från din tävling här i tråden?

De människor som säger så till dig kommer förmodligen aldrig att lyckas med något till 100%. Har man en sådan inställning så är det i mina öron en "loser"-inställning. Ingen får något på ett silverfat och tror man samt kämpar tillräckligt mycket, så kommer man riktigt långt. Visst kan gener utgöra vissa hinder men långt ifrån att det ska hindra dig från att nå dina delmål och slutmål. Ingeting är omöjligt, det gäller bara att ge sig f-n på det. Jag hade inte fysiken för en bf-scen, fick jag höra från två profiler för snart två år sedan, som anser sig kunna bb och bf samt som även är ansedda i branschen. Jag hade för breda höfter. Det gav mig istället en jäkla kick. :naughty: Jag kom trea på SM nu i höstas och femma året dessförinnan och siktet än nu inställt på en ädlare valör i höst. Som sagt, ingenting är omöjligt! Du upplever säkert dina höfter som bredare än vad de är. Lägg gärna upp en bild så kan vi se om du är ett "hopplöst" fall, vilket jag knappast tror. ;)
Bifogar en länk från senaste sm då jag i denna tråd inte kan lägga in bilder. Jag är nr 22.

http://www.muscle.se/gallery/index.php?gallery_showpic=12217

Mirre
2008-07-08, 15:09
+1

Är man nybörjare ska man inte ställa in sig på tävling. Träna några år och se sen om det alls ser ut som om du tränar. Spara tävlingsplanerna tills dess.
Fast att ha tävling som mål är aldrig fel. Det motiverar mig iallafall på gymmet. Däremot ska målen vara realistiska.

Sniggel
2008-07-08, 16:15

Så pratar bara losers, ingen diss åt dina gymkompisar, bara ren fakta. Man kan f-n inte dra några slutsatser förrän man gett allt och trott på sig själv hela vägen!

Kwon
2008-07-08, 16:27
Jocelyn Pelletier kan fortfarande tävla, han ser inga hinder/gränser.

Om han kan, kan du/jag/Yngve/vem som helst.

It's all in your mind!

Go for it Lisa!

Kör hårt och låt inte person_x sabba din dröm.

Buken
2008-07-08, 16:37
Mirre, du har grymmast fysik på bilden!:hbang:

Och on-topic: breda höfter, kan ju knappast vara ett problem huvudsaken är nog bara hur man placerar resten av mucklerna(som det redan sagts) mitt mål är tävling. Dock inte inom fitness men endå! och jag är nog inte optilämpad för det men skit samma!!

Kör hårt!

scum
2008-07-08, 22:40
detta är ju som uppochnerdagen för mig då jag tycker kvinnor ska ha höfter.
mirres höftparti ser ju ganska optimus prime ut.

LisaTheOne
2008-07-13, 11:52
Vad f-n är de för skitsnack!? :confused:

Undvik allt du kan att ta till dig såna kommenterar, sånt där handlar mer om dem själva och deras egna negativa inställning, än vad som verkligen gäller!

Vill du satsa på att tävla tycker jag du ska göra det! :thumbup:

Tack! Japp upp på scen det SKA jag bara:thumbup:

stargate
2008-07-13, 12:00
Breda höfter är ju det finaste som finns på en kvinnokropp! (om hon är hyffsat smal i övrigt dvs).

Det visar ju bara att kvinnan är optimal för att föda ens avkommor.