Visa fullständig version : Ont i käken/tanden
Jag vaknar upp idag med otroligt ont i vänster käke, samt ömhet i baktand på samma sida. Igår var det mest tandont, idag är det olidlig smärta i käken fast knappt kännbar smärta i tanden. Är det någon som vet vad det kan vara överhuvudtaget? Jag tycker att min tandhygien är mycket bra och har aldrig haft problem med tänderna förut.
Smärtan är tryckande och ilande på något sätt, och jag kan inte gapa särskilt mycket utan att få ont. Vore trevligt om någon visste vad det kan va.
King Grub
2008-07-06, 13:52
Visdomstand låter troligt, som sagt; det räcker att den rör på sig några millimeter om den växer snett eller framåt och trycker på tanden framför eller något för att det skall göra outhärdligt ont.
Mycket möjligt, men får man ont i själva käken då också? Och hur vet man om det är visdomstanden? Det är varken något som sticker ut eller känns annorlunda förutom lite svullnad kring värkande tand, samt att käk-smärtan sitter både vid tanden, men även längre bak.
King Grub
2008-07-06, 14:08
1. Ja.
2. Går till tandläkaren.
Rätt svårt för oss på ett forum att ställa en direkt diagnos.
Har du för ont får du helt enkelt sätta dig på akuten, annars ringer du o bokar tid imorgon om smärtan fortfarande sitter i.
Edit; varför ska du alltid vara så snabb?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.