handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig gå ned i vikt

norran
2008-07-05, 21:51
Tjena.

Behöver gå ned i vikt så snabbt som möjligt. Har aldrig hållt på med motion förut aktivt/seriöst

(Har oftast vart sitta hemma vid dator/tv) Men nu tänker det bli ändring på det!

Är 1.86 lång och 95 kg

Har börjat sen igår att cykla lite och att äta mindre kcal produkter.

Det jag tänker äta frånochmed nu blir oftast Fitness flingor 40% fiber med 149 kcal per portion och mellanmjölk till det

Tänkte om man äter det som frukost och sen till mat.
(Vill ha mycket enkelt att äta och inte hålla på och mixtra med massa saker, max värma färdiga köttbullar hellst :P)

Och jag har ABSOLUT ingen bra kondis, började cykla som sagt lite igår.
Idag så drog jag faktiskt iväg 3-4 mil, villket var lite jobbigt.

Men hur mycket ska jag då till min mat cykla ungefär?
Och har ni några tips vad man kan göra vid "dåligt väder dagar"? Som nu denna vecka.

/Mvh

Davidoff
2008-07-05, 22:49
så snabbt som möjligt = maximalt underskott dvs ät minimal mängd kalorier för att åstadkomma ett så högt underskott som möjligt.

Pejij
2008-07-05, 22:50
så snabbt som möjligt = maximalt underskott dvs ät minimal mängd kalorier för att åstadkomma ett så högt underskott som möjligt.

Dock kan det ju diskuteras om det är det nyttigaste sättet...

Davidoff
2008-07-05, 23:00
Jag besvarade frågan "Behöver gå ned i vikt så snabbt som möjligt". Påstod aldrig att det var nyttigt...

JockeKillen
2008-07-07, 01:29
spelar det någon roll i hur stor del muskler kontra fett du tappar i viktminskningen?

AmericanDragon
2008-07-07, 01:41
dagar med bra väder = ligg på kaloriunderskott
dagar med dåligt väder = samma som ovan

Du kan uppnå ett kaloriunderskott utan träning, det gäller bara att du har koll på vad du äter. Så om du inte kan träna för att det är dåligt väder så ät lite mindre helt enkelt. och läs deffguiden här på forumet om du inte gjort det än.

JockeKillen
2008-07-07, 02:02
Jag hade hellre gått ut och sprungit i regnet än att äta såpass lite att ligga på underskott en dag med minimal aktivering av kroppen.

AmericanDragon
2008-07-07, 03:41
Vad får du egentligen ut av lite löpning? Förbrukning av 1-400 kalorier? Det är ju knappast middag och lunch vi snackar om att skippa totalt. Du får det att låta som om man måste dra ner såpass mycket att man skulle må dåligt.

Ta bort en ostskiva på mackan och skippa mjölk till varje måltid så är det fixat.