Visa fullständig version : Angående en kommande förändringar som det talas om i nyhetsbrevet.
Hej allihopa.
I det senaste nyhetsbrevet stod följande:
En stor uppgradering kommer inom kort att göras på Kolozzeum:s forum, det kommer att tillkomma flera nya roliga funktioner, bl.a kommer varje medlem att kunna ha ett eget bildgalleri, gästbok m.m.
Jag undrar verkligen om det här är en bra idé. Dessa funktioner är direkt ifrån vilken communitysida som helst, Facebook, Lunarstorm, Geeloo, etc. En av Kolozzeums fina egenskaper är att trots att det bara är ett forum i all enkelhet så har det samma känsla som en lyckad community oftast har. Dock kommer Kolozzeum bara bli ytterligare en grej i mängden av communities om detta sker. Jag tror att det kommer förstöra charmen, och det rejält. Tyvärr.
Scratch89
2008-07-04, 22:31
Ptja, både och. Då kanske man slipper alla jobbiga signaturer på arton rader där man ska länka till sin journal, blogg, bilddagbok och sina vänners (o)roliga hemsidor.
Varför inte? Det enda negativa är väl att det förmodligen blir mindre spam i allmänt.
Andy.da.wohoo
2008-07-04, 22:36
Att man kan ha ett eget bildgalleri är något jag tycker är bra! istället för att lägga upp sina bilder i Journalen kan man ju istället säga att man har lagt upp dom i sitt bildgalleri. Om gästboken så är det bra också till viss del. Men det blir tråkigt om babbla tråden dör pga det :D
von huff
2008-07-05, 20:16
Tycker att det är bra som det är nu.
Carolinew
2008-07-05, 20:16
Men journalerna blir ju tråkiga utan bilder, och medlemsbilderforumet kan ju tas bort då om alla skall lägga på sina egna sidor istället... (Ok jag vet att jag överdriver lite, det behöver ju inte bli allt eller inget, men det är förmodligen dit trenden kommer gå)
Nää behåll Kolo som det är!!
Håller också med om att kolo bör vara som det är nu.
Njäh, kolozzeum är redan bra som den är.
Nitrometan
2008-07-05, 20:36
Varför inte? Det enda negativa är väl att det förmodligen blir mindre spam i allmänt.
Precis.
Och det är bra.
LadyInsane
2008-07-05, 20:39
Finns det inte en möjlighet att spam och sådant kommer förvärras om kollo förvandlas till community?
Jag vill höra motiveringen bakom detta av admins, riktigt dålig idé det här :(
Jag hoppas att det inte minskar diskussionsdelen och -lustan och istället attraherar lunarexhibitionister och communityraggare och genererar isolerade ryggdunkargrupper.
Kollos enkla upplägg är en del av charmen.
King Grub
2008-07-05, 20:55
Jag tycker inte om idén och misstänker att det kommer att leda till att jag kommer att uppskatta Kolozzeum mindre.
shadowfire
2008-07-05, 21:05
Vilket nyhetsbrev?? :(
shadowfire
2008-07-05, 21:12
Jag lade en idé för något år sedan hit till kolo att just göra det till ett community. Varför? För att det kan ta kolo till såååååå mkt mer än vad det är nu. Ser man till mängden medlemmar så kan man lätt öka på rejält med users om man tar marknadsandelen som Sveriges största träningscommunity.
Går du ut med en sådan marknadsföring så kan du få sponsorer som heter duga.
Sedan om jag ser till eget behov.. ser jag någon person som verkar intressant, som verkar ha ett träningsupplägg som tilltalar mig, så får jag söka för att försöka få fram mer information om personen.
Den lilla profilinformationen som finns säger ju nada, vill jag se träningsupplägg så måste jag försöka komma åt en träningsjournal och tack och lov så har de flesta skrivit en länk i sina signaturer...
Klart som fan att diskussioner kommer vara i samma anda, varför skulle det inte? Träningsdagböckerna är ju redan nu idag en typ av en blogg, men kolla hur många som skriver "hej jag har varit på forumet nu i 1 år och nu startar jag en egen journal". Jag tror lätt att antalet journaler lär öka och att antalet träningsintresserade besökare lär öka.
Det jag också tror är att det kommer kräva rejäääääääält mkt mer tid av admins att hålla siten under kontroll. Just för att slippa nätraggande mm.
Syndicate
2008-07-05, 21:12
Jag tycker kolo är bra som det är i dagsläget och känner mig mig rätt negativ till förändringen som kommer ske :/
Tycker inte riktigt det finns något behov av vidareutveckling...
shadowfire
2008-07-05, 21:13
Skillnaden mellan ett community och ett forum är egentligen inte så stort, eller nåja, det beror på hur admins väljer att göra.
I grund o botten kan man fortfarande ha samma forum som nu, men att man för varje individ kopplar en individuell sida där man kan ha träningsblogg, bilder, presentation, målschema etc.
Syndicate
2008-07-05, 21:16
Skillnaden mellan ett community och ett forum är egentligen inte så stort, eller nåja, det beror på hur admins väljer att göra.
I grund o botten kan man fortfarande ha samma forum som nu, men att man för varje individ kopplar en individuell sida där man kan ha träningsblogg, bilder, presentation, målschema etc.
Det lät faktiskt lite intressant. Jag tycker som sagt det är bra som det är nu men när förändringarna väl har skett kanske jag kommer att vänja mig, kanske till å me gilla dom.
If it ain't broken... :thumbup:
Skillnaden mellan ett community och ett forum är egentligen inte så stort
För att det kan ta kolo till såååååå mkt mer än vad det är nu.
..
Det jag också tror är att det kommer kräva rejäääääääält mkt mer tid av admins att hålla siten under kontroll. Just för att slippa nätraggande mm.
hmm
shadowfire
2008-07-05, 21:23
Det lät faktiskt lite intressant. Jag tycker som sagt det är bra som det är nu men när förändringarna väl har skett kanske jag kommer att vänja mig, kanske till å me gilla dom.
Well, det är lite svårt o spekulera i vad som komma skall innan man ser det.. lite det som är min poäng. Vänta o se vad som sker innan det startas massa trådar med bu eller bä..
På samma sätt som lunarstorm har blivit sveriges site nr1 för nätragg så kan faktiskt kolo ta sig flera steg längre än nu.. och glöm då inte att kolo faktiskt är en butik. Kolozzeum är en webbutik vars syfte är att sälja. Sedan att vi lättlurade människor trivs här i forumet är en annan femma, men i bakgrunden lurar gammelgäddan med sina erbjudanden... och en annan känd nätleverantör av kosttillskott öser formligen ut reklam just nu om hur bra de är, både i radio och andra media.
Så, utifrån perspektivet att bräda den siten + en annan träningssite som börjar på B, så hade jag absolut velat ta kolo till en marknadsledande position.
shadowfire
2008-07-05, 21:27
hmm
OK, point taken. Konkretiserar för att förtydliga.
Ett forum är ett enkelt gränsnitt för att yttra åsikter, du skapar en användare o vips har du ett antal trådar du kan nyttja.
Ett community tillåter dig att ha en egen sida, nästan som "profil" på forum, men mer markant och skapar möjligheter att få det hela mer levande än enbart diskussioner.
Vill man så kan man skapa ett community med ett forum i botten, det enda du adderar är individuella sidor + lite layoutmässigt så du frontar siten på ett annat sätt. Det underlättar som fan för marknadsföring mm.
Du kan också gå enormt mkt mot ett community och göra om allt helt, dölja hela forumgrejjen och skapa diskussionsgrupper istället. Då blir det primära att alla har en profil med dagbok o grejs. Lunarstorm dvs.
Jag har personligen svårt att tro att man kommer göra som det sistnämnda, att fronta profilerna före forumet. Hur stor skillnaden blir för användarna återstår att se.
Nej, det betyder inte att vi ska kopiera Facebook eller Lunarstorm eller nåt annat. Men det finns trevliga applikationer i communityformen som mycket väl kan finnas med i ett framtida Kolozzeum. Forumet måste utvecklas; den nuvarande formen kan inte vara statisk. Det behöver inte vara mer än att man kanske bygger ut profilsidan, ökar bilduppladdningsutrymmet, funderar kring chat eller chatbox igen etc
Så, utifrån perspektivet att bräda den siten + en annan träningssite som börjar på B, så hade jag absolut velat ta kolo till en marknadsledande position.
Det är en separat fråga. Hur ska shoppen kunna sälja mer? Hur tänker du att det ena ger det andra här? Body är redan mindre än Kollo.
Carolinew
2008-07-05, 21:31
Tycker att journalerna räcker gott och väl som personlig "sida". Man skriver ju vad man vill om sig själv i första inlägget där. Finns ju sökfunktion om man nu inte skrivit journalnamnet i signaturen.
Carolinew
2008-07-05, 21:32
Nej, det betyder inte att vi ska kopiera Facebook eller Lunarstorm eller nåt annat. Men det finns trevliga applikationer i communityformen som mycket väl kan finnas med i ett framtida Kolozzeum. Forumet måste utvecklas; den nuvarande formen kan inte vara statisk. Det behöver inte vara mer än att man kanske bygger ut profilsidan, ökar bilduppladdningsutrymmet, funderar kring chat eller chatbox igen etc
En chatt däremot hade varit trevligt :) Resten, njaaaaaaa.......
Sedan om jag ser till eget behov.. ser jag någon person som verkar intressant, som verkar ha ett träningsupplägg som tilltalar mig, så får jag söka för att försöka få fram mer information om personen.
Den lilla profilinformationen som finns säger ju nada, vill jag se träningsupplägg så måste jag försöka komma åt en träningsjournal och tack och lov så har de flesta skrivit en länk i sina signaturer...
Om du först ser ett träningsupplägg ser du det sannolikt i den personens träningsjournal.
Om användaren skriver om det någon annanstans är det ju bara att söka på startade trådar av den användaren. Om journalen uppdateras ofta hittar du den direkt då.
tntballe
2008-07-05, 21:33
Finns det någon sida ni vill att det ska se ut som, så man kan se vad som komma skall?
shadowfire
2008-07-05, 21:34
Det är en separat fråga. Hur ska shoppen kunna sälja mer? Hur tänker du att det ena ger det andra här? Body är redan mindre än Kollo.
Ryktet går som en löpeld.
Jogg.se är väldigt poppis på mitt jobb, för det är en site med folk som löptränar. Kolo däremot har "anabolanissar bara". Inte alls lika poppis. Jag tror lätt att man kan locka "gemene man" hit mer, som lite balans till hormonstinna 16-åringar och tävlingsinriktade 35-åringar.
Gör man kolo lite mer personligt så kommer det tveklöst attrahera mer folk. Forum är faktiskt från början främst nyttjat av "geeks"... titta på Flashback mm...
En chatt däremot hade varit trevligt :) Resten, njaaaaaaa.......
Babbla, babbla, babbla tråden räcker
Finns det någon sida ni vill att det ska se ut som, så man kan se vad som komma skall?
Nej.
Ett community tillåter dig att ha en egen sida, nästan som "profil" på forum, men mer markant och skapar möjligheter att få det hela mer levande än enbart diskussioner.
Vill man så kan man skapa ett community med ett forum i botten, det enda du adderar är individuella sidor + lite layoutmässigt så du frontar siten på ett annat sätt. Det underlättar som fan för marknadsföring mm.
Du kan också gå enormt mkt mot ett community och göra om allt helt, dölja hela forumgrejjen och skapa diskussionsgrupper istället. Då blir det primära att alla har en profil med dagbok o grejs. Lunarstorm dvs.
Onödigt att krångla till systemet. Det lär bli långsammare också.
Vem ska speca upp grejerna?
shadowfire
2008-07-05, 21:38
Tycker att journalerna räcker gott och väl som personlig "sida". Man skriver ju vad man vill om sig själv i första inlägget där. Finns ju sökfunktion om man nu inte skrivit journalnamnet i signaturen.
Jo, men varför inte egentligen? Istället för att säga att det enbart räcker, säg vad som avskräcker dig?
Om jag ser Carolinew i en tråd så vore det väl nice om jag kunde klicka på dig och direkt få se kön + hur gammal du är + vad du tränar + om du har en journal och vad den innehåller + dina mål o ambitioner.. osv.. eller?
Som det är nu idag så används profilerna enbart för en enda sak... nada.
Förutom att ett par lägger upp profilbilder som är rätt så utmanande, både killar o tjejer, men inget mer än så. Sedan får du söka som sagt. Vad är så avskräckande med att varje medlem har en profilsida (där man fortfarande väljer vad man vill visa eller ej).
Om du först ser ett träningsupplägg ser du det sannolikt i den personens träningsjournal.
Om användaren skriver om det någon annanstans är det ju bara att söka på startade trådar av den användaren. Om journalen uppdateras ofta hittar du den direkt då.
Well, jag stöter dagligen på användare här som jag blir mer nyfiken på. Titta bara i dagsformtråden, där ett flertal proffs har postat enormt bra bilder nu senaste dagarna. Jag har ingen aning om ifall de har någon dagbok här, ifall de har fler bilder här, vad deras mål/motivation är eller något... fan det tar mig bara tid o sitta o söka på deras namn efter trådar de skapat. Varför inte bara en profillänk så jag får se vem fan andreas lundström är o vad det är för en kuf?
shadowfire
2008-07-05, 21:39
Onödigt att krångla till systemet. Det lär bli långsammare också.
Vad grundar du det på? Vad blir krångligt och vad blir långsamt?
Jag gillar motargument, men inte utan refenser eller mer specifikt uttalade alternativa förslag.
Jogg.se är väldigt poppis på mitt jobb, för det är en site med folk som löptränar. Kolo däremot har "anabolanissar bara". Inte alls lika poppis. Jag tror lätt att man kan locka "gemene man" hit mer, som lite balans till hormonstinna 16-åringar och tävlingsinriktade 35-åringar.
Gör man kolo lite mer personligt så kommer det tveklöst attrahera mer folk. Forum är faktiskt från början främst nyttjat av "geeks"... titta på Flashback mm...
Jag håller inte med om att det inte finns "gemene man" här. Vi har en ganska stor spridning av medlemmar, kanske främst styrketränande och konditionstränande, samt en ganska stor del som inte tränar alls. En övervägande del pojkar/män, en övervägande del yngre, men på intet sätt homogen grupp.
Vill man attrahera alla tränande? Är det ett självändamål? Om du nu ska hävda att forumets förändring skulle inverka positivt på shoppens försäljing, tror du att den stora massan, dina s.k. "gemene man", de där som hänger på jogg.se kommer att handla mycket tillskott? Kanske kunde det vara en bättre idé att marknadsföra shoppen på de ställen denna målgrupp redan befinner sig på?
Jag gillar motargument, men inte utan refenser eller mer specifikt uttalade alternativa förslag.
Han baserar det på att han själv ska koda det. :D
Well, jag stöter dagligen på användare här som jag blir mer nyfiken på. Titta bara i dagsformtråden, där ett flertal proffs har postat enormt bra bilder nu senaste dagarna. Jag har ingen aning om ifall de har någon dagbok här, ifall de har fler bilder här, vad deras mål/motivation är eller något... fan det tar mig bara tid o sitta o söka på deras namn efter trådar de skapat. Varför inte bara en profillänk så jag får se vem fan andreas lundström är o vad det är för en kuf?
Googla på deras namn. Skriv site:www.kolozzeum.com [sätt in namn här].
Definitionsmässigt blir det krångligare när man lägger till saker. Klart det blir långsammare ju mer information som ska behandlas.
Låter lite grann som det funkar på T-nation. Där kan medlemmarna bland annat lägga upp sina bilder i sin profil och även föra journal där.
Pudzianovski
2008-07-05, 21:47
Har svårt att tänka mig att de skulle sälja mindre bara för att de gör om forumet lite. Jag kan inte säga att jag bryr mig så mycket om de gör om lite. Det mesta kommer väl fortfarande vara valbart så att säga. *popcorn*
Är det nån som läst vad jag skrivit? Till det kan läggas att det finns ekonomiska orsaker till det mesta. Även om forumet naturligtvis drar in pengar till shopen ska man inte bortse från möjligheten till t ex reklamintäkter.
Vi kanske ska se över möjligheten till mobilsurfning, språkval, designa eget utseende av forumet, öppna upp för utländskt deltagande, websändningar (fr t ex mindre tävlingar) - det finns mängder med funktioner som inte ryms under forumvarianten.
Ja, det finns uppenbarligen en stor marknad som efterfrågar communityapplikationer. En stor och köpstark grupp. Motionärer. Andra idrottare.
shadowfire
2008-07-05, 21:50
Jag håller inte med om att det inte finns "gemene man" här. Vi har en ganska stor spridning av medlemmar, kanske främst styrketränande och konditionstränande, samt en ganska stor del som inte tränar alls. En övervägande del pojkar/män, en övervägande del yngre, men på intet sätt homogen grupp.
Vill man attrahera alla tränande? Är det ett självändamål? Om du nu ska hävda att forumets förändring skulle inverka positivt på shoppens försäljing, tror du att den stora massan, dina s.k. "gemene man", de där som hänger på jogg.se kommer att handla mycket tillskott? Kanske kunde det vara en bättre idé att marknadsföra shoppen på de ställen denna målgrupp redan befinner sig på?
Jag håller med om att det är en trevlig spridning mellan scen-material och nybörjare. Jag går bara efter hörsägen på jobb och till mitt privatlivs krets och kolo har på någotvis fått stämpeln att vara ett byggarforum. Det jag hör är att body har fler tjejer och att kolo har mer byggarkillar. Om det är rätt eller fel värderar jag inte, jag refererar bara till vad jag hör.
OM det nu är att så kolo har en nätstämpel som byggarforum för killar, så lär det ju också attrahera ett antal personer i den kretsen och avskräcka ett antal - även om många ändå kommer att ge kolo en chans av ren nyfikenhet. Jag var själv livrädd då jag gick med i detta forum, jag trodde alla var +120 kg och gick på anabola. Herregud jag hade ju inte ens lyft en hantel på allvar, hur skulle jag då ens våga gå med i ett forum med massa styrkenissar?
Så, vad ändamålet är kan och ska inte jag svara på, det får webbshopen och forumets admin stå för. Jag kan bara referera till hur kolo upplevs på jobbet och i min omgivning. Där tror jag mig se förbättringar för att riva "anabolagrabbarforum"-barriären.
Har svårt att tänka mig att de skulle sälja mindre bara för att de gör om forumet lite. Jag kan inte säga att jag bryr mig så mycket om de gör om lite. Det mesta kommer väl fortfarande vara valbart så att säga. *popcorn*
Bra där. Och inte fanken kommer shoppen att tappa marknad i såna fall.
shadowfire
2008-07-05, 21:56
Han baserar det på att han själv ska koda det. :D
hah, det förklarade en del :D
Googla på deras namn. Skriv site:www.kolozzeum.com [sätt in namn här].
Definitionsmässigt blir det krångligare när man lägger till saker. Klart det blir långsammare ju mer information som ska behandlas.
äh, sluta måla fan på väggen, va lite förändringsbenägen ffs.. förändringar ÄR inte alltid läskigt, tro mig!
att det blir långsammare tror jag säkert, om någon märker det är en annan femma... om google klarar av miljontals sökningar per dag så lär fan kolo klara av att skapa mer användarmöjligheter. Annars vill jag dra programmeraren i örat.
Är det nån som läst vad jag skrivit? Till det kan läggas att det finns ekonomiska orsaker till det mesta. Även om forumet naturligtvis drar in pengar till shopen ska man inte bortse från möjligheten till t ex reklamintäkter.
Vi kanske ska se över möjligheten till mobilsurfning, språkval, designa eget utseende av forumet, öppna upp för utländskt deltagande, websändningar (fr t ex mindre tävlingar) - det finns mängder med funktioner som inte ryms under forumvarianten.
Ja, det finns uppenbarligen en stor marknad som efterfrågar communityapplikationer. En stor och köpstark grupp. Motionärer. Andra idrottare.
Ja, jag har läst det du har skrivit. Jag känner igen den idé jag lade till någon av er admins för något år sedan och jag stödjer den fullt ut. Jogg.se har exploderat på mitt jobb, alla fick varsin stegräknade och vips så fick jogg.se 200 användare. Jag riktigt svor då ingen av dem ville titta på kolo, för det var ju bara byggarkillar där... BODY är faktiskt ett community på sätt och vis, de har åtminstone artiklar, redaktion, nyhetsbevakning mm.
Jogg.se har exploderat på mitt jobb, alla fick varsin stegräknade och vips så fick jogg.se 200 användare.
Hur många av dem köper kosttilskott?
[QUOTE=shadowfire;3079133]äh, sluta måla fan på väggen, va lite förändringsbenägen ffs.. förändringar ÄR inte alltid läskigt, tro mig!
att det blir långsammare tror jag säkert, om någon märker det är en annan femma... om google klarar av miljontals sökningar per dag så lär fan kolo klara av att skapa mer användarmöjligheter. Annars vill jag dra programmeraren i örat.
[/QOUTE]
I det här fallet är det läskigt.
Visst kan det läggas till användarmöjligheter. Men vad som gör kolo bra är att det inte är ett community likt lunarstorm. Jag har surfat in på lunarstorm och jag märker stor skillnad, lunarstorm är mycket långsammare.
Oavsett vad den dåliga prestandan beror på, vilken del i systemet som utgör flaskhalsen, så spelar det ingen roll. Forum ska fungera bra på långsamma system också.
Carolinew
2008-07-05, 22:21
Jag säger bara min personliga åsikt och den kan ingen ta ifrån mig. Detsamma gäller för alla som skriver i tråden, så sluta upp att säga att vi "måste gilla förändringar bättre" osv. Tycker jag att något är bra som det är så gör jag, låt mig göra det för helvete.
Sen om Adminsen struntar i vad medlemmarna tycker är en annan sak, det är de som styr och ställer.
Ang. allt tjat om Body och jogg.se så får jag väl säga att Kolozzeum är min favorit just pga. den "inrikting" som finns här, mycket pga styrkelyftet och alla medlemmar som tävlar i SL. Tycker det är en helt annan och trevligare stämning här än bland det utseendefixerade fitnessfolket på tex. Body. Där finns ju typ inga lyftare alls. Men för tusan låt det vara så! Det är ju bra att forumen har lite olika inriktningar så att alla kan hitta ett forum man trivs på. Istället för att blanda ihop allt till en enda röra där ingen varken känner sig borta eller hemma. Om nu joggarna trivs på jogg.se så förfan låt dem vara där? Det forumet passar dem säkert perfekt. Låt Kolozzeum huvudsakligen få vara ett styrketräningsforum och anpassa det därefter.
JockeKillen
2008-07-05, 23:32
Jag tycker att ett bildgalleri gärna hade fått dyka upp men gästboken och alla andra steg mot en community kan gärna utebli.
NiXPhoenix
2008-07-05, 23:47
Ni går alltså plus på hela siten? Tidigare tycker jag mig ha läst att det drog så mkt kapacitet och att byte till ny, mer kostsam internetleverantör var nödvändigt osv.
Folk uppmanades att handla i shoppen, verkade lite som det var problem med att få pengarna att räcka till.
I det här fallet är det läskigt.
Visst kan det läggas till användarmöjligheter. Men vad som gör kolo bra är att det inte är ett community likt lunarstorm. Jag har surfat in på lunarstorm och jag märker stor skillnad, lunarstorm är mycket långsammare.
Oavsett vad den dåliga prestandan beror på, vilken del i systemet som utgör flaskhalsen, så spelar det ingen roll. Forum ska fungera bra på långsamma system också.
..va?
Hur som helst, att lägga till större funktionalitet är väl inte direkt sämre. Att de som vill kan ha en större presentation med bilder, presentation och mål. Finns en del potential och möjligheter att vara innovativa här.
Ordvalet "stor förändring" var kanske inte så lyckat, sorry.
Forumet och kategorierna och det mesta kommer att se ut som det gör idag.
Det är egentligen bara när ni klickar på namnet på en medlem som ni ser skillnader, alltså på medlemsprofilen.
Det syns en bit ner på denna sida:
http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=249460
Aha. Förbättringar till VBulletin som Kolo får nytta av. Mycket bra då!
Det är egentligen bara när ni klickar på namnet på en medlem som ni ser skillnader, alltså på medlemsprofilen.
Kommer Public messages, friends och album alltså finnas?
Kommer Public messages, friends och album alltså finnas?
Exakt vilka funktioner som ska aktiveras är inte 100% klart ännu.
Eddie Vedder
2008-07-06, 04:40
Om nu joggarna trivs på jogg.se så förfan låt dem vara där? Det forumet passar dem säkert perfekt. Låt Kolozzeum huvudsakligen få vara ett styrketräningsforum och anpassa det därefter.
Så vi som huvudsakligen konditionstränar bör inte hänga här mer tycker du?
För det är faktiskt väldigt många. Konditionsjournalerna ploppar upp en efter en och diskussionstrådar om konditionsrelaterade ämnen likaså. Det bidrar till en kul och (i mina ögon) värdefull bredd på forumet.
Jag ser bara positivt på den ökade variationen av träningsfolk här på Kolo, det är ju knappast som att någon påtvingas vad en inte är intresserad av.
Sedan angående forumets administrativa förändringar säger jag ingenting i dagsläget. Jag har för dålig koll på vad som i själva verket kommer förändras och vidare är det alltid svårt att gissa hur forumet kommer utvecklas av förändringarna.
Bra förändring, jag tycker kollo ska skaffa något liknande som bb.com har.
Bodybloggen.
Jag är mest förbannad över att inte ha fått brevet. Angående förändringarna så vet jag inte riktigt vad det nya innebär eftersom min communitytid är kort, men jag hoppas att våra ägare, admin och moderatorer gör en bra avvägning mellan förr, nu och framtid.
edit: har listat ut vars brevet försvann. Jag slänger nämligen allt från kolo direkt eftersom det enda sättet för mig att prenumerera på trådar i User CP är att samtidigt få ett brev. O to the värt.
formula4shape
2008-07-06, 08:31
Varför ändra ett vinnande och enkelt koncept?
shut teh face
2008-07-06, 09:46
Om forumet består, men egna profilsidor skapas med bildgalleri osv, ser jag inget fel i konceptet. Jag har drivit många sidor själv och man är väldigt begränsad med ren forumdesign. Men det är lätt hänt att det blir för "mycket" så jag hoppas admins hitter en balans.
LadyInsane
2008-07-06, 09:50
Fanns en hel del skoj på den där sidan. Några förändringar kan nog inte skada. :)
Varför ändra ett vinnande och enkelt koncept?Vill du inte utnyttja funktionerna behöver du inte. Det verkar mest vara User Profiles som ändras.
Varför stå stilla och låta alla andra komma ikapp?
Slartibartfast
2008-07-06, 11:26
Aha. Förbättringar till VBulletin som Kolo får nytta av. Mycket bra då!
+1
Låter bra.
Vill du inte utnyttja funktionerna behöver du inte. Det verkar mest vara User Profiles som ändras.
Exakt!
Sen finns det nya administrativa funktioner som är bra för Staff:en, men som ni medlemmar inte ser.
Nitrometan
2008-07-06, 12:14
Ja. Varför förändras? Vi skulle ha stannat i träden! Det var så enkelt och vinnande.
Det är bara döda fiskar som följer strömmen.
Carolinew
2008-07-06, 12:58
Så vi som huvudsakligen konditionstränar bör inte hänga här mer tycker du?
För det är faktiskt väldigt många. Konditionsjournalerna ploppar upp en efter en och diskussionstrådar om konditionsrelaterade ämnen likaså. Det bidrar till en kul och (i mina ögon) värdefull bredd på forumet.
Jag ser bara positivt på den ökade variationen av träningsfolk här på Kolo, det är ju knappast som att någon påtvingas vad en inte är intresserad av.
Sedan angående forumets administrativa förändringar säger jag ingenting i dagsläget. Jag har för dålig koll på vad som i själva verket kommer förändras och vidare är det alltid svårt att gissa hur forumet kommer utvecklas av förändringarna.
Det är väl klart att ni får vara här, du misstolkade nog det jag skrev lite, vad jag menade var att om joggarna som shadowfire pratade om trivdes så bra på jogg.se så låt dem vara där? De vet att kolozzeum finns och vill de bli medlemmar här så är det mer än kul. Men jag gillar INTE idén att förändra forumet bara för att vi skall kunna få hit fler joggare... Kolozzeum är ett styrketräningsforum så snälla låt det vara det, annars blir i alla fall jag besviken.
Antar att man får söka sig till utländska styrketräningsforum istället sen då om kolozzeum kommer bli "ett forum som alla andra". Skall ni inte försöka få hit Agda och Ester från syföreningen också? Bara att skapa lite trådar om virkning samt förbjuda pratet om steroider och liknande, så trivs säkert de också, underbart! :D
Nej men skämt åsido, nu överdrev jag med hästlängder men det är lite samma tanke. Anpassa styrketräningsforumet för de som är styrketräningintresserade och inget annat. De som inte vill vara medlemmar här har andra forum att hänga på.
Jag har inte varit medlem på kolo länge, men jag måste säga att om skinnet ändras blir jag ledsen. Jag älskar kolos skin
Kolozzeum är ett styrketräningsforum så snälla låt det vara det, annars blir i alla fall jag besviken.
Nej, kolozzeum är ett träningsforum. Se loggan uppe till vänster: "Mötesplatsen för dig som tränar."
Carolinew
2008-07-06, 13:07
Nej, kolozzeum är ett träningsforum. Se loggan uppe till vänster: "Mötesplatsen för dig som tränar."
Ja visst heter det så, men man kan väl inte direkt neka till att inriktningen huvudsakligen har blivit styrketräning? Hur många träningsforum har egna forum för SL t.ex.?
Men visst, om ni inte vill ha det så så är det ju erat val... Men jag personligen trivs här just av den anledningen. Tror inte jag är ensam om det.
Fast det är ju inte en hemlighet att Kollo har sina rötter i styrketräning och dess olika former. Det behöver inte vara dåligt.
Ja visst heter det så, men man kan väl inte direkt neka till att inriktningen huvudsakligen har blivit styrketräning? Hur många träningsforum har egna forum för SL t.ex.?
Men visst, om ni inte vill ha det så så är det ju erat val... Men jag personligen trivs här just av den anledningen. Tror inte jag är ensam om det.
Du övertolkar "lite". Kolozzeum är ett träningsforum och inget annat. Där flertalet av medlemmarna tränar på just gym, men det betyder inte att andra träningsformer är mindre välkomna för det. Just bredden tycker jag är kolos styrka.
Fast det är ju inte en hemlighet att Kollo har sina rötter i styrketräning och dess olika former. Det behöver inte vara dåligt.
Har jag väl inte påstått heller?
Som sagt, just bredden tycker jag är kolozzeums styrka. Har man en fråga så kan man nästan garanterat få ett svar, oavsett vilken träningsform det gäller.
Det är väl inte dåligt det heller?
http://files.vbulletin.com/3.7/new-memberinfo-b.png
Det är alltså denna ni skall införa? Vi införde det förr på ett av våra forum. Till en början var många rätt negativa, precis som här, att det ska bli för mycket community.
Men det hela funkade smidigt och om man inte vill använda dessa nya funktioner behöver man inte besöka profilsidan, helt enkelt.
http://files.vbulletin.com/3.7/post-edit-history.png
Detta är underbart för modsen! Har saknat denna funktionen länge på vårat forum.
Kanske dags att införa längre edittid nu?
Carolinew
2008-07-06, 13:20
Du övertolkar "lite". Kolozzeum är ett träningsforum och inget annat. Där flertalet av medlemmarna tränar på just gym, men det betyder inte att andra träningsformer är mindre välkomna för det. Just bredden tycker jag är kolos styrka.
Jo men uppenbarligen finns det folk (för att nu återkomma till shadowfires joggare...) som inte tycker att bredden räcker. Jag tror att man säkert kan vinna en del av dessa joggare till forumet med lite förändringar, men man kommer tappa en del medlemmar på vägen också som inte kommer uppskatta förändringarna. Men vill ni få bort styrketräningsinriktningen och istället bli ett "allroundforum" som tydligen verkar vara ert mål så fine, kör hårt!
Nu är ju i alla fall huvudparten av medlemmarna hårt styrketränande (i alla fall om man ser till de som är aktiva medlemmar) och jag tror i alla fall att många av oss ser kolozzeums "styrka" i just den inriktningen.
Men vill ni få bort styrketräningsinriktningen och istället bli ett "allroundforum" som tydligen verkar vara ert mål så fine, kör hårt!
Var har du läst det någonstans? :confused:
Carolinew
2008-07-06, 13:29
Var har du läst det någonstans? :confused:
Typ här?
...det betyder inte att andra träningsformer är mindre välkomna för det. Just bredden tycker jag är kolos styrka.
Sedan så handlade det väl i början om en viss medlems vilja att ändra i forumet så hans joggande vänner skulle trivas bättre. Det var mest det jag ifrågasatte innan.
Typ här?
Sedan så handlade det väl i början om en viss medlems vilja att ändra i forumet så hans joggande vänner skulle trivas bättre. Det var mest det jag ifrågasatte innan.
Som jag skrev för en stund sedan, du övertolkar "lite".
Kolozzeum är redan ett forum där alla träningsformer är välkomna, och det finns väl ingen som helst anledning att ändra på det?
Typ här?
Inte av nån som har med saken att göra i varje fall
Nej, det här är förändringar som diskuterats länge i staffen.
Forumet växer, och framförallt kommer det in allt fler blandmotionärer. Det betyder inte att gymverksamheten skulle komma på undantag
Ignatius72
2008-07-06, 13:47
Klart man måste prova att utveckla sig lite annars är man snart passé. Bring it on!
Carolinew
2008-07-06, 13:52
Som jag skrev för en stund sedan, du övertolkar "lite".
Kolozzeum är redan ett forum där alla träningsformer är välkomna, och det finns väl ingen som helst anledning att ändra på det?
Ingen av oss har rätt eller fel då vi båda har rätt till våra åsikter. Du vill ha ett allroundforum där alla typer av idrotter är med medan jag tycker det är bättre med mer utpräglade forum för styrka, kondition osv. Inget fel i att tycka olika.
Nej, det här är förändringar som diskuterats länge i staffen.
Forumet växer, och framförallt kommer det in allt fler blandmotionärer. Det betyder inte att gymverksamheten skulle komma på undantag
Blir väl ungefär samma svar här som till Jörgen. Men som sagt, det är ni som bestämmer, jag uttrycker bara mina åsikter som medlem och inget annat, men det är väl ganska meningslöst egentligen.
Eddie Vedder
2008-07-06, 13:57
Men vill ni få bort styrketräningsinriktningen och istället bli ett "allroundforum" som tydligen verkar vara ert mål så fine, kör hårt!
Men herrregud vad dillar du om?:confused:
"Få bort styrketräningsinriktningen" kommer givetvis aldrig ske. hur skulle det gå till? Det kräver ju att alla medlemmar tappar intresse för styrketärning och slutar diskutera det eller hur?
Och vad menar du med "bli" ett allroundforum? Det ÄR ett allroundforum, alla är välkomna och ett det främst förekommer styrketräning är positivt men det är inte mindre positivt att bredden ökas.
Vissa av er resonerar som om det finns ett begränsat utrymme för vad som kan/får förekomma och att en uthållighetsidrottare som kommer in automatiskt "puttar ut" en SL-are eller en byggare.
Nu är ju i alla fall huvudparten av medlemmarna hårt styrketränande (i alla fall om man ser till de som är aktiva medlemmar) och jag tror i alla fall att många av oss ser kolozzeums "styrka" i just den inriktningen.
Ja jag tillhör bl.a. den kategorin. Det är inte min högst prioriterade träningsform men jag styrketränar och gör det seriöst. Och det är vi fler som gör trots att konditionsträningen är prio 1.
Carolinew
2008-07-06, 14:09
Men herrregud vad dillar du om?:confused:
"Få bort styrketräningsinriktningen" kommer givetvis aldrig ske. hur skulle det gå till? Det kräver ju att alla medlemmar tappar intresse för styrketärning och slutar diskutera det eller hur?
Inte riktigt? Inriktningen på styrketräning kommer gradvis att bli mindre ju mer andra idrotter som kommer in på forumet. Givetvis kommer folk fortsätta att prata styrketräning men det kommer bli en mindre andel av forumet. Väldigt enkel matematik!
Och vad menar du med "bli" ett allroundforum? Det ÄR ett allroundforum, alla är välkomna och ett det främst förekommer styrketräning är positivt men det är inte mindre positivt att bredden ökas.
Återigen, JAG har rätt till min åsikt att JAG tycker det är negativt att styrketräningsinriktningen kommer bli mindre. Låt mig få tycka det?
Vissa av er resonerar som om det finns ett begränsat utrymme för vad som kan/får förekomma och att en uthållighetsidrottare som kommer in automatiskt "puttar ut" en SL-are eller en byggare.
Antingen har du svårt att läsa vad jag skriver eller så misstolkar du dem medvetet. Jag har aldrig resonerat så. Tror dock jag förstår vad du syftar på, och där menade jag helt enkelt att det finns vissa som kommer tappa intresset för kolozzeum då inriktningen kommer gå från styrketräning till allround. Jag själv är en av dem. Allroundforum finns det redan väldigt gott om, dock inte renodlade styrketräningsforum.
Ingen av oss har rätt eller fel då vi båda har rätt till våra åsikter. Du vill ha ett allroundforum där alla typer av idrotter är med medan jag tycker det är bättre med mer utpräglade forum för styrka, kondition osv. Inget fel i att tycka olika.
Vill jag? Vad lägger du ord i min mun förr? Var har jag skrivit det?
Eddie Vedder
2008-07-06, 14:13
Inte riktigt? Inriktningen på styrketräning kommer gradvis att bli mindre ju mer andra idrotter som kommer in på forumet. Givetvis kommer folk fortsätta att prata styrketräning men det kommer bli en mindre andel av forumet. Väldigt enkel matematik!
Jag förstår inte problemet med en procentuell andel som blir mindre om ändå inte kvantiteten minskar. De som brinner för styrketräning, kroppsbyggning och kraftsport är kvar samt att fler ständigt tilkommer.
Vidare tillkommer även flera. Win-win så som jag ser det.
Återigen, JAG har rätt till min åsikt att JAG tycker det är negativt att styrketräningsinriktningen kommer bli mindre. Låt mig få tycka det?
Ja du får tycka att det är negativt. Men du har ju med största sannolikhet helt fel i ATT det kommer bli så.
Allroundforum finns det redan väldigt gott om, dock inte renodlade styrketräningsforum.
Kolozzeum ÄR som sagt ett allroundforum. Dock är den främsta gemensamma nämnaren styrketräning. Något jag själv ser positivt på jag också. Jag är intresserad av styrketräning och tycker om att läsa debatter med dom kunniga personerna även om jag själv inte har något att komma med.
På samma sätt kan säkert personer med mindre koll på kost och konditionsträning ta till sig vissa saker jag skriver.
Carolinew
2008-07-06, 14:18
Vill jag? Vad lägger du ord i min mun förr? Var har jag skrivit det?
Igen:
Just bredden tycker jag är kolos styrka.
Eftersom du argumenterar FÖR en breddning av forumet och tycker det är positivt kan jag väl knappast tolka det annorlunda?
Igen:
Eftersom du argumenterar FÖR en breddning av forumet och tycker det är positivt kan jag väl knappast tolka det annorlunda?
Men herregud människa, läs vad jag skriver. Kolozzeum är redan ett forum för alla träningsformer och det tycker jag är bra.
Kolozzeums inriktning är träning, oavsett vad det är för typ av träning.
Jag har inte argumenterat varken för eller emot något, jag har beskrivit hur det ser ut nu.
Du verkar övertolka å det grövsta av någon anledning.
Carolinew
2008-07-06, 14:33
Jag förstår inte problemet med en procentuell andel som blir mindre om ändå inte kvantiteten minskar. De som brinner för styrketräning, kroppsbyggning och kraftsport är kvar samt att fler ständigt tilkommer.
Du säger att de som brinner för styrketräning, kraftsport etc. kommer att vara kvar, hur kan du veta det?:confused: Hittar jag ett annat forum som mer inriktar sig på styrketräningen kommer jag garanterat lämna kolozzeum om det nu blir ett lunarstormaktigt community med en inriktning på ingenting.
Men du har ju med största sannolikhet helt fel i ATT det kommer bli så.
Om du säger det så, så är det ju så.
Kolozzeum ÄR som sagt ett allroundforum. Dock är den främsta gemensamma nämnaren styrketräning. Något jag själv ser positivt på jag också. Jag är intresserad av styrketräning och tycker om att läsa debatter med dom kunniga personerna även om jag själv inte har något att komma med.
På samma sätt kan säkert personer med mindre koll på kost och konditionsträning ta till sig vissa saker jag skriver.
Jo jag har hört ungefär femtioelva gånger nu att Kolozzeum skall vara ett allroundforum, men som du säger är styrketräningen största biten, och det ganska överlägset. Det är det JAG skulle vilja att det fortsatte att vara.
Jo jag har hört ungefär femtioelva gånger nu att Kolozzeum skall vara ett allroundforum, men som du säger är styrketräningen största biten, och det ganska överlägset. Det är det JAG skulle vilja att det fortsatte att vara.
Varför skulle vi som tränar styrketräning i någon form vilja att det försvann från Kolo?
Carolinew
2008-07-06, 14:39
Men herregud människa, läs vad jag skriver. Kolozzeum är redan ett forum för alla träningsformer och det tycker jag är bra.
Jaja, för att precisera ännu mer då, huvudinriktningen på detta allroundträningsforum har ju blivit styrketräning. Även om det inte var kolozzeums mening. (Vilket jag dock fått uppfattningen om att det var, med tanke på vad andra skrivit tidigare i tråden).
Jag har inte argumenterat varken för eller emot något, jag har beskrivit hur det ser ut nu.
Du verkar övertolka å det grövsta av någon anledning.
Säger man att något är bra så argumenterar man väl i hösta grad för det. Ursäktar så hemskt mycket om det inte var så i ditt fall.
Här är vi en fin grej med kolo vilket du redan varit inne på; bredden. Jag måste ibland påminna mig om att det här är ett styrketräningsforum genom att läsa några SL-journaler som jag uppskattar eftersom jag annars mest läser generella kosttips och konditionsträningsdiskussioner. Annars snackar jag så mycket cykel på kolo att det känns som vilket cykelforum som helst...
CarolineW har nog varit lika selektiv i sin läsning och tror därför att det här är ett styrketräningsforum och endast detta. Så, bredden och antalet användare gör att man kan få det till vad man vill att det ska vara.
Och detta tror jag är så teknikoberoende att inte ens en stor förändring av gränssnittet skulle förstöra det.
Återigen, JAG har rätt till min åsikt
Det där var i alla fall ett kolouttalande som kommer leva sig genom alla VBulletinversioner
Carolinew
2008-07-06, 14:41
Varför skulle vi som tränar styrketräning i någon form vilja att det försvann från Kolo?
Att vad försvann? Jag har väl aldrig sagt att någon här skulle vilja att något försvann??! Tvärtom! Det är bra som det är, det är det enda jag har sagt hela förbannade tiden.
Carolinew
2008-07-06, 14:46
CarolineW har nog varit lika selektiv i sin läsning och tror därför att det här är ett styrketräningsforum och endast detta. Så, bredden och antalet användare gör att man kan få det till vad man vill att det ska vara.
Jag har aldrig sagt att jag enbart tror att det är ett styrketräningsforum, bara att huvudinriktningen har varit detta?
Dessutom är det knappast bara jag som fått den uppfattningen, tydligen är det många som har en betydligt mer överdriven uppfattning än jag:
Jogg.se är väldigt poppis på mitt jobb, för det är en site med folk som löptränar. Kolo däremot har "anabolanissar bara". Inte alls lika poppis.
Eddie Vedder
2008-07-06, 14:57
Det är bra som det är, det är det enda jag har sagt hela förbannade tiden.
Men alla är ju välkomna hit så som det är idag. Det är väl det du är emot?
Carolinew
2008-07-06, 15:02
Nej absolut inte, det har jag förfasen aldrig sagt! Tvärtom, och det skrev jag ju till och med när jag svarade just dig tidigare i tråden:
Det är väl klart att ni får vara här, du misstolkade nog det jag skrev lite, vad jag menade var att om joggarna som shadowfire pratade om trivdes så bra på jogg.se så låt dem vara där? De vet att kolozzeum finns och vill de bli medlemmar här så är det mer än kul. Men jag gillar INTE idén att förändra forumet bara för att vi skall kunna få hit fler joggare...
Jag gissar att det snarare är urvattning som är risken. Ska Kollo vända sig till motionärer och tvätta bort stämpeln Skuggans okunniga kollegor har, vad innebär det för medlemmarna som är här idag? Bredd är bra till en viss gräns. Kanske något sådant?
Jag tycker Caroline får lite mycket smisk här för att hon gillar Kollo som det är.
Ska Kollo vända sig till motionärer och tvätta bort stämpeln Skuggans okunniga kollegor har, vad innebär det för medlemmarna som är här idag? Bredd är bra till en viss gräns. Kanske något sådant?
Det tror jag är omöjligt. För "alla vet ju" att alla som tränar på gym är anabolaknaprande monster. Alla i detta fallet är Skuggans okunniga kollergor.
Den bredden kolo har idag är, typ, optimal.
Jag tycker Caroline får lite mycket smisk här för att hon gillar Kollo som det är.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3079359&postcount=52
Det är alltså inte tal om några stora förändringar som vissa verkar tro.
Man kan inte ta själen ur kolozzeum.
Kolozzeum är kolozzeum. *love*
Carolinew
2008-07-06, 15:53
Äsch, jag älskar argumentationer och går in i dem frivilligt, kul med folk som säger vad de tycker och tänker :)
Det sämsta är att jag kom av mig med städningen här hemma *gah!*
Skall ni inte försöka få hit Agda och Ester från syföreningen också? Bara att skapa lite trådar om virkning samt förbjuda pratet om steroider och liknande, så trivs säkert de också, underbart!
De är redan här. Som moderatorer.
//Agda
Jag gillar Kollo. Som fan! Här får jag träningsråd, råd om bra filmer, läser om olika tillskott, kollar hur andra tränar - och det bästa av allt är attityden hos medlemmarna.
Jag menar att Kollo är ett jävligt trevligt forum. Sköna människor som byter erfarenheter med varandra och på ett skönt sätt. Jag tycker att det allmänna forumet är suveränt då jag gillar att läsa om foto, tv-spel, cyklar och en del annat som inte är träningsrelaterat.
Kort sagt, det är ett träningsforum för olika sorters träning i första hand, men för mig ett bra allroundforum tack vare den schyssta Allmäna forumdelen!
I like it....
Det var väl ett jävla gnäll. Har ägaren hittills hittat på en massa saker som gett ett sämre forum, som sänkt försäljningen och skrämt bort alla gamla medlemmar? Svaret är nej. Tror vi att de här förändringarna kommer att skapa ett mer användarvänligt forum? Ja.
Är vi intresserade av att bredda forumets medlemsbas? Ja, självklart. Det enda sättet att få misstänksamt folk att bli intresserade av styrketräning är ju att bjuda in dem, så de kan få svar på frågor, inspiration och idéer. Om man tvärt slår igen dörren genom att hävda med en fnysning att här ska det bara vara folk som är intresserade av lyftning, så är man snett ute.
Vi har redan mängder av allroundatleter på forumet, och förhoppningsvis komemr de att dra med sig fler. Men då skadar det inte om det ser lite trevligare ut, om det finns fler funktioner.
Att sedan ta det som intäkt för att det skulle ramponera hela Kolozzeum är rent snurrigt. Är det några som är måna om att behålla den profil Kolo har så är det garanterat staben och ägaren, och det kan jag säga i kraft av den medlemstid som moderatorerna har. Vi har varit här länge, har sett medlemmar komma och gå, men det unika med Kolo är att våra kärnmedlemmar är aktiva längre än vad som kan sägas vara brukligt i forumvärlden.
Vi tror inte ett ögonblick att dessa förändringar kommer skrämma bort några av dem
Det var väl en jävla otrevlig ton? Det ligger väl i stabens intresse att få veta vad medlemmarna tycker om det handlar om att optimera forumet? Att sträcka upp fingret i luften är ett sätt att bestämma sig för vilka förändringar man ska göra. Att fråga vad användarna tycker är ett annat. Det ena brukar med viss modifikation funka bättre. Gissa vilket.
MEDiAHORAN
2008-07-06, 21:22
Men det är la bara en ny funktion i vbullentin som medför att varje medlem kan posta lite kort i sin profil samt att andra kan kommentera (snarlikt en journal), tror icke detta sabbar något.
Bakåtsträvare. BUUUUUURN!
Det var väl en jävla otrevlig ton? Det ligger väl i stabens intresse att få veta vad medlemmarna tycker om det handlar om att optimera forumet? Att sträcka upp fingret i luften är ett sätt att bestämma sig för vilka förändringar man ska göra. Att fråga vad användarna tycker är ett annat. Det ena brukar med viss modifikation funka bättre. Gissa vilket.
Gnäll är knappast konstruktivt.
Gnäll är knappast konstruktivt.
Jag tror det var minis poäng.
För att spåna hur jag skulle tycka vore ett bra mål för en träningsportal (lite orealistiskt då mycket arbete och kostnad skulle ligga bakom)
kolozzeum/
Startsida, med olika listningar liknande min hembio. Exempel är senaste inläggen på träningsdelen, kostdelen etc. Andra listningar skulle vara populärast i shoppen och nyheter.
Man kan även lista artiklar, senaste medlemsbilderna eller senast uppdaterade träningsjournalerna.
/kolozzeum/shop
Shoppen, bör självklart vara extremt tydligt hur man når hit.
kolozzeum/artiklar/
Lite mer seriöst skrivna artiklar med större möjligheter till formatering än en forumpost. Saker som deffguiden skulle ligga där. Finns bra möjligheter till entuasiaster att skriva artiklar om ämnen de anser kunna och gilla, man kan även locka med en låda bars eller något för de bästa artiklarna. Man kan skapa en bra kunskapsbas på detta sättet.
kolozzeum/journaler/
Träningsjournaler är egentligen inte så bra att ha i forumsform, det som talar för det är att det är väldigt lätt ha en diskussion i tråden. Men man saknar möjligheter till andra saker som ett specialiserat gränssnitt kan innehålla. T.ex detaljerad statistik och bättre översikt. Kan fortfarande ha så andra kan kommentera pass.
kolozzeum/bilder/
Bilder knutna till konton, ger medlemmarna möjlighet till ha album på sidan som de själva kan redigera och ändra.
/kolozzeum/forum/
Forumet är som vanligt, förutom att profilen har även en länk till journalen och bilder om någon av dem är aktiverade. Så om man vill ha det som vanligt så skulle man bara sätta sitt bokmärke till /kolozzeum/forum/, (förutom eventuellt journaler och bilder då)
Syndicate
2008-07-17, 00:18
När kommer dessa förändringar ske?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.