Visa fullständig version : fenyletylamin
tänkte köpa nya no-shotgun från vpx men det skrivs att det ska ej tas av tävlande för det innhåller "fenyletylamin" vad är detta för ämne?
Handcuff
2008-07-04, 22:18
vad stod det när du googlade på det?
1:a träffen
Fenetylamin eller fenyletylamin är en alkaloid och monoamin samt ett derivat av fenetylgruppen. Ämnet förekommer i människans hjärna, och tros där fungera som en signalsubstans. Förutom att kroppen själv bildar molekylen så finns den naturligt i kakao och choklad.
Formel för fenetylaminer
Formel för fenetylaminer
Fenetylaminer är en stor grupp av ämnen som liknar fenetylamin. Olika variationer förekommer i såväl centrala som perifera nervsystemet hos däggdjur. Några exempel på dessa variationer är dopamin (3,4-dihydroxifenetylamin), adrenalin (beta-fenyl-3,4,alfa-trihydroxi-N-metyletylamin) och noradrenalin (beta-fenyl-3,4,alfa-trihydroxietylamin).
Fenetylamin är inte narkotikaklassat, läkemedelklassat eller klassat som hälsoskadlig substans.
Träff nr 2:
Fenyletylamin, kroppens eget amfetamin. Molekylen är centralstimulerande och sägs vara det som får oss att trippa på rosa moln när vi är kära. Förutom att kroppen själv bildar molekylen så finns den naturligt i kakao och choklad.
sorry didn´t google it..............
Handcuff
2008-07-04, 22:29
2008 googlar man allt. Googlade på "toa-torkning" idag innan jag gick på toa. Bara ifall att det fanns någon ultimat tork.teknik :D
Damien Thorne
2008-07-15, 19:29
tänkte köpa nya no-shotgun från vpx men det skrivs att det ska ej tas av tävlande för det innhåller "fenyletylamin" vad är detta för ämne?
"Fenetylamin är inte narkotikaklassat, läkemedelklassat eller klassat som hälsoskadlig substans."
Så varför ska det inte tas av tävlande om det ej är narkotikaklassat?
Hittar den ej på nån dopinglista heller.
"Fenetylamin är inte narkotikaklassat, läkemedelklassat eller klassat som hälsoskadlig substans."
Så varför ska det inte tas av tävlande om det ej är narkotikaklassat?
Hittar den ej på nån dopinglista heller.
Ämnen närbesläktade med vissa "droger" kan ge utslag i tester (speciellt snabbstickor) för det narkotikaklassade ämnet. Efedrin kan ge utslag på amfetamin, och då detta tydligen är av samma familj så är det nog anledningen till varför de skrivit så på sidan.
Nitrometan
2008-07-16, 12:57
Google är din vän.
Den täcks av gruppen stimulantia (S 6) på "röda listan".
Jag tror att nedbrytningsprodukterna inte går att skilja från 4-phenylpiracetam som står med på listan.
Dessutom:
N-etyl MDA eller MDE,
N-etyl-alfa-metyl-3,4-(metylendioxi)fenetylamin, en designad drog med opioida egenskaper
kalle_banan
2008-07-16, 16:54
Google är din vän.
Den täcks av gruppen stimulantia (S 6) på "röda listan".
Jag tror att nedbrytningsprodukterna inte går att skilja från 4-phenylpiracetam som står med på listan.
Dessutom:
Menar du att när fenyletylamin bryts ner liknar det phenylpiracetam i dopingtester? Är det därför det är förbjudet eller för att det är en stimulant.
Och vad hade citatet med saken att göra? MDA o MDE?
Damien Thorne
2008-07-16, 19:06
Ämnen närbesläktade med vissa "droger" kan ge utslag i tester (speciellt snabbstickor) för det narkotikaklassade ämnet. Efedrin kan ge utslag på amfetamin, och då detta tydligen är av samma familj så är det nog anledningen till varför de skrivit så på sidan.
Tack min vise vän :bow:
hur läng är spårtiden på fenyletylamin?
Blev testad av RF på mitt gym under tiden jag använde mig av NO - Shotgun V3. Men fortfarande ingen doping påvisad, dvs negativ..
Zerohero
2009-05-05, 18:46
Förkortas PEA. Den har ett halveringsliv på ca 0,4minuter så kanske inet så konstigt att det inte är dopingklassat. Den bryts ner av MAO enzymet i både hjärnan och magen och är därför inet säskilt bioaktiv som kostillskott,. Dock passerar den blodhjärn barriären som många andra signalsubstanser inte klarar.
Vid kärlek eller annat tillfälle kan hjärnan lokalt producera den vilket leder till att effekten hinner kännas förrän den bryts ner.
[UnTr] freshmint
2009-05-05, 18:57
Blev testad av RF på mitt gym under tiden jag använde mig av NO - Shotgun V3. Men fortfarande ingen doping påvisad, dvs negativ..
Antagligen för att dom oftast inte söker efter annat än testosteron (och dess derivat) om man åker på piss-prov på gymmet
detta kan vara av intresse om ni ska använda er av NO-Shotgun.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=122302&highlight=gpa
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.