Visa fullständig version : supersize vs superskinny
Hur ser ni på det här?
Jag tycker det är en cool programidé och jag ska ärligt säga att jag får lite ändrad syn på undervikt.... För jag tycker faktiskt inte att de flesta "anorektiska" tjejerna är just anorektiska. Men jag vet inte vart jag står längre.
Om det inte vore för Gillian o hennes tvshopelmackapärersomintekanfunkaffs och den där jobbiga reportern skulle man faktiskt kunna kolla på det*gah!*
Hehe, men hon testar ju nya metoder hela tiden. Lite förvånad över att elmakapären faktiskt gav resultat...
men visst reportern är lite utflippad.
Det är underhållning men samtidigt ändrar jag min syn på hälsa och vikt faktiskt. Klart mycket bättre än "du är vad du äter".
Jag har ingen egen tv, så tar chansen på jobbet men tyckte serien var ett bottennapp faktiskt.. känns som bäddat för sjukt förhållande till mat, för dem båda... Varför inte slänga in en tredje med ett synt förhållande till mat som de ska ta efter istället?
Hur ändrades din syn på underviktiga? eller anorektiska eller hur det var..?*popcorn*
Jag har ingen egen tv, så tar chansen på jobbet men tyckte serien var ett bottennapp faktiskt.. känns som bäddat för sjukt förhållande till mat, för dem båda... Varför inte slänga in en tredje med ett synt förhållande till mat som de ska ta efter istället?
Hur ändrades din syn på underviktiga? eller anorektiska eller hur det var..?*popcorn*
Jag tycker de smala personerna i programmet har sett helt okej ut, enligt min mall. Men när jag hört deras vikt har jag tappat hakan. Sedan är det ju bara så att tjejer ska inte vara riktigt så skinny för hälsans skull. Vilket jag gärna ignorerar i vanliga fall.
Har sett alla programmet nu och jag tycker det är ganska underhållande men tjejerna är klart anorektiska och ganska äckliga när dom först kommer dit.
Men sen 12 veckor senare när dom har ökat lite och ser lite mer fylliga ut ser dom genast mycket bättre ut.
Litecore
2008-07-04, 07:13
Har sett alla programmet nu och jag tycker det är ganska underhållande men tjejerna är klart anorektiska och ganska äckliga när dom först kommer dit.
Men sen 12 veckor senare när dom har ökat lite och ser lite mer fylliga ut ser dom genast mycket bättre ut.
den blonda tjejen igår som gick upp 2.4 kg eller nåt blev det stor skillnad på..
kanske låter lite liksom, men damn! helt annan lyster på huden och fina former!
den blonda tjejen igår som gick upp 2.4 kg eller nåt blev det stor skillnad på..
Hon blev väldigt mycket snyggare iaf.
LadyInsane
2008-07-04, 08:18
Jag förvånas väldigt mycket över de underviktiga. Vet ju själv hur det är med ätstörningar, och höll på att irritera mig rejält i något avsnitt när de hela tiden sa "Nog fan ska jag få dig att gå upp i vikt, med hans feta kost" m.m. Förvånas över att sådana kommentar inte skrämmer bort de underviktiga deltagarna helt enkelt.
Hur kommer det sig att du inte har någon tv?
tigerofsweden
2008-07-04, 09:41
Programidén är ju ganska kul men jag förstår inte varför de ska ta med tanten som provar diverse olika bantningskurer?! Jag upplever det som att ena delen av programet vill förmedla en hälsosam livsstil med ett sunt förhållande till mat och andra delen provar t ex barnmatsdiet för att gå ner i vikt *screwy*
Ignatius72
2008-07-04, 10:31
Visst såg hon trevligare ut, men lyster i huden? Det är ju världens enklaste trick för avdelning före och efter bilder.
Visst såg hon trevligare ut, men lyster i huden? Det är ju världens enklaste trick för avdelning före och efter bilder.
Jag har sett ett program också, och just det tyckte jag var tråkigt. Det hade ju varit roligare att få se rättvisa före- och efterbilder. Det är inte så svårt att få lyster i huden om producenten vill att man ska ha lyster i huden, så att säga :D
Litecore
2008-07-04, 11:44
jag vill gärna dra en parallell mellan att ha en sund kosthållning för sin egen kroppstyp
och hur det påverkar yttre saker som t.ex. hudens kvalité och/eller yta jämfört med
om man lever på maxmål och coca cola och tränar lika mycket som en gråsten ;)
Jag har sett ett program också, och just det tyckte jag var tråkigt. Det hade ju varit roligare att få se rättvisa före- och efterbilder. Det är inte så svårt att få lyster i huden om producenten vill att man ska ha lyster i huden, så att säga :D
Tycker nog det här är rättvisare än i tex du är vad du äter. Där det enbart är smink och "fejkad" viktnedgång i stort sett...
Carolinew
2008-07-04, 19:05
Det skriker ju TV och fejk om programmet... vilket jag verkligen hoppas att det är också. De kan väl inte på allvar byta dieter på riktigt. Ingen av deras dieter var hälsosam någonstans, så varför gå från en dålig till en annan?
Dessutom känns det onödigt dumt att tvinga en fd (?) anorektiker att enbart äta stora lass med skräpmat. Ingen riktig anorektiker skulle gå med på det, så uppenbarligen är dessa personer friska, eller så går de och spyr efter programmet. Det är många fd anorektiker som blir bulimiker när de börjar äta igen och detta verkar ju vara ett ypperligt sätt att uppmuntra det på.
Nej, skitprogram...
*whatever*
Det skriker ju TV och fejk om programmet... vilket jag verkligen hoppas att det är också. De kan väl inte på allvar byta dieter på riktigt. Ingen av deras dieter var hälsosam någonstans, så varför gå från en dålig till en annan?
Dessutom känns det onödigt dumt att tvinga en fd (?) anorektiker att enbart äta stora lass med skräpmat. Ingen riktig anorektiker skulle gå med på det, så uppenbarligen är dessa personer friska, eller så går de och spyr efter programmet. Det är många fd anorektiker som blir bulimiker när de börjar äta igen och detta verkar ju vara ett ypperligt sätt att uppmuntra det på.
Nej, skitprogram...
*whatever*
Nja, riktigt så är det inte. De har en vecka i varandras skor, sedan får de varsin anpassad diet som de ska följa i 3 månader.
Carolinew
2008-07-04, 19:54
Nja, riktigt så är det inte. De har en vecka i varandras skor, sedan får de varsin anpassad diet som de ska följa i 3 månader.
Synd att det bara är den dåliga delen av idén som visas i programmet då. Det säger ju en hel del om att de inte utformar programmet efter de som behöver hjälp utan efter vad som ger tittarsiffror. Tittade på det häromdagen och där framstod det som att anorexiatjejen blivit frisk och kry på den överviktigas skräpmat och den överviktiga blivit smalare på anorektikerns svältkost.
Men men, jag kan ha missat någon parantes någonstans (vilket jag nog inte är ensam om). Tycker bara det sänder så förbannat fel budskap. Och återigen, jag tror inte för fem öre på att de följer varandras dieter under veckan mer än när de sitter framför TV-kameran.
Synd att det bara är den dåliga delen av idén som visas i programmet då. Det säger ju en hel del om att de inte utformar programmet efter de som behöver hjälp utan efter vad som ger tittarsiffror. Tittade på det häromdagen och där framstod det som att anorexiatjejen blivit frisk och kry på den överviktigas skräpmat och den överviktiga blivit smalare på anorektikerns svältkost.
Men att TV-program görs för att tilltala tittare kan väl ändå inte vara något du kom på nu? Kommersiell (och till viss del statlig) TV fungerar ju så.
Förra bruden blev skit het, större boobs och snyggare kurvor *drool*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.