Visa fullständig version : Träning på skoj?
TommyBoy
2008-07-03, 17:14
Har lagt märke till att många här verkar träna just för att det är skoj. Är det resultaten som är skoj eller är det själva träningen?
Skulle du fortsatt att tränat styrketräning om det inte gav några resultat överhuvud taget?
Andy.da.wohoo
2008-07-03, 17:18
Träning är kuul! Att man får resultat är väll ett litet plus i kanten:D
Förmodligen inte, tycker det är utvecklingen som är kul och sporra mig vid varje pass. Men kampsport är det kanske en annan sak. :)
Om träning gav mig endast psykisk tillfredställelse men inte fysiska resultat då skulle jag skära ner på träningen men inte sluta. Nu ger träningen mig båda så därför tränar jag.
Ja, det skulle jag nog. Men skulle bara träna vad jag kände för, och äta vad jag kände för.
stargate
2008-07-03, 17:24
Förmodligen inte, tycker det är utvecklingen som är kul och sporra mig vid varje pass. Men kampsport är det kanske en annan sak. :)
skulle du forsätta med kampsporten om alla i gruppen utvecklades men du själv var kvar på nybörjarnivå/dålig kondis osv...?
mangemani
2008-07-03, 17:42
träning för mej har blivit som en hobby,en hobby där man sammlar på sej muskler.
tycker även att träningen är så förbannat kul,men jag vet inte om det roliga överväger att inte få nå resultat,så jag svarar nog nej,jag skulle nog inte träna om jag inte fick nå resultat alls(och då menar jag både fysiskt och psykiskt).
Hmm, vet inte om det är "kul". Inget humoristiskt bortsett från andra personer på gymmet med sina underligheter.. (jag har säkert mina)
Men tillfredställande.
kalajset
2008-07-03, 18:10
Är grymt kul att gymma, men om det inte ger några resultat överhuvudtaget, inte ens på det psykiska planet, hade jag nog lagt ner. Dålig jämförelse kanske, men det är rätt kul att spela innebandy med, trots det spelar jag "aldrig". Och när det gäller gymmandet är resultaten trots allt målet.
Jag tränar främst för att må bra. Skulle välmåendet utebliva skulle jag inte fortsätta men om jag fortfarande skulle må bra men inte öka i muskelmassa skulle jag fortsätta. Tråd låst.
bertbert
2008-07-03, 18:29
Jag tränar för att det är roligt, men att det är roligt är intimt förknippat med att det ger resultat - inte bara styrka/storlek utan även välbefinnande m m.
Frågan går med andra ord inte att svara på.
Skulle träning med vikter inte ge någon fysisk effekt skulle jag lätt strunta i den och bara satsa på kampsport istället.
Jag tränar främst för att må bra. Skulle välmåendet utebliva skulle jag inte fortsätta men om jag fortfarande skulle må bra men inte öka i muskelmassa skulle jag fortsätta. Tråd låst.
Precis så. Bra formulerat.
Det är resultat, ökningar och välbehaget som gör att jag tränar, fick jag inget av dem skulle jag inte träna.
von huff
2008-07-03, 19:49
för mig är det för det mesta resultaten som är skojj, men börjat märka att det är roligt ochså:)
machine gun
2008-07-03, 19:49
+1
Fast jag skulle antagligen inte må lika bra av träningen om den inte gav några resultat. Nu pratar jag iofs inte om muskelmassa, för det är jag inte ens ute efter.
bear.flowertwig
2008-07-03, 20:18
Härom dan handlade jag på skoj. En Aftonbladet, en kexchoklad och en liter mjölk. I själva verket hade jag redan läst tidningen, jag tycker inte om kexchoklad och tillräckligt med mjölk hade jag redan hemma. Bara på skoj alltså.
Ibland gör jag likadant med träningen.
Japp. Jag har en radda intressen där jag inte når särskilda framsteg, men som jag tycker är kul ändå.
ManuelIT
2008-07-03, 20:37
Nej, troligen inte.
Tycker träningen är skitkul, men en stor aspekt av det är just att lägga upp en plan med ett mål, göra framsteg och slutligen nå målet.... för att börja om på nytt :D
NiXPhoenix
2008-07-03, 20:43
Om träning gav mig endast psykisk tillfredställelse men inte fysiska resultat då skulle jag skära ner på träningen men inte sluta. Nu ger träningen mig båda så därför tränar jag.
Tror jag säger samma sak.
Men svårt att veta egentligen, kan dock säga att jag stått ganska så still de två senaste åren och tränat på precis som vanligt trots väldigt små framsteg. (ryggen har växt men i övrigt stilla, minus på benen) fast man kan ju säga att jag tränat för att behålla.
TommyBoy
2008-07-04, 12:02
Själv skulle jag i ärlighetens namn inte fortsatt att träna. För mig är det resultaten som är det roliga. Önskar dock att jag tyckt själva träningen vara såpass kul att jag kunnat svara ja
Nej, då skulle jag pysslat med annan sport.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.