Visa fullständig version : Vidrigaste doften?!
Fredspipan
2008-07-02, 22:59
Jag lägger min röst på gammalt urin. Kissade i två ölburkar i replokalen och lämna dom där i ca 1vecka. Tog upp en burk och satte näsan intill och FYYYYYFAAAN vilken stank!! Det var nog den beskaste, suraste och absolut mest kräkframkallande doft jag någonsin kännt. När jag hällde ut urinet i handfatet på toaletten gick det tamigfan inte vara kvar där inne p.g.a stanken.
Någon som vet vad exakt det är som händer med urinet när det får dra?
Skulle vara jävligt kul att servera gammalt urin i ölburk åt någon som druckit lite för mycket. :D
Gammalt potatismos(pulvermos)
Stomipåsar luktar sådär.. :P
Jag lägger min röst på gammalt urin. Kissade i två ölburkar i replokalen och lämna dom där i ca 1vecka. Tog upp en burk och satte näsan intill och FYYYYYFAAAN vilken stank!! Det var nog den beskaste, suraste och absolut mest kräkframkallande doft jag någonsin kännt. När jag hällde ut urinet i handfatet på toaletten gick det tamigfan inte vara kvar där inne p.g.a stanken.
Någon som vet vad exakt det är som händer med urinet när det får dra?
Skulle vara jävligt kul att servera gammalt urin i ölburk åt någon som druckit lite för mycket. :D
Då är ju frågan, varför kissar man i två ölburkar som man sedan låter stå i en vecka, när det tydligen fanns en toalett? Inte bajsat i någon vinflaska på sistone?
Whistler
2008-07-02, 23:09
Varför kräks man av dofter för övrigt?
Är det någon form av signal från kroppen att "det här är så dåligt för kroppen att du inte ens ska lukta på det, än mindre äta det, lär dig nu till nästa gång *kräääääks*"?
Varför får vi kräkkänslor när vi ser äckliga grejer på film? Är det för att vi redan är betingade enligt ovan, och då framkallar de känslorna lukten gav när vi t o m bara ser det?
Animalistic
2008-07-02, 23:10
vassledrink som man glömt diska *cry*
Fredspipan
2008-07-02, 23:14
Då är ju frågan, varför kissar man i två ölburkar som man sedan låter stå i en vecka, när det tydligen fanns en toalett? Inte bajsat i någon vinflaska på sistone?Bekvämlighet, det är liksom 20meter till toan.
Att bajsa i en flaska är väldigt ohygieniskt och svårt att utföra.
fräscht att du går in på toaletten och häller ut innehållet i, handfatet :(
Bekvämlighet, det är liksom 20meter till toan.
oj 20 meter, ja då förstår jag.
Fredspipan
2008-07-02, 23:18
oj 20 meter, ja då förstår jag.
Exakt, motionerar man närmare 2timmar 4-5ggr i veckan orkar man inte med sånt
energislöseri.
Lelle Pelle
2008-07-02, 23:20
Det var ju några forskare som tog fram världens vidrigaste lukt för inte allt för länge sedan, minns inte exakt vad det var, men någon sammansättning av en mängd äckliga saker var det iaf... Någon som har google-skilz kanske hittar.
Bekvämlighet, det är liksom 20meter till toan.
det är inte ohygeniskt att kissa i burkar tycker du? sålänge du inte prickar rakt ner i burköppningen lär det ju skvätta åt alla håll när du träffar burkhatten och eftersom jag vet av erfarenhet att flödet ofta varierar samt kan komma igång med ett jävla tryck tvivlar jag på att kissa i en burk är en vidare torr historia ;)
Fredspipan
2008-07-02, 23:23
det är inte ohygeniskt att kissa i burkar tycker du? sålänge du inte prickar rakt ner i burköppningen lär det ju skvätta åt alla håll när du träffar burkhatten och eftersom jag vet av erfarenhet att flödet ofta varierar samt kan komma igång med ett jävla tryck tvivlar jag på att kissa i en burk är en vidare torr historia ;)Man håller ju inte direkt penisen 2dm ifrån burken och leker prickskytt. Det är fullkontakt under hela processen som gäller.
jag röstar på "skitig pensionär"....*gah!*
Gamlingar med dålig hygien stinker saaatan,
speciellt om dom står före i matkön.
Lelle Pelle
2008-07-02, 23:25
Sant, jobbar i en Konsum-butik. Jag håller, seriöst, andan under den tid det tar för den äckliga gamlingen att gå förbi kassan. Finns ett par stycken som luktar riktigt illa.
Vidrigaste doften någonsin och ni röstar på skitig pensionär... Men skjut mig! :D
Typ liksår eller stora sår.
Men även folk som haft sex.
Stomipåsar luktar sådär.. :P
Den sorten där en bit av tarmen hänger på utsidan (Colostomi?) är i en klass för sig. Byta sådana och tvätta rent är ingen höjdare.
Liggsår med nekros, sådär härligt svart runt kanterna och illrött i mitten doftar inte så trevligt de heller.
_Robbie_
2008-07-03, 00:14
Den sorten där en bit av tarmen hänger på utsidan (Colostomi?) är i en klass för sig. Byta sådana och tvätta rent är ingen höjdare.
Liggsår med nekros, sådär härligt svart runt kanterna och illrött i mitten doftar inte så trevligt de heller.
Vadå? Vad är ett liggsår med nekros??
JockeKillen
2008-07-03, 00:26
fråga inte, risken finns att han berättar *gah!*
Jobbade på en laxodling. Några fiskar per vecka dog och dessa fick man fiska upp och lägga i en tunna. Tunnan hämtades och tömdes var tredje månad ungefär. Att lyfta på locket mitt under sommaren när det var varmt ute och döda fiskar hade legat där i 4-5 veckor var mindre trevligt.
Glömde ett mjölkpaket i några veckor (åkte utomlands). Öppnade och luktade... fyfan.
Melena.
Fyfan.....och då har ja ändå luktat på både ett och annat gammalt varigt sår,ammoniakurin och grejjer...men inget iiiiinget går att jämföra med melena-doften.
_Robbie_
2008-07-03, 09:29
Melena.
Fyfan.....och då har ja ändå luktat på både ett och annat gammalt varigt sår,ammoniakurin och grejjer...men inget iiiiinget går att jämföra med melena-doften.
Vi som inte är så insatta. *gah!* Vad är Melena för något?
Melena som tidigare nämnts... Har man känt den doften så finns det inge som slår den. Allt annat luktar jordgubb och gröna ängar jämfört med det...
Liggsår, clostridiumdiarréer, stora sår som VAC(vakuum)-behandlas e oxå smarriga...
En sorts avföring.
http://en.wikipedia.org/wiki/Melena
shut teh face
2008-07-03, 10:02
Mina egna fisar kan lukta satyg så det är min starka kandidat i frågan.
Kan nog inte komma på något annat som jag blivit utsatt för..
Glömde ett öppnat paket köttfärs i kylen när jag skulle resa bort en vecka. Alltså fifan vad det luktade, jag höll på att spy hela tiden i min lilla lägenhet. Sen så höll dessutom lukten kvar sig i kylen i minst 3-4 dagar till...uuh.
Lättaste förklaringen e att det är avföring som har "fått" blod med sig från tarmarna av någon anledning. Det är med andra ord koagulerat blod och skit, och det luktar unket så bara helvete och är i de flesta fallen kolsvart/mörkröttbrunt... *spy*
gammal varm oboy som stått i termos några dagar - testa, det är en upplevelse!
glömde en vågpåse (nät-tyg) som jag hade vägt en braxjävel i ett par dagar i en väska.
doften av härsket brax-slem är en explosion av våldsamma doftupplevelser, som kan liknas vid en redig högerkrok.
det är fascinerande hur starkt påverkad man kan bli av en redig jävla stank:)
Vattnet som blir kvar efter att fryst fisk har tinat, som får stå i några dagar luktar förjävligt äckligt *spy*
tro mig. Gammalt pulvermos är de vidrigaste någonsin.
Try it.
Nekros är död vävnad. Ett liggsår med nekros är ett trycksår (sitter ofta i ryggslutet, höftkammen eller hälarna) som börjat, ja, ruttna. Det ruttnar ofta utifrån och in, så det är svart runt sårkanterna, och färskt i mitten.
Förra sommaren hade jag och en polare fångat 8 fiskar. Av ren lathet orkade vi inte slänga dem 6 vi inte åt upp utan la dem i diskhon. Dem låg där i 6 dar i 30 gradig värme. Helt sjukt va det luktade äckligt.*spy*
Död ren som legat med halva kroppen i vatten precis tillräckligt länge för att håret ska ha börjat förvinna. Inte rekommenderat att gå fram till en sån.;D
Lik och liggsår luktar så där...
pragmatist
2008-07-03, 15:29
Smörsyra, fina grejor.
shadowfire
2008-07-03, 16:09
Rester efter räkfrossa eller annan fisk, som får ligga varmt och mysigt o gosa till sig lite...
Ruttet lik doftar inte så gott det heller... räcker med bara att man glömmer en maskburk i solen någon dag med daggmask i så kommer den fina doften.
Vad jag inte begriper mig på är varför ens egna fisar inte besvärar en, även fast de luktar olika varje gång (man måste ju ha fisit igenom hela doftskalan under sina år). Sedan går man in i ett rum där någon annan lagt av en brakare så håller man på att kremera, även fast det säkert är samma lukt. Weird.
shadowfire
2008-07-03, 16:10
Sambons fis i tältet då vi fjällvandrade förra sommaren gick inte heller av för hackor. Ett par dagar med frystorkad mat gjorde susen. En liten skitfjärt som fick mig att utrymma både sovsäck och tält o den lilla fjärten satt fan kvar i både sovsäckar och tältduk ett bra tag.
Sambons fis i tältet då vi fjällvandrade förra sommaren gick inte heller av för hackor. Ett par dagar med frystorkad mat gjorde susen. En liten skitfjärt som fick mig att utrymma både sovsäck och tält o den lilla fjärten satt fan kvar i både sovsäckar och tältduk ett bra tag.
Starkt jobbat av tjejen, ni hade inte känt varandra så länge när det inträffade om jag minns rätt :D
Starkt jobbat av tjejen, ni hade inte känt varandra så länge när det inträffade om jag minns rätt :D
Även om lukten kan kännas oangenäm för stunden är det ändå ett drömscenario. Efter den händelsen är det bara att reta henne regelbundet för den där fisen, så att hon aldrig vågar släppa sig igen, och sen är det fritt fram för en själv att släppa väder närmast obehindrat; "Vaddå äckligt? Du ska inte säga nåt, minns du den där fisen i tältet?". ;)
Vänta nu här lite!!! Det ska ju lukta hallon när tjejer pruttar har jag fått höra?! *screwy*
Jobbar på plats/lackerings industri.
Bindnings medel.
shut teh face
2008-07-03, 16:49
Åkte Camaro cabben igår med farsan och jag la en riktig surfis som luktade sjukt illa även fast cabben var nere och vi åkte rätt fort. Pappa fick spelet ..
När vi kom hem så sket jag i toan och då fick vi utrymma huset i 45 min. Det stank ändå bort till köket 3-4 rum bort.
Rellos_87
2008-07-03, 18:28
Varför läste jag igenom hela tråden samtidigt som jag åt? :(
Min kompis kylskåp luktar inget vidare, ungefär som en skunk med gasproblem som dött i en hög räkor.
Vad sägs om proteinpulverfisar, alternativt fisar genererade av krossat linfrö? :D
Litecore
2008-07-03, 19:23
Åkte Camaro cabben igår med farsan och jag la en riktig surfis som luktade sjukt illa även fast cabben var nere och vi åkte rätt fort. Pappa fick spelet ..
När vi kom hem så sket jag i toan och då fick vi utrymma huset i 45 min. Det stank ändå bort till köket 3-4 rum bort.
vänta så ska jag hämta mitt anteckningsblock.. herregud!
den posten är i klass med slartis rynkig-pungsäcks-tråd :D
http://www.musicbanter.com/attachments/lounge/2550d1190624227-cat-thread-aka-caturday-cats-042.jpg
shadowfire
2008-07-03, 19:58
hahah, ja det roliga var att hon gav en sådan där söt min man bara inte kan motstå..... sekunderna före det bekanta "pfffffffiiiiiit"-soundet ljöd.. det går bara inte o ogilla en sådan människa, inte med en så oskyldig min.. nåja, 10 sekunder senare var jag av annan åsikt, men men.. :D
Även om lukten kan kännas oangenäm för stunden är det ändå ett drömscenario. Efter den händelsen är det bara att reta henne regelbundet för den där fisen, så att hon aldrig vågar släppa sig igen, och sen är det fritt fram för en själv att släppa väder närmast obehindrat; "Vaddå äckligt? Du ska inte säga nåt, minns du den där fisen i tältet?". ;)
hahaha, skojjaru!.. fan vad jag har kört med den... fram tills nu har jag kunnat braka av mina rökare för kung o fosterland.. iofs separerar vi nu, så det kanske var en dum taktik det med... ha ha
Håller med om Melena (http://personer.eniro.se/query?what=wp&search_word=melena&geo_area=&from=web_people_morehits) =/
tommie-92
2008-07-03, 21:21
proteinpulver fisar luktar illa, men det blandat med en äggfis slår det mesta.
Dubbelsidigt nageltrång*grr* otrevligt på alla sätt o vis
slaskanvandare
2008-07-03, 22:15
Öppnade häromdagen ett av många ruttna lik på mitt sommarjobb. När man kommer igenom bukhinnan slår det en hemsk odör mot en.
Ägg, mjölk, en bit av ngn sorts stark ost och smör som man låter stå i en lufttät bunke över sommarn, helst på ett ställe där solen ofta lyser! Mmmm!!
Three pigs
2008-07-03, 22:38
Hahaha.
Fan, vad roligt.
Gammalt lik... vette fan om man vänjer sig vid det.
slaskanvandare
2008-07-03, 22:42
Gammalt lik... vette fan om man vänjer sig vid det.
Tro mig, det gör man mycket snabbt. Märkligt vad anpassningsbar man är egentligen.
Jackie Dee
2008-07-03, 22:53
Vistats i samma rum med en person som legat död i vatten ett bra tag.
Hoppas inte jag kommer uppleva nån värre stank än den.
Öppnade häromdagen ett av många ruttna lik på mitt sommarjobb. När man kommer igenom bukhinnan slår det en hemsk odör mot en.
Tro mig, det gör man mycket snabbt. Märkligt vad anpassningsbar man är egentligen.
Vad fan är det för ett sommarjobb? Makabert värre. ;)
Litecore
2008-07-04, 06:45
Vad fan är det för ett sommarjobb? Makabert värre. ;)
nån form av praktik för vårdyrkesutövare misstänker jag.. läkare/sjuk-/undersköterska ?
jag har en tjejkompis som gick omvårdnad på gymnasiet som fick göra ungefär samma sak då :P
130kg finsk sisu
2008-07-04, 09:04
När freddi gör hattrick och touchdown!
Liklukt *spy*
Föreställ dig att du öppnar en dörr där Kurt-Åke, 78 har legat på vardagsrummsgolvet i 4+ veckor med solen stekandes på han 12 timmar om dagen då hans nära och kära inte varken kommer på besök eller ringer. Istället klagar grannarna på väldigt konstig lukt samt ser likmaskar kräla runtom ytterdörren *screwy* .
Detta har hänt flera gånger i mitt yrke och man glömmer aldrig den lukten (som f.ö också sätter sig i kläderna i flera dagar...)
slaskanvandare
2008-07-04, 17:20
Liklukt *spy*
Föreställ dig att du öppnar en dörr där Kurt-Åke, 78 har legat på vardagsrummsgolvet i 4+ veckor med solen stekandes på han 12 timmar om dagen då hans nära och kära inte varken kommer på besök eller ringer. Istället klagar grannarna på väldigt konstig lukt samt ser likmaskar kräla runtom ytterdörren *screwy* .
Detta har hänt flera gånger i mitt yrke och man glömmer aldrig den lukten (som f.ö också sätter sig i kläderna i flera dagar...)
Föreställ dig sedan att du öppnar upp Kurt-Åke 78, då kan du multiplicera doftupplevelsen med ett antal gånger.
Jag läser förövrigt till Läkare och sommarjobbar som rättsmedicinsk tekniker på rättsmedicinalverket.
Three pigs
2008-07-04, 17:51
Liklukt *spy*
vad jobbar du som?
Fredspipan
2008-07-04, 18:00
Jag har slutat läsa den här tråden.
Att jämföra lukten av draget urin med en liten fis är ju inte klokt. :smash:
Jag har slutat läsa den här tråden.
Att jämföra lukten av draget urin med en liten fis är ju inte klokt. :smash:
standarden i tråden har dock höjts nu iom liken.
Fredspipan
2008-07-04, 18:58
standarden i tråden har dock höjts nu iom liken.Aldrig luktat på ett lik. Tror dock att död vävnad inte luktar hälften så illa som draget urin.
Aldrig luktat på ett lik. Tror dock att död vävnad inte luktar hälften så illa som draget urin.
kadaver besitter dock en så jävla obehaglig doft att man bara vill försvinna från jordens yta när man känner det:D (bara känt lukt av större döda djur)
slaskanvandare
2008-07-04, 19:13
Aldrig luktat på ett lik. Tror dock att död vävnad inte luktar hälften så illa som draget urin.
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med draget urin, men om det är gammalt urin du menar så innehåller ju lik detta med. Fast den lukten bakas samman med de övriga.
En kompis använder Fahrenheit. Jag önskar han luktade lik istället.
vad jobbar du som?
Låssmed.
Vi sammarbetar med SOS alarm och får uppdrag dagligen för att öppna åt polis och ambulans.
Det kan vara allt från husransaker, personer som vägrar öppna, misstänkta dödsfall eller om någon ligger sjuk inne i lägenheten och inte kan öppna.
Föreställ dig sedan att du öppnar upp Kurt-Åke 78, då kan du multiplicera doftupplevelsen med ett antal gånger.
Jag läser förövrigt till Läkare och sommarjobbar som rättsmedicinsk tekniker på rättsmedicinalverket.
mmmm, vilket gött jobb du kommer ha :D
Jag är inte kvackmagad för fem öre men är det något som får en att känna sig spyfärdig så är det lukten av just kräk.. .*spy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.