handdator

Visa fullständig version : Billigaste kontantkortet?

_Robbie_
2008-07-01, 15:19
Jag tänkte skaffa ett kontantkort men djungeln av olika operatörer gör det svårt att bestämma sig...

Vilket kontantkort är billigast??

Pejij
2008-07-01, 15:43
Jag tänkte skaffa ett kontantkort men djungeln av olika operatörer gör det svårt att bestämma sig...

Vilket kontantkort är billigast??

Det beror helt på. För mig är Halebop det billigaste - detta är för att merparten av mina vänner och bekanta har det, så jag ringer i princip gratis till dom. Dessutom får man fria SMS då man tankar med 300kr+, vilket jag ofta gör. Så för mig är det det optimala :D

Kimball
2008-07-01, 16:44
Beror som sagt på lite hur du använder det. Smsar du mkt? Ringer du mkt? Vilken operatör är vanligast i din vänskapskrets? Tror alla operatörer idag har varianter där du ringer gratis till alla andra med samma operatör.

Flykt
2008-07-01, 16:57
Jag har halebop och tycker det fungerar kanon. Som Pejij säger har även mina kamrater halebop och då ringer man varandra för 0 kr minuten (endast uppkopplings avgift på några öre).

hio
2008-07-01, 17:04
Vet att du skrev kontantkort, men jag måste ändå tips om abbonemanget Telia Max 25.

49 kr/mån
Gratis SMS
Gratis minuttaxa till Telia och Halebop (är iaf gratis till HB med Telia Student)
99 öre öppningsavgift
20 kr/mb med WAP

Min räkning brukar gå på 150 kr/mån, vilket är sjukt mycket billigare än när jag hade kontantkort. Men allt beror ju på vad man använder mobilen till.