Visa fullständig version : Billigaste kontantkortet?
_Robbie_
2008-07-01, 15:19
Jag tänkte skaffa ett kontantkort men djungeln av olika operatörer gör det svårt att bestämma sig...
Vilket kontantkort är billigast??
Jag tänkte skaffa ett kontantkort men djungeln av olika operatörer gör det svårt att bestämma sig...
Vilket kontantkort är billigast??
Det beror helt på. För mig är Halebop det billigaste - detta är för att merparten av mina vänner och bekanta har det, så jag ringer i princip gratis till dom. Dessutom får man fria SMS då man tankar med 300kr+, vilket jag ofta gör. Så för mig är det det optimala :D
Beror som sagt på lite hur du använder det. Smsar du mkt? Ringer du mkt? Vilken operatör är vanligast i din vänskapskrets? Tror alla operatörer idag har varianter där du ringer gratis till alla andra med samma operatör.
Jag har halebop och tycker det fungerar kanon. Som Pejij säger har även mina kamrater halebop och då ringer man varandra för 0 kr minuten (endast uppkopplings avgift på några öre).
Vet att du skrev kontantkort, men jag måste ändå tips om abbonemanget Telia Max 25.
49 kr/mån
Gratis SMS
Gratis minuttaxa till Telia och Halebop (är iaf gratis till HB med Telia Student)
99 öre öppningsavgift
20 kr/mb med WAP
Min räkning brukar gå på 150 kr/mån, vilket är sjukt mycket billigare än när jag hade kontantkort. Men allt beror ju på vad man använder mobilen till.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.