handdator

Visa fullständig version : 93ans Journal!

Jofes
2008-06-30, 23:18
Jag är relativt ny här på kolo så ni får vara snälla emot mig*flex*
Tänkte iallafall slänga upp en journal, får se om jag lyckas :)

Personlig info:
Ålder: 14 (fyller 15 2:a augusti)
Vikt: 105 (Jag går ner fruktansvärt mycket i vikt just nu)
Hej. Daniel heter jag, bor i Göteborg. Har tränat på gym i cirka 3 månader men har alltid varit stor och en kraftig bit. Tränar förövrigt på sportlife på Torslanda torg just nu. Väntar på att Newbody ska bygga nytt 2009.

Varför jag tränar: Jag har alltid varit aktiv i hela mitt liv. Hade svårt att sitta still när jag var liten. För 3 årsedan så cyklade jag ganska mycket och jag slog en vurpa på cykeln. Båda mina höftkulor gled ur led och jag fick operera in 1 spik i varje höft som håller kulan på plats i sin skål i höften. Jag spelade fotboll,innebandy och körde motocross innan detta hände. Jag opererades och blev stillasittande pga att det inte riktigt läkte i höften så jag hade svårt att gå osv. Jag har nu under dessa år gått upp ganska mycket i vikt och jobbar därför fullt på att träna bort detta.

Annan info:

Jag är en glad och trevlig prick och tar gärna emot hjälp *cupid*

Mål:
100kg bänk
30kg bicepcurl

Det var väll allt för mig just nu :) Imorgon kommer min favorit, nämligen BEN!

/ Daniel :naughty:

Ants
2008-07-01, 08:14
Välkommen till Kolo!
Trist det där med olyckan, men du kommer snart tillbaka igen!

Lycka till med träningen och viktnedgången!

Skall följas!

Andy.da.wohoo
2008-07-01, 09:40
Mjaha nu börjar 93'orna också komma in:D

Välkommen hit och lycka till med träningen!

Miquey
2008-07-01, 11:39
Stort lycka till med träningen!

Gymfjollan
2008-07-01, 12:16
lycka till ! första 93an ? :)

vad tar du i bänk osv ?

tommie-92
2008-07-01, 12:24
Välkommen till kolo och lycka till med träningen!

Jofes
2008-07-01, 15:23
lycka till ! första 93an ? :)

vad tar du i bänk osv ?

Jag tar 75kg 2 gånger sist jag provade att maxa.

Gymfjollan
2008-07-01, 15:26
Jag tar 75kg 2 gånger sist jag provade att maxa.

det är fan riktigt bra ! :)

upp med bilder på dig själv ,

Jofes
2008-07-01, 15:27
Välkommen till Kolo!
Trist det där med olyckan, men du kommer snart tillbaka igen!

Lycka till med träningen och viktnedgången!

Skall följas!

Tackar :) Ja, det hoppas jag med. Jag går ner riktigt mycket i vikt när jag väll lägger manken till det:)

Jofes
2008-07-01, 15:28
det är fan riktigt bra ! :)

upp med bilder på dig själv ,

Du vill inte se mig, jag lovar ;)

Jag kommer upp med bilder i augusti någongång då jag förhoppningsvis har före/efter sommaren bilder. Jag försöker göra så mycket ändring det går att göra under ett sommarlov som möjligt.

Jofes
2008-07-01, 19:20
Jag kom precis hem ifrån en riktigt tungt ben och mag pass.

Jag vet inte riktigt hur det heter men jag hoppas att ni fattar vad jag menar.

Lår:

Undersidan lår 10*8 70kg
Översidan lår 10*8 75kg
Benpress 10*10 160kg Riktigt tungt. Fick fuska lite på sista repet
Vader 10*4 50kg (Stående vadpress i Smith) Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel, Men jag får röda sträck på axlarna, morsan säger att det inte är bra och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Det blir för lätt om jag minskar.
Knäböj 10*3 50kg Lite lätt, Fick gå ner riktigt i djup det sista för att det skulle ta

Mage:
Jag vet inte vad det heter men man har två remmar på varsidan av huvudet som går ner till magen ungefär, så drar man neråt emot knäna, man sitter på knä.
10*5 35kg
Situps 10*5 bänken är lutad bakåt
Sen en maskin som man sitter på en rörande del och håller axlar och armar fast i maskin, så drar man sig runt med magen
10*3 Var riktigt slut i magen efter det.

Är riktigt slut i både ben och mage. Känner att det var ett riktigt gott träningspass. Och som vanligt står jag 30minuter på cross-trainer efter varje gympass.

Jag vill också tacka Ruhl för lite tips och trixx, jag uppskattar din hjälp mycket!

/MVH Daniel

Pejij
2008-07-01, 19:22
Ett stort lycka till! Måhända den första 93'an på forumet? ;)

Jofes
2008-07-01, 19:31
Ett stort lycka till! Måhända den första 93'an på forumet? ;)

Tack så mycket. Ja, Jag har inte sätt någon annan 93a här iallafall

Miquey
2008-07-01, 19:58
Försök lära dig namnet på de övningar du gör :) Det blir lättare både för digsjälv och för oss som läser din journal. Det tar ett tag innan man lär sig, men någonstans måste man ju börja, så kika igenom denna sidan och titta på lite övningar.. om du inte redan har gjort det!

http://www.kolozzeum.com//forum/showthread.php?t=31071

Gymfjollan
2008-07-01, 20:27
tror magövningen med rep heter typ crunch någonting ? :P :)

tommie-92
2008-07-01, 20:29
tror magövningen med rep heter typ crunch någonting ? :P :)

Ifall det görs med rep och i en kabelhiss så är det cablecrunches det heter:thumbup:

Gymfjollan
2008-07-01, 20:31
Ifall det görs med rep och i en kabelhiss så är det cablecrunches det heter:thumbup:

a men jag gör inmte i en kabelhiss utan en vanlig :)

man sitter på knä, repet håller man nära huvet, å drar huvet till magen typ ?
:Virro

Andy.da.wohoo
2008-07-01, 20:36
Magövningen med remmar som man drar ner med magen mot knäna heter Cablecrunches tror jag.
EDIT: Pucktvåa i detta;P

Sen finns det en annan 93'a på forumet skulle jag tro. Om det inte var du här som postade en bild på dig i dagsformstråden?

Zibbe
2008-07-01, 20:56
Bara att kämpa på mannen ;) Du har ju träningsbakgrund som heter duga så den biten är nog inget problem! Bara låt det ta sin tid så blir det kalas ;)

Kan iallafall upplysa dig vad det är för röda märken du får på axlarna efter vadpressen (det är inget farligt så morsan behöver inte oroa sig :D). Det är bara små ytliga blodkärl som spruckit av trycket ifrån stången, försvinner efter ett par dagar ;) Bara öka på vikterna ifall det är för lätt :D! Kroppen "vänjer" sig upplever iallafall jag och dessa röda märken uppträder allt med sällan med tiden.

Gymfjollan
2008-07-01, 21:04
Bara att kämpa på mannen ;) Du har ju träningsbakgrund som heter duga så den biten är nog inget problem! Bara låt det ta sin tid så blir det kalas

Kan iallafall upplysa dig vad det är för röda märken du får på axlarna efter vadpressen (det är inget farligt så morsan behöver inte oroa sig :D). Det är bara små ytliga blodkärl som spruckit av trycket ifrån stången, försvinner efter ett par dagar ;) Bara öka på vikterna ifall det är för lätt Kroppen "vänjer" sig upplever iallafall jag och dessa röda märken uppträder allt med sällan med tiden.

det kan även vara bristningar" och desas går aldrig bort , har fullt med sånt
bara att leva med , ;)

Zibbe
2008-07-01, 21:11
bara att leva med , ;)

Vad jag vet så uppstår inte bristningar i huden av utomstående tryck utan av en snabb volymökning av kroppsdelen (snabb viktökning exempelvis). Jag är tämligen säker på att det är små blodkärl som krossats. Bara faktumet att de är röda räcker nog skulle jag säga.

Jofes
2008-07-01, 22:08
bara att leva med , ;)

Det är inte bristningar. Jag har bristningar på mage, armar osv men det är för att jag har varit så j*vla stor helt enkelt.

Jofes
2008-07-01, 22:09
Magövningen med remmar som man drar ner med magen mot knäna heter Cablecrunches tror jag.
EDIT: Pucktvåa i detta;P

Sen finns det en annan 93'a på forumet skulle jag tro. Om det inte var du här som postade en bild på dig i dagsformstråden?

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html

På ett ungefär, Men du sitter med rumpan på ett säte, nedanför det sätet är för knäna.

Jofes
2008-07-01, 22:11
Försök lära dig namnet på de övningar du gör :) Det blir lättare både för digsjälv och för oss som läser din journal. Det tar ett tag innan man lär sig, men någonstans måste man ju börja, så kika igenom denna sidan och titta på lite övningar.. om du inte redan har gjort det!

http://www.kolozzeum.com//forum/showthread.php?t=31071

Jag har tittat igenom den banken ett par gånger för att hitta lite tips på hur jag ska träna vad. Men det är ju självklart olika maskiner osv. Men jag måste lära min grunderna iaf så ni fattar lite bättre:)

Jofes
2008-07-01, 22:12
Vad jag vet så uppstår inte bristningar i huden av utomstående tryck utan av en snabb volymökning av kroppsdelen (snabb viktökning exempelvis). Jag är tämligen säker på att det är små blodkärl som krossats. Bara faktumet att de är röda räcker nog skulle jag säga.

Jag tror att morsan snackade om något blodkärl också. Det är inte bristningar iallfall.

Jofes
2008-07-01, 22:13
Jag tar lite kort osv när jag kommer till gymmet imorgon. Mitt gym är inte så himla stort så allt får nästan plats på en bild. Så ni förstår lite bättre.

Tack för pushen och dom fina kommentarerna och fortsätt gärna så :)

MVH / Daniel

Raschmus
2008-07-01, 22:37
Wouhou! En 93a, fan vad sexigt. :naughty: Kör hårt och langa upp bilder.

Sen med namnen på övningarna, prova övningsbanken http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071.

Jofes
2008-07-01, 22:49
Wouhou! En 93a, fan vad sexigt. :naughty: Kör hårt och langa upp bilder.

Sen med namnen på övningarna, prova övningsbanken http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071.

hehe. Jag kanske är sexig inombords men fan inte utsidan ;)

Bilder kommer imorgon på gymmet.

Övningsbanken försöker jag med. Ska försöka lära mig mer :)

/ Daniel*screwy*

Jofes
2008-07-01, 23:05
Efter mycket tjöt så får jag väll lägga upp en bild hur jag såg ut innan jag började träna. På bilden väger jag 120kg

http://img78.imageshack.us/img78/9476/fresommarenee1.th.jpg

Jofes
2008-07-01, 23:12
Ja, det gick ju tydligen inte att göra mer edits så får skriva en ny.

http://img393.imageshack.us/my.php?image=fresommarenni8.jpg

Ja bilden är stor. Även jag var stor. Känsliga människor varnas för fläsk :$

Pejij
2008-07-01, 23:23
Ska bli kul att se hur du ser ut om några månader !! Måste följa denna journal :D

Jofes
2008-07-01, 23:30
Ska bli kul att se hur du ser ut om några månader !! Måste följa denna journal :D

Tack*flex* Jo, eftersom jag är så ung ännu så tror jag att mycket kommer att hända

Pejij
2008-07-01, 23:33
Tack*flex* Jo, eftersom jag är så ung ännu så tror jag att mycket kommer att hända

Du har alla förutsättningar i världen för att lyckas! Lycka till och hoppas det går bra :D

Jofes
2008-07-01, 23:35
Du har alla förutsättningar i världen för att lyckas! Lycka till och hoppas det går bra :D

Tack så mycket *cupid* Jag är sjukt motvierad att fortsätta :)

Spader
2008-07-02, 09:55
Inte många som har ork och bollar att ta tag i sina problem med livet, mycket creds till dig och lycka till!

Gå inte ner för fort i vikt bara, låt det ta sin lilla tid. Hur ser ditt träningsprogram ut, kör du cardio och vad har ni för tillgångar på motionsmaskiner på gymmet?

Jofes
2008-07-02, 12:54
Inte många som har ork och bollar att ta tag i sina problem med livet, mycket creds till dig och lycka till!

Gå inte ner för fort i vikt bara, låt det ta sin lilla tid. Hur ser ditt träningsprogram ut, kör du cardio och vad har ni för tillgångar på motionsmaskiner på gymmet?

Jag kör på en cross-trainer minst 30 minuter efter varje gympass. För att inte tappa motivationen så kör jag lite byggning med.

Jofes
2008-07-02, 23:10
Triceps och axlar idag. Jag är totalt slut i armar/axlar så jag orkar inte skriva så mycket tyvärr.

"Triceps"

Liggande tricepsextention
10*5 18kg

Smal bänkpress
10*4 50kg

Stående tricepsextention i cable
10*8 11kg (Det står bara 11 på vikterna, men det är garanterat mer än 11kg)

Kickback
10*6
15kg

"Axlar"

Militärpress i smith
10*7 50kg

Hantellyft åt sidan
10*6 18kg (lite tungt på sista repet)

Sen finns det en maskin på gymmet som du sitter på en liten slags stol och du har en puff på varje sidan av axel och du pressar dom utåt/uppåt
10*10 47kg

Ge gärna lite tips om det finns något jag kan förbättra

/ Daniel

Nimille
2008-07-03, 09:54
Ett tips är att köra axlar före triceps.
Fina vikter, imponerad av hantellyften!

Jofes
2008-07-03, 14:04
Ett tips är att köra axlar före triceps.
Fina vikter, imponerad av hantellyften!

Tack så mycket. Det ska jag tänka på tills nästa vecka:)

Jofes
2008-07-06, 21:27
PGA internet har strulat så har jag inte kunnat göra någon update. Jag kom hem sent idag så körde endast lite disco, nämligen biceps och bröst.

Koncentrationscurl

10*5 15kg

Hantelcurl

10*5 12kg Vart riktigt slut efter Koncentrationscurlen

Cablecurl

Körde ut biceps maximalt på 10kg, blev väll runt en 12.

Hantelpress

10*5 15kg

Bröstpress i maskin

10*5 Kommer ej ihåg vikt tyvärr

Cable cross over

10*5 Kommer ej ihåg vikt här heller tyvärr

Samt stog på cross-trainer i 30 minuter efter.

Före/efter bilder kommer någongång i augusti

/Daniel

Zibbe
2008-07-06, 21:46
Grymma konc. curlar mannen ;) Najs!

Jofes
2008-07-06, 21:59

Tack så mycket. Jag tycker att det tar riktigt grymt på biceps så jag försöker köra så hårt jag kan

Andy.da.wohoo
2008-07-06, 21:59

Plusetta på den.

Raschmus
2008-07-06, 22:19
Fan, du får lära mig koncentrationcurls. Aldrig fått klämm på det dära.

Hört talas om stångcurl? :naughty:

Miquey
2008-07-06, 22:20
Härligt pass där!

Jofes
2008-07-06, 22:57
Fan, du får lära mig koncentrationcurls. Aldrig fått klämm på det dära.

Hört talas om stångcurl? :naughty:

Ja, det har jag. Dock så mitt gym så litet så det finns ingen haha :)
Blir nog lite bilder i veckan när jag å polaren gymmar

Raschmus
2008-07-06, 23:01
Ja, det har jag. Dock så mitt gym så litet så det finns ingen haha :)
Blir nog lite bilder i veckan när jag å polaren gymmar

Måste finnas en skivstång? *screwy*

Well well, jag är inte lika rutinerad data lirare som er 93or och resterande så time for bed. :thumbup:

Pussgodnatt!

Jofes
2008-07-06, 23:03
Måste finnas en skivstång? *screwy*

Well well, jag är inte lika rutinerad data lirare som er 93or och resterande så time for bed. :thumbup:

Pussgodnatt!

Haha, jag är inte bara en data lirare, jag är föredetta wow lirare :)

Enda stång som finns är bänkpress stången men den sitter fast i en ställning så du bara kan röra din upp och ner

Gymfjollan
2008-07-07, 00:06
du menar smith maskinen ? ;)

Jofes
2008-07-07, 00:23
du menar smith maskinen ? ;)

Exakt :)

Ants
2008-07-16, 18:13
ingen update på ett tag nu? :confused: