Visa fullständig version : PSP Slim! Någon som har en sådan?
Funderar på att skaffa en lagom till semestern, är det att rekommendera? Typ till regniga dagar i stugan... Hur är spelutbudet förresten?
Sitter förresten och kollar på minneskort till den men jag fattar inte vilken/vilka typer av kort som passar. "Memory stick Pro Duo" verkar fungera men finns det andra typer också?
/Glen
Litecore
2008-06-30, 23:07
Funderar på att skaffa en lagom till semestern, är det att rekommendera? Typ till regniga dagar i stugan... Hur är spelutbudet förresten?
Sitter förresten och kollar på minneskort till den men jag fattar inte vilken/vilka typer av kort som passar. "Memory stick Pro Duo" verkar fungera men finns det andra typer också?
/Glen
nej det finns inga andra typer av minneskort som passar till en PSP slim,
det beror på att ALLT som sony/sonyericsson gör vare sig det är en telefon,
en kamera eller ett konsollspel så stödjer deras egna produkter BARA deras
EGNA typer av minneskort såsom MS PRO DUO, M2 och den äldre MS PRO.
Nalfaren
2008-06-30, 23:10
Kör själv med en Nintendo DS Lite med chip och har tillgång till alla spel, ca 2000, och ca 100 laddade åt gången på memorycard. Klarade precis Zelda Phantom hourglass.
Finns kanske liknande för PSP, men jag är helsåld på Nintendo ;)
*Dont pirate, buy the games*
nej det finns inga andra typer av minneskort som passar till en PSP slim,
det beror på att ALLT som sony/sonyericsson gör vare sig det är en telefon,
en kamera eller ett konsollspel så stödjer deras egna produkter BARA deras
EGNA typer av minneskort såsom MS PRO DUO, M2 och den äldre MS PRO.
I see. Så att jag inte fattat fel, det är alltså bara "pro duo" som fungerar, inte några andra varianter av sonys minneskort?
Kör själv med en Nintendo DS Lite med chip och har tillgång till alla spel, ca 2000, och ca 100 laddade åt gången på memorycard. Klarade precis Zelda Phantom hourglass.
Finns kanske liknande för PSP, men jag är helsåld på Nintendo ;)
*Dont pirate, buy the games*
Har faktiskt funderat på en sån också men är lite rädd för Nintendo och deras barnvänliga spel... Zelda är ju iof alltid grymt men hur är det med andra spel, är det bra bredd på utbudet?
Litecore
2008-06-30, 23:15
I see. Så att jag inte fattat fel, det är alltså bara "pro duo" som fungerar, inte några andra varianter av sonys minneskort?
mer eller mindre, vistt kan man köpa ett M2-kort som oftast sitter i mobiltelefoner
och är pyttesmå och med en adapter som oftast följer med går det lika bra som PRO DUO :)
men det är dyrare har jag för mig, så kör på "ett vanligt" minneskort istället..
4 GB kan jag lova 100% att det kommer funka med men det finns större också.
Jag har en sådan. Välj den som har mest bäst spel enligt Dig. :-) Det är riktigt coolt att spela Metal Gear Solid i bärbart format, man blir imponerad av prestandan. Sen funkar den bra som mp3spelare m.m och den har trådlöst nätverkskort och möjlighet att surfa fast inte i nån superupplösning men ändå. Skulle Zeldaspelen va lika bra som förr så skulle DS säkert va ett givet köp. Links Awakening till GB var riktiga grejer.
Lasse Kongo
2008-07-01, 15:59
jag har, sjukt grym, köp
shadowfire
2008-07-01, 17:31
Jag köpte en och min sambo också. Är grymt nöjd, särskilt eftersom jag kan se både film o spel. Spelen är svindyra att köpa, men det finns förstås en enkel workaround till det också vilket jag inte får skriva om publikt här.
Filmer kan man köpa helt OK filmer för typ 50:-/st om man känner för det, även det helt OK.
Utan PSP'n åker jag inte på utlandsresa längre, helt underbart o ha den på flyget mm...
Edit: tänk på att PSP är ju en playstationvariant... och playstation är ju inte direkt kända för att göra plattformsspel eller tjejspel. Är det sådana lir du gillar så är Nintendo det självklara valet (min sambo grinar fortfarande för att supermario inte finns till PSPn). Däremot bilspel, våldsspel o annat skoj äger PSPn på + att du kan lira gamla playstation1-spel rätt uppochner på PSPn.
shadowfire
2008-07-01, 17:33
Minneskort förressten kör bland annat Mediamarkt med för 399 kr nu för 4gb. Mysigt! Dustin mfl har liknande erbjudanden.
Litecore
2008-07-01, 17:48
[...]och playstation är ju inte direkt kända för att göra plattformsspel eller tjejspel. Är det sådana lir du gillar så är Nintendo det självklara valet (min sambo grinar fortfarande för att supermario inte finns till PSPn). Däremot bilspel, våldsspel o annat skoj äger PSPn på + att du kan lira gamla playstation1-spel rätt uppochner på PSPn.
kan man lira gamla spel på den så är ju crash bandicoot (hurfanstavas?)
kanske det mest "killaktiga" tjejspelet som någonsin skapats av sony :P
tror fan att varje tjej jag någonsin snackat tv-spel med har gillat det :)
shadowfire
2008-07-01, 17:57
kan man lira gamla spel på den så är ju crash bandicoot (hurfanstavas?)
kanske det mest "killaktiga" tjejspelet som någonsin skapats av sony :P
tror fan att varje tjej jag någonsin snackat tv-spel med har gillat det :)
Får prova det! Sonic-något dög i varje fall inte. :)
Lelle Pelle
2008-07-01, 18:08
Jag har en, och är väldigt nöjd. Underbart att se serier och film på under resor, ett givet köp!
shadowfire
2008-07-01, 22:47
Har både PSP och NDS, båda är bra på olika sätt.
PSP är den ultimata portabla mediastationen, bra för film, serier, musik, och som fotoalbum. Dessutom finns många väldigt bra spel.
NDS är enbart bra för spelen, och även för denna finns en hel del bra.
Köp ett 8 GB kort, kostar ca 500. 4 GB räcker inte långt.
16 GB börjar gå ner i pris också, blir snart ett sånt.
vars hittade du ett 8gb sony duo ms för 500?
hahavaffan
2008-07-01, 22:52
jag har, sjukt grym, köpDu har fan allt :D Fatta vilken köpångest du skapar för oss andra prylfreaks
Ok tack för alla svar! Är väl mest inne på action och äventyr så då blir nog psp:n ett bra val. Tänk att det är så sjukt kul med prylar...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.