handdator

Visa fullständig version : tillskott

Villagefool
2008-06-30, 22:37
Jag kan väl berätta så mycket om mig själv att jag är 25år gammal och gillar att träna. Har tränat till och från men tänkt satsa lite nu.
Just nu kör jag 3 gympass i veckan + 3 kondition.
Till hösten kommer jag mest troligt att köra 4 gympass och spela innebandy 2-3ggr i veckan.
Jag har lite funderingar om kosttillskott. Nu tar jag en gainer efter ett gympass och en proteindrink antingen under morgonen eller kvällen. Alltså 1 proteindrink per dag och gainer endast gym dagar. Jag vill inte öka fett utan muskler så därför är jag försiktig med mängden gainer. Har även börjat med kreatin. Jag äter bra varje dag.

Min fråga. Räcker mina kostillskott? Mängden och så tänkte jag. Målet är att bygga muskler och kondition. Mest muskler dock ;)
Kanske nåt tillskott jag saknar?

Tack på förhand!

theoppositescollide
2008-06-30, 23:48
tillskott är inga mirakelmedel. Gainer är befogat efter träning tycker jag, men allt annat i stort sett (bortsett från kreatinet), tas bara om man inte får i sig tillräckligt av det i den vanliga kosten, och det gör nog dom flesta som äter ordentligt!

Jag dricker proteindrinkar varje dag, men det är för att jag har svårt att få i mig tillräckligt mycket mat.

Man kan nog aldrig "sakna" några tillskott. Du kan sakna något i din matcirkel, men då är ju bara frågan om du ska äta mer, eller "tillskotta" mer.

kalle_banan
2008-07-01, 11:11
Du behöver inget mer.
Men du kan köpa mer, till exempel om du vill ha en extra energiboost, då kan du dricka lite mer kaffe, eller en superenergiboost, då köper du rage, trück, no-explode eller nån annan NO-produkt.
Om du vill öka proteinsyntesen kan du köpa EAA (esa pro)
Om du vill ha bättre mjölksyratålighet kan du köpa KCG2, beta alanine, kre alkalyn.

Men behöver du något mer än du tar? Nej.