Visa fullständig version : Wrestling på SVT1 22:35 ikväll!
Nitrometan
2008-06-30, 21:10
Stoltz! TV för dig!
En dansk serie om wrestling.
"Blod, svett och danska skallar"
Dansk realityserie om wrestling från 2007. Del 1. Med bara ett 20-tal medlemmar i landets enda klubb - Dansk wrestling - kan man inte säga att wrestling är en stor sport i Danmark. Men klubbens medlemmar, med ordföranden Daniel Grønaa, vice ordföranden "Mr Pay-Per-View" (Poul Roest) och Danmarksmästaren "Chaos" (Kim Tinning) i spetsen, har stora planer. Till gänget ansluter också 28-årige nybörjaren Sidney Overgaard.
Nitrometan
2008-06-30, 21:36
Nu!
ErikWrestlingFreaket
2008-07-01, 08:12
Jag missade det. *grr27*
Går det i repris?
Jag såg det!
Det verkade rätt intressant, jag fick verkligen glöden i ögonen och ville genast hoppa in i ringen igen :)
Dock så gjorde de samma fel som det känns som om tusen andra wrestlingklubbar gör. De förstår inte innebörden av demografin och förstår heller inte att bara för att man kan göra alla grepp, rörelser, slag, etc. betyder det inte att man bör göra dem för att få en bra match. Tänker främst på den taniga killen i mask som såg ut som om han skulle föreställa något sorts "powerhouse" men flög runt och gjorde helt andra saker, och det såg inte rätt ut alls.
Sen "Mr. Pay-per-view" i Danmark? Det låter ju jättelöjligt i den skandinaviska kulturen, har han ens varit med på några pay-per-views när de inte ens fått klubben med på TV ännu?
Som sagt, intressant men det känns som om de missar två enorma poänger som krävs för att få rätt kontakt med de skandinaviska fansen.
Som sagt, intressant men det känns som om de missar två enorma poänger som krävs för att få rätt kontakt med de skandinaviska fansen.
För en oinsatt, något skeptisk, finns det ens en marknad i Norden?
För en oinsatt, något skeptisk, finns det ens en marknad i Norden?
Jag är väldigt skeptisk till det faktiskt. Det är kanske möjligt om man, som jag skrev tidigare, försöker anpassa det mer till platsen. Men jag tvivlar. Det är väldigt olikt allt vi kulturellt ser som "acceptabelt".
Nitrometan
2008-07-01, 09:39
Sen "Mr. Pay-per-view" i Danmark? Det låter ju jättelöjligt i den skandinaviska kulturen, har han ens varit med på några pay-per-views när de inte ens fått klubben med på TV ännu?
Alla ska ju ha en gimmick. "The Undertaker", "Vader" osv... han var "Mr Pay-per-view" helt enkelt.
Det skulle ju vara en serie. Det blir fler avsnitt. Kool.
Psychological
2008-07-01, 10:55
Smackdown har ju vart i Finland (hartwall Arena)
Alla ska ju ha en gimmick. "The Undertaker", "Vader" osv... han var "Mr Pay-per-view" helt enkelt.
Det skulle ju vara en serie. Det blir fler avsnitt. Kool.
Det är skillnad på en sådan gimmick som Vader och en som anspelar på mängden pay-per-views killen har, när han tydligen inte haft en enda :)
Nitrometan
2008-07-01, 12:46
Det är skillnad på en sådan gimmick som Vader och en som anspelar på mängden pay-per-views killen har, när han tydligen inte haft en enda :)
Det kanske är en dålig gimmick?
En dålig heel?
Sur och gnällig. ;)
Det kanske är en dålig gimmick?
En dålig heel?
Sur och gnällig. ;)
:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.