handdator

Visa fullständig version : Quick Grill

Halldin
2008-06-30, 12:16
Är det någon som äger en quick grill och kan rekommendera en sådan?

Har spanat in "OBH Nordica Quick Grill Easy Clean 7102" lite:

http://www.smartson.se/uploadedImages/Articles/Smartson_Test/Quick-Grill-Easy-Clean-OBHN.jpg

Någon som har en sådan kanske?

Exhale_
2008-06-30, 12:22
Har exakt en sådan själv men har knappt använt den.. De få gånger jag använt den har den varit helt ok i alla fall!

Du kan få köpa min ;)

Halldin
2008-06-30, 12:24
Har exakt en sådan själv men har knappt använt den.. De få gånger jag använt den har den varit helt ok i alla fall!

Du kan få köpa min ;)
Varför har du knappt använt den? Borde väl gå fortare än ugn?

regus
2008-06-30, 12:37
Funkar bra. Lätt att rengöra också.

Frantic
2008-06-30, 12:46
Har för mig att Yankeee pratade så gott om en sån att jag var nära att köpa en.

Yankeee
2008-06-30, 13:02
Har för mig att Yankeee pratade så gott om en sån att jag var nära att köpa en.

Hm, inget jag kommer ihåg. Jag fick den något motsvarande i present för ett tag sedan och den fungerade helt ok. Smidigare och godare att använda den än stekpanna iallafall (om man är amatör som jag).
Dock gick den sönder efter ett par månader, hade säkert använt den då och då annars.

Halldin
2008-06-30, 13:26
Hm, inget jag kommer ihåg. Jag fick den något motsvarande i present för ett tag sedan och den fungerade helt ok. Smidigare och godare att använda den än stekpanna iallafall (om man är amatör som jag).
Dock gick den sönder efter ett par månader, hade säkert använt den då och då annars.
OBH Nordica det också? Hur flitigt användes den?

Yankeee
2008-06-30, 14:32
OBH Nordica det också? Hur flitigt användes den?

Ingen OBH, var något billigare märke (antar jag).
Hm, inte speciellt ofta. Men det då ska man ha i åtanke att jag lagar mat hemma en gång i veckan i bästa fall.

regus
2008-06-30, 14:34
Ingen OBH, var något billigare märke (antar jag).
Hm, inte speciellt ofta. Men det då ska man ha i åtanke att jag lagar mat hemma en gång i veckan i bästa fall.

Qp med extra kött?

Endura
2008-06-30, 14:44
Jag använder min väldigt ofta (har den där stekytorna kan tas loss och rengöras) och jag är supernöjd!
Bra grillyta, går snabbt och lätt att rengöra, lite klumpig bara och kanske inte så smidig om man är fler än 2 som som ska äta inom kort.

Exhale_
2008-06-30, 14:45

Har inte fått fingrarna ur arslet helt enkelt och nu står den bara och samlar damm..

The Draf
2008-06-30, 15:12
Blev lite besviken, tyckte det fastnade lätt i teflonet. Mkt jobb för att rengöra den ordenligt var det åxå. Allt fett ska ju bort ur teflonpannan, men det går fort att göra mat i den. 5 minuter för upptinade kycklingfileér

MyungChul
2008-06-30, 18:32

Hur tänker du att det borde gå fortare i ugnen?

Att indirekt värme går fortare än direkt värme?

Halldin
2008-06-30, 18:34
Hur tänker du att det borde gå fortare i ugnen?

Att indirekt värme går fortare än direkt värme?
Fortare än ugn står det faktiskt.

MyungChul
2008-06-30, 18:37
Haha. My appologies.

Och självklart går det fortare i en grill som denna.

Men snabbt är inte alltid bäst.

Halldin
2008-06-30, 18:42
Haha. My appologies.

Och självklart går det fortare i en grill som denna.

Men snabbt är inte alltid bäst.
Har du erfarenhet av dylika? Låter ju som att det skulle kunna bli liknande resultat som i en elektrisk utegrill, och det är inte dumt alls tycker jag.

The draf: Är det Easy Clean-varianten som står i första posten du testat?
Använde du dig av marinader och annat?

MyungChul
2008-06-30, 19:24
Det känns som det mer är ett våffeljärn än en grill.

Har inga referenser.

regus
2008-06-30, 20:15
Det blir bra på så sätt att man steker köttet på båda sidor under stark värme. Så det går snabbt och blir gott (om man kan tilllaga mat dvs :)). Men det är ju inte i närheten av kolgrillat

Kimball
2008-06-30, 21:40
Har själv en liknande, dock bara för att köra toasts i. Gångerna jag testat kyckling/fläskfile har det blivit så mycket vätska (fläskfilen var inte av skitkvalite, kycklingen kommer jag inte ihåg) att det inte blivit någon kul yta på köttet osv. Då föredrar jag hellre att dra in det i ugnen.

dooh
2008-07-01, 05:47
Jag har bara testat den en gång och då på entrecote. och jag var mycket nöjd med resultatet, köttet blev otroligt saftigt och fick fin yta. Rengörningen var inte alls speciellt svår, plocka av plattan och ta med diskborsten några varv. färdigt.

Det blir inte en massa vätska för det rinner av, den fungerar ju inte alls som ett mackjärn...

raZmus
2008-07-01, 06:04
Den är bra, men det är ytterligare en pryl som riskerar att användas mycket till en början för att sedan falla i glömska ;)

Exhale_
2008-07-12, 19:08
Ska du köpa den eller? Får den billigt ;)

mr ruhl
2008-07-13, 09:05
ett tips om man inte vill rengöra grillen, har en själv som det inte går att ta lös plattorna på så den är skitjobbig att rengöra är att man lägger aluminium folie i botten och ovanför kyckligen eller vad man nu ska grilla och viker ihop kanterna så att det blir som ett paket, sen är det bara att lyfta bort allting och hälla ut vätskan..:thumbup: såg det i tommi thorvildsens träningsvideo.

He-man
2008-07-13, 11:02
Jag använder knappt min, problemet är väll att jag jämför med kolgrillat. :)

ligne
2008-07-13, 12:32
jag har en!

fungerar utmärkt :thumbup: