handdator

Visa fullständig version : Om utomjordingar besökte jorden!

Röda_Lacket
2008-06-30, 02:44
Tror ni att dom skulle vara snälla och vilja hjälpa oss? eller vilja krossa oss och tvinga oss bli slavar?. Motivera gärna.

chidde
2008-06-30, 04:10
Tror ni att dom skulle vara snälla och vilja hjälpa oss? eller vilja krossa oss och tvinga oss bli slavar?. Motivera gärna.

jag såg independence day på dvd häromdan, en film som handlade om utomjordingar med will smith i spetsen

här är min teori efter filmen:
jag tror dem had varit snälla och bidragit till samhället
däremot tror jag att de hade tagit väl hand om alla snygga tjejer med stora bröst så att människan av den manliga arten aldrig nånsin mer hade fått ligga

vilket jag anser är värre än att bli deras slav

Poxeman
2008-06-30, 06:10
Beviset på att det finns intelligent liv i universum:

Dom har inte kontaktat oss!:D

Stoltz
2008-06-30, 09:56

Den stora frågan är ju - Hade "The Game" fungerat på dem?

Rokksan
2008-06-30, 10:32
Har ni inte sett Star Trek? 2063 kommer ju Vulkans, så det är bara att vänta :)

Tricklev
2008-06-30, 11:21
Eftersom att jag är djupt insatt i olika rymdvarelsers psykologi, så kan jag med all säkerhet säga att majoriteten hade velat döda oss.

Edit: The Game hade inte funkat.

JonasTL
2008-06-30, 11:22
Den stora frågan är ju - Hade "The Game" fungerat på dem?

HAHAHAHAHAH

Roligaste inlägget på länge =D

jaosef
2008-06-30, 11:28

Om så skulle hända så skulle de garanterat tycka att det var spännande med en ny livsform i rymden. Om dom nu inte besökt flera hundra planeter och redan lessnat på att hitta nytt liv. Så om vi e dom första de hittar så dödar dom oss garanterat inte.
Dock så tror jag inte att något av det här kommer att inträffa.:smash:
men det gör väll inte du heller?
/Jaosef

shut teh face
2008-06-30, 11:30
Det är svårt att tänka sig. Om vi ponerar att närmsta liv är långt bort, vilket förmodligen är sant, så är det ändå ett par hundra miljoner ljusår. Så ett besök skulle kräva att de kunde flyga snabbare än ljusets hastighet x 10230230230020^233.

Blir det någonsin möjligt att färdas så fort?

Hursomhaver, om vi får besök av några så kommer de knappast slakta oss. Jag tror inte att livsformerna där ute är barbariska slaktare med laservapen.
Jag tror att de eventuella raser där ute, som har teknologin som krävs för o komma hit, har utvecklats ganska länge och är snälla. Om vi på jorden lever om 1 miljard år, så tror jag inte vi kommer ha brottslighet längre.

Per B
2008-06-30, 13:41
Vadå "Om utomjordingar besökte jorden!" :P

Nitrometan
2008-06-30, 13:43
Den viktigaste frågan i sammanhanget är ju: hade Röda Lacket fått ligga?

stevebc
2008-06-30, 14:28
Tror ni att dom skulle vara snälla och vilja hjälpa oss? eller vilja krossa oss och tvinga oss bli slavar?. Motivera gärna.Självklart förslava oss. Vi utnyttjar lägre stående varelser för får egen vinning. Precis på samma sätt skulle utomjordingar utnyttja oss.

Hur behandlar vi kor, grisar och insekter?

Pejij
2008-06-30, 14:34

Jag tror de skulle tillfångata några hundra exemplar av olika ras och färg och sedan åka tillbaka till sin planet för att låta sina vetenskapsmän studera de olika människorna... *rolleyes*

Dreas
2008-06-30, 14:34
Vad utomjordingarna skulle vilja vet jag inte, troligen skulle vi aldrig få reda på det för att USA skulle komma och bomba skiten ur dem innan vi fick reda på det. Senare tar dom resterna och börja experimentera på dom.

Dan S
2008-06-30, 14:41
Shut the face, du har fel.. det är inte miljoner ljusår till närmsta troligtvis bebodda planet. Det är 22 eller om det var 23 ljusår. Den är bo-vänlig och det är inte så långsökt att utomjordingar kommer och besöker oss, kan dom fara 23 ljusår hipp som happ har dom nog uppfunnit ett sätt att leva ordenligt länge, full-regeneration eller något.

Personligen tror jag dom snappar upp oss och använder många av oss som labrats, sedan då dom får humm om vilka vi är så blir det "Världarnas Krig" xD

btw. Åka snabbare än ljuset går inte i dagens fysik, utan massan ökar på något konstigt vis eller hur det är då man kommer så högt upp i fart. Återstår att vänta antar jag. Just nu är det ju maskhål som står på bordet och man hoppas på att det ska funka.

shut teh face
2008-06-30, 15:13
Shut the face, du har fel.. det är inte miljoner ljusår till närmsta troligtvis bebodda planet. Det är 22 eller om det var 23 ljusår. Den är bo-vänlig och det är inte så långsökt att utomjordingar kommer och besöker oss, kan dom fara 23 ljusår hipp som happ har dom nog uppfunnit ett sätt att leva ordenligt länge, full-regeneration eller något.

Personligen tror jag dom snappar upp oss och använder många av oss som labrats, sedan då dom får humm om vilka vi är så blir det "Världarnas Krig" xD

btw. Åka snabbare än ljuset går inte i dagens fysik, utan massan ökar på något konstigt vis eller hur det är då man kommer så högt upp i fart. Återstår att vänta antar jag. Just nu är det ju maskhål som står på bordet och man hoppas på att det ska funka.
Mig veterligen var den närmsta bebodde planeten 150-160 miljoner ljusår ifrån.
Men hursomhelst så känns det ganska rätt. Vi kommer nog kunna förlänga livet (frysa ned etc, regen) före vi kan färdas i ljusets hastighet.

Deceiver85
2008-06-30, 15:22
Om rymdvarelser skulle kunna ta sig till jorden skulle de antagligen vara så upplysta att de inte skulle utrota oss...åtminstone hoppas jag på det

shut teh face
2008-06-30, 15:22
Å andra sidan så kanske de tycker att vi verkar vara så dumma i huvudet att de utlånar oss innan vi kan sprida våran pest i universum i framtiden.

LadyInsane
2008-06-30, 15:23

Vilken typ av slavar..?*popcorn*:naughty:

Deceiver85
2008-06-30, 15:27
Å andra sidan så kanske de tycker att vi verkar vara så dumma i huvudet att de utlånar oss innan vi kan sprida våran pest i universum i framtiden.
Då kan vi stå där med våra HMF och FRA-lagar och skrika oss hesa :D

stridis
2008-06-30, 20:41
Den viktigaste frågan i sammanhanget är ju: hade Röda Lacket fått ligga?

De hade analprobat honom! Räknas det?

Stoltz
2008-06-30, 20:46
Om rymdvarelser skulle kunna ta sig till jorden skulle de antagligen vara så upplysta att de inte skulle utrota oss...åtminstone hoppas jag på det

Tji får dem, för när de väl kommer hit så har SD stoppat invandringen så de kommer ändå inte in :D

LadyInsane
2008-06-30, 20:50
Tji får dem, för när de väl kommer hit så har SD stoppat invandringen så de kommer ändå inte in :D

:laugh::D

Floddan
2008-06-30, 20:53

Jag tror iofs dom är här redan och att dom låter oss leva som vi gör. Därmed inte sagt att det inte kan komma hit andra som har andra avsikter.

Röda_Lacket
2008-06-30, 20:54
Jag tror iofs dom är här redan och att dom låter oss leva som vi gör. Därmed inte sagt att det inte kan komma hit andra som har andra avsikter.

Vart gömmer dom sig då?

skaparn
2008-06-30, 21:17
Jag tror att dom hade tagit våra jobb

Hemi
2008-06-30, 21:21
Alla som sett TV serien "V" vet vad som kommer att handa med byggarna i alla fall.

Tricklev
2008-06-30, 21:24
Jag tror att dom hade tagit våra jobb

Jag gjorde en snabb bildgoogling på detta o hittade följande bild.

http://cache.deadspin.com/assets/resources/2008/05/WailersGirls.jpg.jpg

Ville bara dela med mig av bilden, tuttar, fina tuttar.

Deceiver85
2008-06-30, 21:25

Hellre det än att sossarna har makten och ger alla "illegal alians" permanent uppehållstillstånd...

Troll
2008-06-30, 21:34
Vad utomjordingarna skulle vilja vet jag inte, troligen skulle vi aldrig få reda på det för att USA skulle komma och bomba skiten ur dem innan vi fick reda på det. Senare tar dom resterna och börja experimentera på dom.

+1

Det pratas ganska mycket om marsexpeditioner innom 20-100 år.
Sen därifrån och längre ut?.

Jag tror snarare än att något liv hittar oss att vi hittar liv och utplånar det. :devil:

Nitrometan
2008-06-30, 21:39
De hade analprobat honom! Räknas det?
Nej.

Stackars R_L...

Lexidos
2008-06-30, 21:56
De hade nog bara stannat över en kafferast, sen hade de åkt hem med Tomas di Leva igen.
Så det får man vell räkna som att de skulle vara snälla emot oss

Paria
2008-06-30, 22:45
Jag tror att gud hade stoppat dem.

Pejij
2008-06-30, 23:07
Jag tror att gud hade stoppat dem.

Självklart ! :rolleyes:

Floddan
2008-06-30, 23:32
Vart gömmer dom sig då?

Jag tror iofs inte dom behöver det, dom är väldigt små och dessutom så tänker vi inte på dem om vi skulle se dem.

chidde
2008-07-01, 00:21

bättre än så blir det inte *cupid*

JockeKillen
2008-07-01, 01:01

mmmmm, tuttar tuttar, underbara tuttar.

konstigt att inte fler komenterat på denna bild

Troll
2008-07-01, 04:54
mmmmm, tuttar tuttar, underbara tuttar.

konstigt att inte fler komenterat på denna bild

Jag föredrar naturella tuttar. *drool*

Tycker Siliconbröst är fult (därför brydde jag mig inte om att komentera bilden).

On topic: Hoppas utomjordingarna som kommer inte uppfunnit silicon än!!! :naughty:

pragmatist
2008-07-01, 07:00
Om nu utomjordingarna är teknologiskt avancerade nog att ta sig ända hit så är det väl tveksamt om de har någon användning för oss som slavar eller resurser. Eventuellt kan de utrota oss bara för att det är roligt (ungefär som en sjuåring som bränner ihjäl skalbaggar med ett förstoringsglas) eller för att de har någon knäpp religion som säger åt dem att döda allt liv de stöter på, men annars tror jag att vi har en nationalparksliknande tillvaro att se fram emot.

Undantaget tjejer med stora bröst förstås, som kommer bli gifta sig med äldre, rika aliens och glida runt i deras sportrymdskepp och skratta åt oss andra.

skaparn
2008-07-01, 07:07

Ja, men vad har du för bildgoogle? En bredmatchning på de tar våra jobb gav mig bara denna. Typiskt mig att inte få se några tuttar, ens på internet.

http://www.lithusgruppen.se/bilder/datastart.jpg

stevebc
2008-07-01, 12:06
Men skaparn, det där är ju inga polacker.