Visa fullständig version : Jag vågar inte kissa // Doktorn hjälp!!
Fredspipan
2008-06-28, 00:11
Var ute på en 1timme och 40minuter lång cykeltur förut. Är nybörjare så kroppen är ovan.
Sadeln har suttit och tryckt på prostatan(tror jag, mellan rövhålet och pungen) under hela åkturen.
Jag drack en liter vatten innan och under åkturen som vill ut men så fort jag kännerr att kisset är påväg ut svider det till som en elektrisk stöt.
Det gör jätte jätte ont och när jag väl låter kisset åka ut ur urinröret gör det så jääääääääääävla ont att jag slutar pissa instintikvt på en sekund. Kisset kommer alltså inte ut.
Jag har fått likadana symptom när jag onanerat . Jag ringde givetvis efter hjälp och fick tid hos doktorn som sade att jag bara onanerat lite för hårt vilket överansträngde någon muskel lr liknande..
Nu har jag fan i mig inte pissat på 3timmar och snart spricker blåsan.. VAD I HELVETE SKALL MAN GÖRA??
Ja du har inte så mycket alternativ än att just kissa.
Du får försöka lindra stöten så gott du kan, distrahera dig med att nypa dig i armen eller nåt.
Eller pröva kyla/värme i dushen och se om de onda släpper.
Fredspipan
2008-06-28, 00:45
Någon som vet hur mycket vätska blåsan tål? Drack minst en och en halvliter vätska till kvällsmaten som förövrigt bestod av havregrynsgröt som innehöll 6 deciliter vatten.
Att spräcka blåsan kan knappast göra ondare än att pissa brännässlor. IMO.
oL_DxT2UOyo
haha klockren :D
Fredspipan
2008-06-28, 03:21
Nu är klockan 04:18, jag har suttit på toan i en timme och halvsovit men jag vågar inte ens göra ett seriöst försök att låta det komma ut igen.. det är precis vid slutet av urinröret när det rycker till som en liten varning; går jag längre än det pissar jag taggtråd.
Jag går och lägger mig helt enkelt. Pallar inte blåsan det kissar jag väl på mig i natten men för fan om jag börjar drömma mardömmar om ilskna infödningar som vill testa nya nötknäckarmackarpären på mig lr nåt sånt.
Det här är den värsta dagen i mitt liv. Imorgon säljer jag racern.
MasterChief
2008-06-28, 06:26
Men åk till akuten ffs.
Trollar du?
Alltså, först och främst - Pissa. Skit i att det gör ont, pissa och åk sedan till akuten.
Spricker blåsan så dör du istället så åk till akuten så dom får tappa dig.
MasterChief
2008-06-28, 09:38
Spricker blåsan så dör du istället så åk till akuten så dom får tappa dig.
Ja, och det är ganska mysigt. Man får en lång slang (i mitt fall jättelång) uppkörd genom penis och upp till urinblåsan. Har du tur är sjuksyrran lika söt som Angel.
Ja, och det är ganska mysigt. Man får en lång slang (i mitt fall jättelång) uppkörd genom penis och upp till urinblåsan. Har du tur är sjuksyrran lika söt som Angel.
Fan vad o-optimalt ställe att ragga egentligen. Man ligger där, kan inte pissa, det svider i snoppen och man vill bara säga "knula snela?"
beckman88
2008-06-28, 10:15
Hade samma sak för en vecka sen, men jag dog, Mycket skönare nu*cry*
oL_DxT2UOyo
Hahahaha! Jag tänkte precis samma tanke. Underbar låt.
För övrigt tycker jag trådskaparen ska se över sin position på sadeln och även sina byxor.
Men åk till akuten ffs.
+1000. Inte helt omöjligt att det är urinvägsinfektion heller.
Ang. "det är bara att bestämma sig för att pissa"-kommentarer så är det tveksamt om man kan bestämma sig för att göra det. Viljekontrollen har vissa begränsningar när det gäller slutmuskler etc.
Så går det när man runkar. Rätt åt dig.
Every time you ride your bicycle - God kills a kitten
http://www.silkiestar-siberian-cats.co.uk/images/kitten4.jpg
Mr. Moose
2008-06-28, 11:14
Tja....
Det finns annat som ger samma symptom, "pissa taggtråd"!
Varit ute med "dåliga" damer, eller? :em:
Fredspipan
2008-06-28, 11:22
Mardrömmen slutade klockan fem i morse!!
Jag lade mig ner för att försöka sova men med den hårt tryckande blåsan blev det helt enkelt omöjligt.
Jag gick till toalletten för sista gången och satte mig ned. Började känna mig riktigt frustrerad. Sen stallde jag mig framför handfatet och började trycka.. jag fick samma ryck som under de andra gångerna, rädslan för att den otroliga smärta som jag kan uppleva när kisset lämnar urinröret började avta.
Jag var typ förstoppad i urinröret så jag andades in ett djupt andetag tryckte på
långsamt och länge tills det började närma sig. Fick sammanlagt 4st små elchockar innan urinet flöda och kan ni tänka er - det gjorde inte ont alls!!
Det var alltså någon muskel lr något som drog ihop sig och signalera falsklarm hela natten!! Nåja, så kan det gå. Ska ringa vårdcentralen idag men dom får inte köra ned någon sticka i urinröret utan att jag är fullständigt bedövad.
Fredspipan
2008-06-28, 11:24
För övrigt tycker jag trådskaparen ska se över sin position på sadeln och även sina byxor.Jag använder vadderade cykelbyxor.
Jag använder vadderade cykelbyxor.
Något är fel i alla fall. För visst kan man domna, men det där låter som något du skulle kunna undvika med enkla justeringar.
Har gjort det på många pojkar serru, mest gubbar iofs. Man får ta ett stadigt grepp om penis!
Har gjort det på många pojkar serru, mest gubbar iofs. Man får ta ett stadigt grepp om penis!
Allt detta i tjänsteutövande?
Allt detta i tjänsteutövande?
Absolut.
Men undantag kan göras för rätt man.
Absolut.
Men undantag kan göras för rätt man.
good one :D
ramagoen
2008-06-28, 12:40
äre inet så att urinet åker ut i blodet igen ? blåsan spricker väl inte?
Fredspipan
2008-06-28, 13:04
äre inet så att urinet åker ut i blodet igen ? blåsan spricker väl inte?Tror det ska vara väldigt svårt att spräcka blåsan genom att vägra kissa iaf. :D
Kommer det inte ut självmant måste det ju komma ut ändå.
Jag får fan rysningar av den här tråden. Jag ska försöka hålla mig undan cykling i fortsättningen, och aldrig sitta på en smal sadel.
Björkvedens mästare
2008-06-28, 14:16
Pissblåsan kan sprängas och då dör man punkt slut...
äre inet så att urinet åker ut i blodet igen ? blåsan spricker väl inte?
Jodå, hade faktiskt ett sådant fall med en patient på akuten för inte alls så längesedan där urinblåsan faktiskt hade spruckit, och ja, patienten dog.
Jag får fan rysningar av den här tråden. Jag ska försöka hålla mig undan cykling i fortsättningen, och aldrig sitta på en smal sadel.
Sitt på en bred sadel i fem timmar och ditt allra minsta problem är lite smärta vid urintömning.
Fredspipan
2008-06-28, 15:18
Jodå, hade faktiskt ett sådant fall med en patient på akuten för inte alls så längesedan där urinblåsan faktiskt hade spruckit, och ja, patienten dog.Då måste ju blåsan varit igentäppt helt och hållet så det inte gick att tömma den ens om man ansträngde sig i tusen. Säkert droger och annat med i bilden.
Skönt att det löste sig. Första gången jag tränade i 30+ min på motionscykel på gymet, så domnade hela paketet av. Jag sprang ut på toaletten, och slet, drog, och bitchslapade allt vad jag kunde för att få liv i stackaren. Efter en stund kom känseln tillbaka, men jag hade stickningar/stötar i en timme efteråt. Fy fan vad rädd jag blev. Man är inte så kaxig när det kommer till penisproblem. :D
Fan vad o-optimalt ställe att ragga egentligen. Man ligger där, kan inte pissa, det svider i snoppen och man vill bara säga "knula snela?"
Haha... :laugh:
Hoppas det ordnar sig. Be a man, piss taggtroed! :Virro
Sitt på en bred sadel i fem timmar och ditt allra minsta problem är lite smärta vid urintömning.
Nu när vi ändå är inne på ämnet, går det bra att cykla långa sträckor på en sån där "mjuk" sadel, eller med silikon eller va sjutton det är i.
Eller är hård sadel det enda som gäller när man kör racer? :MrT:
Blev "tappad" rätt nyligen efter min blindtarmsoperation. Snacka om att bli våldtagen framifrån! får rysningar när jag tänker på skiten.... Så pissa om du kan!!
Eddie Vedder
2008-06-28, 18:42
Blev "tappad" rätt nyligen efter min blindtarmsoperation. Snacka om att bli våldtagen framifrån! får rysningar när jag tänker på skiten.... Så pissa om du kan!!
Gör det så jäkla ont alltså?
Det måste finnas olika varianter då. Jag tappar katetrar nästan dagligen och dom gubbarna verkar inte få ont. Men är den permanent är det kanske skillnad.
Fast det kanske inte var tappningen som sådan som gjorde int för dig? Var det själva ingreppet som gjorde ont? För det kan jag tänka mig.*cry*
Andy.da.wohoo
2008-06-28, 18:47
Jag ryser i hela kroppen och vill nästan gråta när jag läser vissa saker i denna tråden :(
Hhahaa skönt att höra att det inte verkar göra ont att bli tappad, kan vara bra att veta i framtiden.
En gång gjorde jag en njurbiopsi (de stack hål i ryggen o hackade i njuren), då skulle jag ligga på en säng 5 timmar efteråt och inte röra mig, samt dricka en massa vätska för att skölja eventuellt blod i njuren och pinka ut det i behållare, problemet var bara att jag upptäckte att jag inte kunde pissa liggandes *gah!* , och så allt vatten jag druckit.
När ingen sjuksköterska var i rummet gled jag snabbt ur sängen o ställde mig på toaletten ändå, kände mig som James Bond.
Hhahaa skönt att höra att det inte verkar göra ont att bli tappad, kan vara bra att veta i framtiden.
En gång gjorde jag en njurbiopsi (de stack hål i ryggen o hackade i njuren), då skulle jag ligga på en säng 5 timmar efteråt och inte röra mig, samt dricka en massa vätska för att skölja eventuellt blod i njuren och pinka ut det i behållare, problemet var bara att jag upptäckte att jag inte kunde pissa liggandes *gah!* , och så allt vatten jag druckit.
När ingen sjuksköterska var i rummet gled jag snabbt ur sängen o ställde mig på toaletten ändå, kände mig som James Bond.
Ja hade slått dig så hårt om du varit min patient.
_Robbie_
2008-06-28, 19:19
Ja hade slått dig så hårt om du varit min patient.
Varför?
Varför?
De vackra kvinnorna som låtsas hjälpa James Bond är alltid dubbelagenter in disguise, som inte drar sig för att ta till hårdhandskarna. Har du inte sett filmerna?
PommesLOL
2008-06-28, 20:12
Det måste finnas olika varianter då. Jag tappar katetrar nästan dagligen och dom gubbarna verkar inte få ont. Men är den permanent är det kanske skillnad.
Fast det kanske inte var tappningen som sådan som gjorde int för dig? Var det själva ingreppet som gjorde ont? För det kan jag tänka mig.*cry*
Jag blev det ett par gånger efter en operation och jag tyckte inget av det var så farligt. Så det är väl väldigt individuellt.
Fredspipan
2008-06-28, 20:25
Nu jävlar ska jag ut och cykla igen. 1timme max och jag ska försöka sitta på rövhålet istället för prostatan.
Håller er uppdaterade.
Nu jävlar ska jag ut och cykla igen. 1timme max och jag ska försöka sitta på rövhålet istället för prostatan.
Håller er uppdaterade.
Då kommer det en tråd om att du inte kan bajsa om någon timme då?
Fredspipan
2008-06-29, 00:33
Blev en och en halvtimmes cykeltur. Kissa i skogen efter 30min. Noll smärta. Även efter cykelturen, noll smärta.
Satt med en mer krokad rygg nu så att rektum fick ta tronen på sadeln. Förra gången låg jag mer framåtlutad tror jag, och satt längre fram på sadeln vilket ledde till att den smalare delen låg och tryckte på mellan pung och röv.
Faaaan, vad jag älskar att cykla!!
Jag tappar och sätter katetrar nästan dagligen och så jäkla ont verkar det inte göra, man lägger ju xylocain innan så det blir lite bedövat? Då är det nog värre för tjejjer där man verkligen får leta efter hålet, på killar går det inte att missta liksom.
Eddie Vedder
2008-06-29, 08:29
Blev en och en halvtimmes cykeltur. Kissa i skogen efter 30min. Noll smärta. Även efter cykelturen, noll smärta.
Satt med en mer krokad rygg nu så att rektum fick ta tronen på sadeln. Förra gången låg jag mer framåtlutad tror jag, och satt längre fram på sadeln vilket ledde till att den smalare delen låg och tryckte på mellan pung och röv.
Ja beundrar hur du knappast räds detaljer i dina rapporteringar. Starta en journal vet jag, nog för att det finns många journaler med konditionsträning och även med mycket cykling men ingen av dom redovisar särskilt noggrant känslan i pung och rektum och övriga könsdelar.:D
Kul för dig att det löste sig hursomhelst.:thumbup: Trodde först det var allmänt trollande men när jag insåg att det var allvar hade jag en egen olustkänsla i mina nedre regioner fram tills dess att du skrev om hur det hade löst sig.
Vet inte i mitt fall varför de gjorde så ont. Var jävligt obehagligt iallafall. Först körde dom bara in "slangen", brännde till som fan en bit in. Sen när dom kom fram till "öppningen" stod hon och tryckte flera ggr pga att den inte ville komma in i urinblåsan. Sen fick dom dra ut skiten, hämta en annan syrra och lägga lite "glidmedel?"då gick allt lite lättare. Men sen brände det ett tag när jag pissade efteråt.
Dom sa nått om trångt urinrör kanske men jag tyckte att "one way street" borde räcka. ;)
Whistler
2008-07-10, 12:35
Gjorde sådana där tappningar med kateter och allt vad det heter när jag var inlagd som sjuåring, hade njurbäcken-inflammation ett par gånger där. Smärtan går helt enkelt inte beskriva. Jag minns bara att två sköterskor höll ner mig medan jag skrek och två till försökte få in slangen.
Sjit det verkar som om många blivit traumatiserade här av tappningar : O
shut teh face
2008-07-10, 12:49
Jag brukar drömma mardrömmer om den värste smärtan jag kan föreställa mig. Man tar en korköppnare, stoppar i urinröret och vrider så den jobbar sig nedåt..
*spy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.