Visa fullständig version : Trötta på varandra vid ihopflytt?
stargate
2008-06-26, 17:37
Ponera att man varit tillsammans i ca 7-8 månader och har lite funderingar på att flytta ihop.
Alltså vi funderar på det men är rädda för att bli trötta på varandra och tappa den där "gnistan" i förhållandet, är det vanligt att det blir så? Vad ska man göra för att förebygga detta?
ni kan förebygga detta genom att gå ut och ha kul på olika håll.
du med dina kompisar och hon med hennes.
sen om ni jobbar så försvinner en stor del av dygnet där.
Lavorini
2008-06-26, 17:38
Vad ska man göra för att förebygga detta?
Inte flytta ihop ;)
Scratch89
2008-06-26, 17:43
Jag o min flicka flyttar ihop på tisdag. Jag har lite samma undran, men om du går omkring och förväntar dig att tröttna så kommer det ju att bli så också.
stargate
2008-06-26, 17:43
ni kan förebygga detta genom att gå ut och ha kul på olika håll.
du med dina kompisar och hon med hennes.
sen om ni jobbar så försvinner en stor del av dygnet där.
bra tips där! Mer tips mottages med glädje
stargate
2008-06-26, 17:45
Jag o min flicka flyttar ihop på tisdag. Jag har lite samma undran, men om du går omkring och förväntar dig att tröttna så kommer det ju att bli så också.
Jo det är sant det gäller ju att verkligen tro på relationen också. Jag vill bara inte att det där "pirret" ska försvinna som man har nu.
Slartibartfast
2008-06-26, 17:48
Jag önskar jag hade flyttat ihop tidigare och inte dragit ut på det så mycket för att jag hade flyttaihopnojja.
Man tröttnar inte på varann. Jag tyckte det blev bättre på allt sätt. Förutsatt att man har egna liv också.
Scratch89
2008-06-26, 17:52
Jag önskar jag hade flyttat ihop tidigare och inte dragit ut på det så mycket för att jag hade flyttaihopnojja.
Man tröttnar inte på varann. Jag tyckte det blev bättre på allt sätt. Förutsatt att man har egna liv också.
Jag tror samma sak. När man väl bor ihop blir det inte lika intensivt och man kan gå ifrån och göra något annat. När man är särbo umgås man väldigt intensivt när man väl ses och DÅ tröttnar man.
Man förlorar det inte per automatik, givetvis. De tjag ser som boven är när man slutar umgås med varandra, alltså bara sitter sida vid sida i soffan, pratar med varandra och så förstås, men inte umgås. Det blir lätt att man bara lever sina liv, sida vid sida, utan att faktiskt se varandra och verkligen prata med varandra osv.
Nu menar jag alltså inte att man inte träffas, tvärt om. jag tycker det är mycket bättre att man har sina aktiviteter på varsitt håll, eller ihop ibland för den delen, men att när man väl ses så träffas man på ungefär samma sätt som när man inte bodde ihop. Hittar på saker ocht ar hand om varandra.
Givetvis måste man prata om tråkiga praktiska saker som tvätt och försäkringar och sån skit, men ja, kvalitetstid for the win!
jag tycker också det är viktigt att man inte tar något för givet.
även om det är lite av en klyscha så måste man kunna prata med varandra.
nu är det 2 år sen jag flyttade ihop med min tjej och jag har inte ångrat mig en sekund!
personligen hade jag inte klarat av att vara särbo hela livet :D
theoppositescollide
2008-06-26, 19:06
Man tröttnar inte på varann. Jag tyckte det blev bättre på allt sätt. Förutsatt att man har egna liv också.Just den förutsättningen är oooerhört viktig. Blir den ena parten klängig och vill umgås hela tiden kan det lätt bli en tröttnadsfaktor. Man måste hinna längta också!
Pepparkakssmurfen
2008-06-26, 19:09
Det blir bara bättre sen när man flyttat ihop.
Om ni skulle tröttna på varandra så skulle ni ha gjort det ändå,utan att ha flyttat ihop(fast det hade tagit längre tid att nå till den punkten)tror jag..
Mr. Moose
2008-06-27, 08:53
Jag och min tjej hade varit ihop ca en månad när vi flyttade ihop, det är ny ca sju månader sen och det fungerar perfekt. Har inte ångrat mig en sekund.
Om ni flyttar ihop och tröttnar på varandra så kanske ni inte passar ihop så bra som ni tror?
Nitrometan
2008-06-27, 09:02
Feddan: :thumbup: Mycket bra skrivet där!
machine gun
2008-06-27, 09:08
Jag och min sambo flyttade ihop officiellt för lite drygt två år sen. Då hade vi varit tillsammans i 2,5 år redan och de senare 1,5-2 åren hade vi i princip bott ihop, fast i två lägenheter :) Vet man redan att man funkar ihop i vardagen, så är det inget att vara rädd för. Har man däremot bara umgåtts på helger och alltid bara gjort spexiga saker ihop kanske det kan bli lite av en chock att plötsligt mest umgås till vardags. Viktigast är iaf att man har kvar sina egna liv vid sidan om och att man kan prata med varandra. Just kommunikationsbiten är nog ännu viktigare när man bor ihop .
Särbo för livet kommer jag nog vara.
Nitrometan
2008-06-27, 09:32
Särbo för livet kommer jag nog vara.
S4L - Särbo for life ??
S4L - Särbo for life ??
Yeah!
shut teh face
2008-06-27, 10:57
Jag flyttade ihop med kärringen för 1 år sen typ. Det är bra och trevligt att bo med den man älskar. För det mesta är jag dock själv i lägenheten för hon jobbar heltid, är engagerad i fritidsprojekt, spelar i landslaget för UF, har ett eget lag som har startat upp i Sigtuna, jobbar som kassör åt olika föreningar etc etc.
Sålänge man gör saker på eget håll så tröttnar man inte. Hon gör sina seriösa grejer, jag spelar Dota med kompisar, hrhr.
Tricklev
2008-06-27, 11:54
Hur står hon ut!? :D
sundvall
2008-06-27, 11:54
Se till att fortsätta ha era egna liv även fast ni flyttar ihop borde det iunte vara några större problem.
Ignatius72
2008-06-27, 11:56
Skrev du inte nyss att du blivit singel?
Vi köpte hus direkt, hade nog varit jobbigt i en liten 1:a.
Jag ska bli sambo nu, väldigt hastigt och lustigt. men har tidigare bott med killar så vet hur de fungerar. Och eftersom jag trivs med hemmafrurollen (alla feminister hatar mig) så längtar jag verkligen efter att få bo ihop med någon och få laga mat till någon, fixa hemma med blommor och städ osv.
Om vi kommer tröttna på varandra? Ja om han blir tjock blir jag nog trött på honom, men då får jag väl hitta ett lammkött igen...
Som tidigare skrivit. Inte umgås jämt, försöka hitta på något extra några gånger i månaden, som gå på resturang eller något annat båda tycker är roligt. Blir ju lätt att folk bara träffas i förbifarten och sen är med kompisar på helger och ligger och degar i soffan tillsammans på söndagar... Då kan man nog tröttna. Sen måste man nog passa ihop eller komplettera varandra när det kommer till hushållet. Två starka viljor som bryr sig om inredningen med två skilda smaker skulle nog bli jobbigt... Jag själv skulle inte kunna bo med någon som vill ha orientaliska mattor, ljust trä och tapet på väggen...
LadyInsane
2008-06-27, 12:54
Jag ska bli sambo nu, väldigt hastigt och lustigt. men har tidigare bott med killar så vet hur de fungerar. Och eftersom jag trivs med hemmafrurollen (alla feminister hatar mig) så längtar jag verkligen efter att få bo ihop med någon och få laga mat till någon, fixa hemma med blommor och städ osv.
Om vi kommer tröttna på varandra? Ja om han blir tjock blir jag nog trött på honom, men då får jag väl hitta ett lammkött igen...
Du får tänka på vad du lagar för mat till honom..;)
LadyInsane
2008-06-27, 12:54
Jag och min kille kommer from 1:a juli bo i samma stad. Jag tycker att det är tillräckligt nervöst. Vill inte ens tänka på tanken att bo tillsammans..:D
Du får tänka på vad du lagar för mat till honom..;)
Ohh yes I know...Så på sätt och vis har jag all makt. Mer sallad åt folket=P
*slap*
Litecore
2008-06-27, 12:56
det är väl bättre att flytta ihop nu och märka att det inte funkar än att dra
ut på det i kanske flera år och upptäcka det då istället. våga chansa ffs! :P
LadyInsane
2008-06-27, 12:58
Ohh yes I know...Så på sätt och vis har jag all makt. Mer sallad åt folket=P
*slap*
Kvinnan har alltid all makt i förhållandet, tänk på det! "I got the ass, I make the rules!":D
Nitrometan
2008-06-27, 13:00
Ohh yes I know...Så på sätt och vis har jag all makt. Mer sallad åt folket =P
Precis. När han ber om stora ryggbiffar med bearnaisesås och råstekt potatis så säger du bara: "Nej! Sallad! Det blir sallad! Sallad säger jag!"
:D
Kvinnan har alltid all makt i förhållandet, tänk på det! "I got the ass, I make the rules!":D
Jag vet, hjälper ju inte att man är lite dominant heller...:Virro
Usch, han kommer inte få det lätt. Men det får han ta om han får lagad mat varje dag.
Precis. När han ber om stora ryggbiffar med bearnaisesås och råstekt potatis så säger du bara: "Nej! Sallad! Det blir sallad! Sallad säger jag!"
:D
*myser*
ja så kommer det bli.
Eller:
"Vill du ha bearnaise?"
"Ja då springer vi en mil först"
Synd bara att han går med på det och sedan springer ifrån mig*grr27*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.