Visa fullständig version : Moonoo-Svenska Fitness Köket
Vill bara tipsa om en grymt bra restaurang på Södermalm i Stockholm och tillika min nya samarbetspartner/sponsor.
Näringsriktig & fettsnål "snabbmat" till rimliga priser. Man kan äta där under en hård diet.
moonoo (http://www.moonoo.se)
:eating:
De verkar ju ha humor i alla fall.. "Knöt upp oss med kockar" :D
ivandrago
2003-06-10, 19:28
har blivit rekommenderad att käka där men inte prövat än. Är det ordentliga portioner då?
King Grub
2003-06-10, 19:41
Jag som skall in på söder på fredag. Blir till att ta en runda dit och fylla buken. :)
åhhh, måste testas nästa sthlms visit i juli! :eating:
subliminal
2003-06-10, 20:16
Schysst koncept. Borde finnas fler sådana restauranger tycker jag. :eating:
Vad kommer det sig är ni går så extremt långt som till max 2% fett i varmmaten?
Nils
Originally posted by Nils
Vad kommer det sig är ni går så extremt långt som till max 2% fett i varmmaten?
Nils
Salespitch?
Ingen flame eller så men "gemene man" har ju rätt dålig koll på kost, för de låter allt som är fettsnålt "bra".
Dock har Moonoo en del smarriga rätter. Men det skulle ju inte skada med lite nyttigt fett. Så svårt är det ju inte att hiva på lite olivolja på de flesta av rätterna då det är pasta till stor del.
Är det rejäla portioner man vill ha så är "Broncos Bar" (en av Hoahoas restauranger) bra - det finns "Bronco size" portioner för en liten slant extra samt att det finns lite skön byggarkost också, t.ex kokt torsk med pressad potatis. Hur många restauranger har det på menyn? :D
/pez
Vill man ha mycket mat så välj Fitnesstallrik, den och ett par skivor grovt bröd brukar mätta rejält..
Finns både med kalkon och kyckling antingen med ris, purjopotatis samt senapskesella.
Nämn gärna att ni hört om restaurangen från mig. Så vet de om att jag gjort bra reklam för dem. :hbang:
//Mats
käkade där i vintras med en kompis lite dyrt men najs mat. sköna soffor kan rekomenderas. dock måste man väl ha igångslön som action för att vara stammis ;)
Originally posted by norpx
käkade där i vintras med en kompis lite dyrt men najs mat. sköna soffor kan rekomenderas. dock måste man väl ha igångslön som action för att vara stammis ;)
65:- för en normal portion.. 75:- för en fitnesstallrik med rejält med käk. Visst lite högre än en Big Mac o Co.. men ack så mycket bättre.
Action - du får styra upp det där lite nu...kan ju gå till överdrift. :D
"Hur ser vår tänkta kund ut? - Alla som vill äta en bra fettsnål sammansatt och god måltid som dessutom är fettsnål.
MOONOO MAT IDÉ
Skall servera "snabbmat" som är näringsrik och fettsnål.
Maten skall vara fettsnål och näringsriktig och smaka bra,
maten är riktad till alla som vill äta bra mat."
Blir maten "fettsnålare" ju fler gånger man skriver att den är det? :confused:
Kunde inte låta bli...;)
Bra initiativ, dock så måste jag säga att maten på grevturegatan är lite torr då den endast är "uppvärmd" inte tillagad där (pg av avsaknad av kök?).
/pez
Originally posted by Pez
Action - du får styra upp det där lite nu...kan ju gå till överdrift. :D
"Hur ser vår tänkta kund ut? - Alla som vill äta en bra fettsnål sammansatt och god måltid som dessutom är fettsnål.
MOONOO MAT IDÉ
Skall servera "snabbmat" som är näringsrik och fettsnål.
Maten skall vara fettsnål och näringsriktig och smaka bra,
maten är riktad till alla som vill äta bra mat."
Blir maten "fettsnålare" ju fler gånger man skriver att den är det? :confused:
Kunde inte låta bli...;)
Bra initiativ, dock så måste jag säga att maten på grevturegatan är lite torr då den endast är "uppvärmd" inte tillagad där (pg av avsaknad av kök?).
/pez
Moonoo Grev Tureg. existerar inte längre.. Den hade inte samma ägare utan va bara ett samarbete och de drog lite åt olika håll. Mer känner jag inte till... Jag ska läsa igenom deras ideer och ge mina synpunkter till dem, och även förmedla dina Pez :D
Originally posted by Action
Moonoo Grev Tureg. existerar inte längre.. Den hade inte samma ägare utan va bara ett samarbete och de drog lite åt olika håll. Mer känner jag inte till... Jag ska läsa igenom deras ideer och ge mina synpunkter till dem, och även förmedla dina Pez :D
En bra idé som är enkel att genomföra är ju att ha ett par flaskor med olja/vinegrette så att man lätt kan "piffa" upp sin egen pastasallad/mat med lite extra, bra fett. Eller?
/pez
Action, säg åt dom att fixa hemsidan med. Det ser lite taskigt ut när hemsidan är välgjord, men likförbannat så heter den "untitled dokument". Det ser inte så proffsigt ut :P
Originally posted by Pez
En bra idé som är enkel att genomföra är ju att ha ett par flaskor med olja/vinegrette så att man lätt kan "piffa" upp sin egen pastasallad/mat med lite extra, bra fett. Eller?
/pez
Jag har faktiskt inte spanat efter sånt när jag varit där. Men vet att det brukar stå några flaskor vid besticken. Kanske redan finns lite olja o vinigrette där.
Eller så börjar det bli magstarkt även för honom.. ;) :D -->
Nämn gärna att ni hört om restaurangen från mig. Så vet de om att jag gjort bra reklam för dem. :hbang:
//Mats
Originally posted by Lellan
Eller så börjar det bli magstarkt även för honom.. ;) :D -->
:D Har ju turen att jag blivit sponsrad av dem då..... Men åt där väldigt ofta innan också. :eating:
ivandrago
2003-06-11, 09:38
65-75 kr är ju inte speciellt dyrt i stockholm. De flesta lunchställen ligger i den prisklassen.
Dessutom är det en myt att donken skulle vara billigt. Om man vill äta sig mätt och välja lite själv vad man vill käka och inte ta deras färdiga menyer så brukar det sluta runt 70kr där med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.