Visa fullständig version : Go, stop, Go!
låg under deff undder ne period, allt flöt på bra o formen började närma sig, tyvär kunde jag inte fortsätta pga resa med träning uppehåll och måltids katastrof.
åt oregelbundet, och bara skit om ja ska vara allvarlig.
formen försvan rätt snabbt, frågan är nu, går det att fortsätta som tidigare, eller måsta man börja nedtrappning igen?
har fortfarande ca 1 månad på mig till eventet.
King Grub
2008-06-26, 09:03
Vad menar du med nedtrappning?
menade väl inte direkt nedtrappning, menar typ ska ja fortsätta där ja sluta?
eller har man sabbat denna deff helt nu
King Grub
2008-06-26, 20:55
Förstår fortfarande inte vad du menar. Vill du deffa, gör det. Annars inte. Jag förstår inte vad det är för initialfas eller "nedtrappning" du pratar om.
Jag förstår inte problemet alls
Inge Enveten
2008-06-26, 22:05
Jag förstår inte problemet alls
Han har väll sakta minskat på antalet konsumerade kalorier och ökat antalet mängd träningar exempelvis käkat 2000 kcal / dag och sprungit så han förbränt 2500 kcal därmed legat på -500 / dag. Sedan efter någon tid har han käkat 1500 kcal och förbrännt 3000 kcal.
Så förstår jag problemet. Och nu undrar han då om han ska börja om helt eller fortsätta från exempel 2.
Va? Gör folk nedtrappningar?
Finns bara två varianter för min del: deffa eller inte deffa
Sen får man välja själv hur man går till väga
det jag menade är att när jag började deffa så minskade jag mitt kcal intag succesivt för att inte bli helt hjärndöd.
men sen så ät ja avbröt jag deffen.
King Grub
2008-06-27, 10:59
Gör som du vill.
Antagligen är det bättre att gå ut hårt i stället för att minska kaloriintaget gradvis. I början har man gott om kroppsfett att ta av, vilket minskar risken för muskelförlust. Att ligga på ett större och större underskott ju hårdare man blir är sämre.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.