Visa fullständig version : morgonpromenad, när ?
Håller på att deffa nu, och ska börja med morgonpromenader men vet inte när ja ska lägga in dom...
mitt träningsschema:
Måndag: gym
Tisdag: jogga
Onsdag: gym
Torsdag: jogga
Fredag: gym
Lördag: vila
Söndag: vile, ev. jogga
Vilka dagar är lämpligast att lägga in morgonpromenader, ja har funderat på två alternativ.
1. måndag, onsdag, fredag
2. tisdag, torsdag, söndag
Så vilket blir bäst ?
Jag brukar gå så ofta jag kan. Blir det 5 dagar i veckan så blir det. Men det är ju bara jag...
Du ska köra det på morgon. :rolleyes: :D
Morgonpromenader sliter inte på muskler så man kan jogga på eftermiddag även om man har kört det. I ditt fall spela det inte så stor roll när du gå. GL HF
håller med de andra, gå så ofta du orkar och innan frukosten...
men alltså, vilka dagar ? lr spelar det ingen roll ?
är det bara mängden som spelar roll ??
ivandrago
2003-06-11, 10:05
på söndagar står månen i byggarens tecken och detta skapar en elektromagnetisk störning i atmosfären som gör att luften du inandas innehåller ett ämne som är mycket effektivt för att frisätta fett ur dina fettceller. därför brukar man säga att söndagar är den bästa dagen att köra morgonpromenad på.
Knowledge
2003-06-11, 14:44
Originally posted by ivandrago
på söndagar står månen i byggarens tecken och detta skapar en elektromagnetisk störning i atmosfären som gör att luften du inandas innehåller ett ämne som är mycket effektivt för att frisätta fett ur dina fettceller. därför brukar man säga att söndagar är den bästa dagen att köra morgonpromenad på. :laugh:
Niclaaas
2003-06-11, 14:49
nu menade ju han om det är nån skillnad på att gå på dagar han ska gymma på eller dagar han ska springa på.....;) :D
håller med dom andra, gå så ofta du orkar o kan
Niclas förstog mej iaf, men men...
det e väl bara ut o gå så mycket man orkar, kan man gå för ofta förresten ?
Gå max sju mornar i veckan. Att gå fler blir som bekant svårt
King Grub
2003-06-11, 16:19
Vad spydiga vi var i den här tråden då. :D
Niclaaas
2003-06-11, 16:23
du borde känna och märka om det blir för mycket....har tyvärr inget riktigt svar
Originally posted by Thell
Håller på att deffa nu, och ska börja med morgonpromenader men vet inte när ja ska lägga in dom...
mitt träningsschema:
Måndag: gym
Tisdag: jogga
Onsdag: gym
Torsdag: jogga
Fredag: gym
Lördag: vila
Söndag: vile, ev. jogga
Vilka dagar är lämpligast att lägga in morgonpromenader, ja har funderat på två alternativ.
1. måndag, onsdag, fredag
2. tisdag, torsdag, söndag
Så vilket blir bäst ?
Jag tycker om att köra varannan dag styrka varannan dag förbränning. På styrkedagarna äter jag dessutom c:a 400 kcal mer. På förbränningsdagarna blir det morgonpromenix (45-60 min) ev + HIIT på kvällen.
Men det är ju jag det, prova dig fram vettja...
EDIT: stavfel
//Veggie
Promenaderna kommer inte inverka på ett gympass senare under dagen och förutsatt att du inte kör 90+ min promenader med vikter på benen kommer du orka cykla... Variera dig, vaknar du o känner att du inte orkar idag så kan du ju ta det imorgon istället, det är ju inte som med styrketräningen att du inte bör köra samma sak 2 dagar i följd! Själv blir det allt ifrån 3-7 morgonpromenixer i veckan även när jag inte går på diet!
Mvh
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.