Visa fullständig version : Får böcker hemskickade
shut teh face
2008-06-24, 12:24
Jag har under 2 år fått böcker hemskickade till gamla hemadressen (mamma) men hon har skickat tillbaka dem hela tiden. Det är väl något sånt där skiiit att om man behåller böckerna så binder man sig som medlem.
Nu har de tydligen fått reda på min nya adress de svinen. 2 böcker och 1 faktura på 300 kr följde med. Ska jag behöva sitta och skicka tillbaka det här hela tiden? Jag hittar inget nummer till svinföretaget och de fortsätter bara skicka böcker även om man returnerar hela tiden. Jag har aldrig någonsin hört talas om företaget eller beställt böcker förutom på adilbris men de är ju ett seriöst företag.
Vilka jävla svin!
Vad ska jag göra?
Du säger ju inte upp något om du bara skickar tillbaka. Således - säg upp abonnemanget skriftligt.
Har du testat att hålla andan jättelänge tills du blir alldeles blå i ansiktet?
Har du inte skrivit på något avtal där det klart och tydligt står att om du inte returnerar böckerna så binder du dig för att köpa fler så kan de inte göra så och sedan sätta dit dig för att du inte betalar.
Är inte helt 100 på detta, tror det heter negativ avtalsbindning eller något sånt och det är inte tillåtet. Det bästa du kan göra är att ringa Konsumentverket och få hjälp av dom.
shut teh face
2008-06-24, 14:09
Spänningzonen.
Jag har under 2 år fått böcker hemskickade till gamla hemadressen (mamma) men hon har skickat tillbaka dem hela tiden. Det är väl något sånt där skiiit att om man behåller böckerna så binder man sig som medlem.
Nu har de tydligen fått reda på min nya adress de svinen. 2 böcker och 1 faktura på 300 kr följde med. Ska jag behöva sitta och skicka tillbaka det här hela tiden? Jag hittar inget nummer till svinföretaget och de fortsätter bara skicka böcker även om man returnerar hela tiden. Jag har aldrig någonsin hört talas om företaget eller beställt böcker förutom på adilbris men de är ju ett seriöst företag.
Vilka jävla svin!
Vad ska jag göra?
Precis som Exdiq skriver så gäller inte negativ avtalsbindning. Du kan inte bli bunden av något avtal om du inte redan tidigare har träffat avtal med företaget eller har tecknat något medlemsskap.
Du kan alltså helt enkelt strunta i att skicka tillbaka deras böcker eller betala deras fakturor, låt istället paketen ligga oöppnade. Vill företaget gå vidare och kräva dig på pengar måste de bevisa att ni har ett avtal som anger att du ska skicka tillbaka böckerna för att inte behöva betala för dem.
Jag hittar inget nummer till svinföretaget och de fortsätter bara skicka böcker även om man returnerar hela tiden.
http://www.spanningszonen.nu/ny2/index_guest.htm
Spänningzonen.
08-6968850
medlemsservice@sz.bonnier.se
Det är 14 dagars ånger/returrätt på allt du får hem.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.