handdator

Visa fullständig version : Hur mycket kan jag tänkas förbränna?

tempakts
2008-06-23, 15:44
Tjenare

jag har ett aktivt jobb som snickare och det ända jag gör i 8 timmar är att bära tungt, springa hur mycket som helst and so on. Men nu har jag undrat hur mycket jag kan tänkas förbränna under en arbets dag

och jag vet inte riktigt hur jag ska kolla det ifall det överhuvudtaget går!
men tänkte en stegräknare under en heldag vore inte det en rätt okej grej?

Annars har ni andra tips?

Bullaz
2008-06-23, 16:10
Pulsmätare under en hel dag är nog ett bra mycket effektivare sätt att beräkna din förbränning på. :]

Elfsberg
2008-06-23, 16:34
Prova dig fram om du kan.

S aint
2008-06-23, 17:06
Pulsmätare under en hel dag är nog ett bra mycket effektivare sätt att beräkna din förbränning på. :]

+1
Pulsklocka borde ge dig lite översikt.

Stegräknare visar ju bara antal steg utan att ta hänsyn till om du skulle bära något.
100 steg bärandes på säg 50 kg är bra mycket mer krävande än 100 vanliga steg i promenad takt:).

Har själv jobbat inom bygg (murare) och tyckt en del dagar varit rejält tunga men det har inte märkts speciellt mycket på min energiförbrukning. Eller så tryckte jag väl helt enkelt i mig mer under den tiden *popcorn* .

/S

Rahf
2008-06-23, 17:12
Skulle tro att många äter mer när livet blir lite hårdare, oftast brukar folk antingen märka det själva eller så lägger ens omgivning märke till det. Jobbar man på ett bygge så är det väl inte många som bryr sig eftersom många har samma förutsättningar ;).