handdator

Visa fullständig version : Vill gärna ha lite kommentarer om mitt deffupplägg.

ByeByeBaby
2008-06-23, 12:54
Tjenare
Jag är en tjej på 24 år som är 162 cm lång och väger 58 kg. Jag har tränat i ca 4 år men aldrig deffat innan. Tänkte att jag skulle göra ett ryck på 8 - 10 veckor. Men jag vill ju veta så att jag inte har gjort helt galet.

Jag har lagg upp ett deff program med mat och träning och jag skulle jättegärna vilja ha lite synpunkter på det hela:

Mat:

Frukost: Havregrynsgröt med kanel,linfrö och solrosfrön, kokt ägg och lite mjölk.

Mellanmål: 1 banan

Lunch: kycklingfilè med quionoa, bulgur eller råris. sallad med fruktbitar och olivolja ovanpå.

Middag: Fisk eller fågel alt omelett med quionoa

Mellanmål: Grovt bröd med keso och kiwi ev 1 äpple

Efter träning: Rikligt med vatten, grov macka med ost och ägg

Kvällsmål: ½ kesella med bär.

Såhär ser matenintaget ut. Träningen ser ut såhär:

Morgonpromenad alla dagar i veckan innan frukost.

Måndag: Spinning 90min
Tisdag: Rygg, baksida axlar och mage
Onsdag: Bröst och utsida axlar
Torsdag: Spinning 60min
Fredag: Armar

Är jag helt ute och cyklar eller vad säger ni som verkar kunna detta?

MVH Johanna

Prankie
2008-06-23, 13:09
Matmässig äter du nyttig så det är bra, kanske lite mer sallad? Det är mängden som styr ifall du går ner eller ej.

men var är gym för ben?

EDIT: Läste inte det redan fanns sallad.

ByeByeBaby
2008-06-23, 13:29
hej
Jättekul att du svarade.

Känns lite svårt att lägga in ben eftersom att benen är helt som spaghetti efter spinningpassen.... kör slut på dom helt...hmmm nåt bra förslag?
7 dagar på en vecka räcker inte.... =(

Mega_man1000
2008-06-23, 14:16
du kan ju köra varanan vecka spinning och den andra styrketräning så att du får variation:)

Prankie
2008-06-23, 14:25
Kanske flytta om pass lite och köra en dag där både gym och kondition finns med.

Måndag: Rygg, baksida axlar och mage
Tisdag: Spinning 90min
Onsdag: Bröst och utsida axlar
Torsdag: Armar Spinning 60min
Fredag: Ben

Alternativt köra triceps efter rygg och bicep efter bröst ifall du känner du har energi kvar. Vilket öppna upp en extra dag för ben.

Eddie Vedder
2008-06-23, 17:16
du kan ju köra varanan vecka spinning och den andra styrketräning så att du får variation:)

Det är väl fortfarande variation även om det görs inom samma sjudagarsperiod?

Överhuvudtaget tycker jag inte man behöver låsa sig vid att träningspassen skall rymmas inom EN vecka och genomföras på samma dagar. Betydligt lättare att få till ett bra upplägg om man är lite mer flexibel med vilka dagar man gör vad på.

S aint
2008-06-23, 20:09
Matupplägget ser bra ut!
Tips är att skriva "mat-dagbok", jag gjorde det i början av min deff för att komma underfund med vilken nivå man bör ligga på för att minska i vikt.
Ännu bättre om man kan väga maten i början, själv hade jag lite svårt för det då vi har buffé på jobbet. Skulle se aningen konstigt ut om man stod med en hushållsvåg mitt i saladsbuffén..

Träningen ser bra ut också, allt beroende på hur intensivt du kör.
Antar att spinningen är fasta tider? dvs gruppträning?
Blir svårt att få med benen mitt i veckan då kanske.
Jag hade lagt benen på fredag och försökt få med armarna tidigare i veckan :).

Handcuff
2008-06-23, 20:10
Tror din deff kommer att gå prima :thumbup:

ByeByeBaby
2008-06-26, 17:32
Ja det hade ju varit bra men jag är spinninginstruktör så jag måste ha de 2 passen varje vecka. MVH Johanna

ByeByeBaby
2008-06-26, 17:35
ja absolut. men spinningpassen måste ligga på måndagar och torsdagar eftersom att jag är instruktör.. men upplägget var inte helt fel. tack för tipset

ByeByeBaby
2008-06-26, 17:36
ja det är helt sant. tackar så mycket.