handdator

Visa fullständig version : Behöver tips för slutet av deff.

Noctrl
2008-06-22, 14:53
Hej hej, jag har "deffat" till och från i ungifär 10 månader nu. Har gått ner från runt 85 till 73-74. Nu har jag hamnat i en priod då jag verkligen inte klara av att gå ner mer, jag skulle behöva lite tips på hur jag kan få bort dom där sista 3-5 kilorna.

Jag har funderat på om jag ska börja med någon form av pås-diet, men jag har så svårt att hålla mig borta från mat och sötsaker så tror inte de skulle funka.

Mitt problem är igentligen att jag nästan aldrig blir mätt när jag äter, jag rör på mig väldigt mycket på dagarna men det verkar ändå gå plus/minus noll i slutändan för att jag äter så mycket.

Tack på förhand :em:

überstarken
2008-06-22, 15:14
Äter du inte så mycket grönsaker så börja äta mera sådant, speciellt innan de större måltiderna så du iaf inte känner dig hungrig innan du börjar äta maten. Annars får du väl börja räkna kalorier, har du bara viljan så funkar det.

Scratch89
2008-06-22, 16:02
Hej hej, jag har "deffat" till och från i ungifär 10 månader nu. Har gått ner från runt 85 till 73-74. Nu har jag hamnat i en priod då jag verkligen inte klara av att gå ner mer, jag skulle behöva lite tips på hur jag kan få bort dom där sista 3-5 kilorna.

Jag har funderat på om jag ska börja med någon form av pås-diet, men jag har så svårt att hålla mig borta från mat och sötsaker så tror inte de skulle funka.

Mitt problem är igentligen att jag nästan aldrig blir mätt när jag äter, jag rör på mig väldigt mycket på dagarna men det verkar ändå gå plus/minus noll i slutändan för att jag äter så mycket.

Tack på förhand :em:

Det jag har fetmarkerat är väl egentligen problemet, och jag kan erkänna att jag har samma problem själv. Ersätt allt som innehåller mycket energi i förhållande till vad det mättar med dess motsatser. Ris och pasta kan med enkelhet ersättas med potatis, t.ex.

Noctrl
2008-06-22, 21:36
tack för svaren.
Finns det någon vettig tabell på livsmedlens "mättnads index" och näringsvärde att hitta ute på nätet? Får försöka googla lite *popcorn*

Cohen
2008-06-22, 23:22
tack för svaren.
Finns det någon vettig tabell på livsmedlens "mättnads index" och näringsvärde att hitta ute på nätet? Får försöka googla lite *popcorn*

Googla efter "Satiety index".

http://www.google.se/search?num=100&hl=sv&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=satiety+index&spell=1