Visa fullständig version : Bantningstillskott - bästa fettförbrännaren för mig?
yeahjalle
2008-06-15, 17:54
Hejsan!
Jag är ganska dåligt påläst på kosttillskott, träning och sådant, så därför frågar jag och hoppas på de bästa råden till en nybörjare.
Jag har varit kraftig i hela mitt liv, men för tre år sen bestämde jag mig. Efter ett år hade jag gått ner från 121 till 86 kg och var ganska nöjd, även om mitt mål låg på ca 75 kg. Mitt liv förändrades sedan och kommande två år blev inte lika nyttiga. Jag har idag gått upp till 100 kg igen och nu får det vara stopp. Till skillnad från förra gången så tänker jag använda tillskott denna gång, och det av typen fettförbrännare. Jag har en väldigt "slapp" kropp och det hänger här och där, så jag är också rädd för att det ska bli för mycket lös hud. Men det är en annan historia.
Jag tänker nu börja äta mycket strikt kost och jogga regelbundet, och hoppas komma ner en 10-15 kg under sommaren för att sedan börja styrketräna under vintern. Så; vilket tillskott passar mig bäst? Alla typer och blandningar är välkomna, även tips på var man köper det.
Tack på förhand!
TylerDurden84
2008-06-15, 18:18
Tillskott som skulle göra dig smalare menar du? Vad du än får för förslag så kommer det att vara kosten i helhet som kommer påverka din vikt märkbart. Koffeintabletter, starka kryddor mm kan öka din energiförbrukning en aning, men inte så att du rasar i vikt. Finns även tillskott som sägs vara hungerdämpande vilket kanske skulle vara ett alternativ.
WHITEFOLKS
2008-06-15, 18:18
Det som kommer göra din viktnedgång är förhållandet mellan förbrukade kalorier och intagna kalorier.
Tillskotten kommer i sig inte att förbruka några större mängder kalorier, det de ev. kan hjälpa till med är att ge dig mer energi så att du själv orkar träna hårdare/längre och därmed förbruka mer energi.
Varför ändra på ett fungerande koncept frågar jag mig. Du har redan gjort en enorm viktminskning, varför inte göra på samma sätt även denna gången?
Det finns inga fettförbrännande kosttillskott som är direkt prisvärda. Däremot kanske det finns andra kosttillskott du kan använda dig av, men kosten och motionen är det som fixar biffen.
patashnik
2008-06-15, 18:40
+1 på de andra inläggen.
Glöm tillskotten, de preparat som finns på marknaden har löjligt liten effekt (om de ens har någon effekt alls). Köper man fettförbränningspiller kastar man inte bara pengarna i sjön utan stödjer dessutom en motbjudande bluffbransch. *grr*
Allvarligt talat, du har ju gjort lysande resultat tidigare, utan tillskott. Nu har du ju dessutom mycket mindre fettvikt att bli av med. Håll koll på kalorierna och rör på dig som du planerat, så kommer det att gå hur bra som helst. :thumbup:
Lavorini
2008-06-15, 19:45
Om du skippar en ostskiva på mackan, så har får du ut mer än att slösa pengarna på något tillskott :)
Ganymedes
2008-06-15, 19:46
Om du skippar en ostskiva på mackan, så har får du ut mer än att slösa pengarna på något tillskott :)
Precis vad jag tänkte skriva. Nästintill ordagrant t.o.m! :hbang:
Apotekets koffeintabletter är inte särskilt dyra, och även om dom inte har så stor effekt i sig så blir man piggare, vilket resulterar till att man på automatik rör på sig mera, pratar mer med hela kroppen och sådant, vilket ökar energiåtgången.
pratar mer med hela kroppen och sådant, vilket ökar energiåtgången.
Japp:thumbup:
+1 på de andra inläggen.
Glöm tillskotten, de preparat som finns på marknaden har löjligt liten effekt (om de ens har någon effekt alls). Köper man fettförbränningspiller kastar man inte bara pengarna i sjön utan stödjer dessutom en motbjudande bluffbransch. *grr*
-1, finns en mängd tillskott som kan göra en viktnedgång mer lättsam, prisvärda ? Kanske inte, men sådana kosttillskott är det nog ganska ont om i största allmänhet.
/A
machine gun
2008-06-17, 16:50
Apotekets koffeintabletter är inte särskilt dyra, och även om dom inte har så stor effekt i sig så blir man piggare, vilket resulterar till att man på automatik rör på sig mera, pratar mer med hela kroppen och sådant, vilket ökar energiåtgången.
Det finns ännu billigare koffeintabletter via diverse kosttillskottsåterförsäljare.
En burk självdisciplin och lite j*vlar anamma! :)
Kör på bara verkar ju gått bra som fan hittills. :thumbup:
patashnik
2008-06-17, 17:54
-1, finns en mängd tillskott som kan göra en viktnedgång mer lättsam, prisvärda ? Kanske inte, men sådana kosttillskott är det nog ganska ont om i största allmänhet.
Vilka preparat menar du är effektiva?
yeahjalle
2008-06-18, 15:56
Tack för svaren! :)
Och visst letar jag inte efter något som förbränner kalorierna åt mig. Utan snarare nåt som gör mig piggare och därmed ökar min motivation. Jag har bra koll på kost och sådant måste jag säga, men just nu har jag ingen motivation.
Men då när jag nått 86 kg så var det ganska stopp. Jag hade fortfarande mage som jag ville få bort, men trots kost och (mindre mängd) träning så gav det inte med sig.. Sen dess har jag inte brytt mig så värst.
Men, jag kan inte göra annat än hålla med er egentligen. Koffeintabletter och en "projekttråd" här på forumet får vara värt ett försök då kanske i alla fall. :)
AmericanDragon
2008-06-18, 16:51
Koffeintabletter finns att köpa på apoteket. Eller Fairing har väl deras "LEAN" här i webshoppen som har en del koffein och andra saker i.
Rage/Trück är ju jäkligt bra om du vill bli pigg och få bra träning i gymmet.
Vilka preparat menar du är effektiva?
Har lovat Grub att inte nämna vissa preparat och det tänker jag inte göra men allt som innehåller koffein har ju en effekt på ämnesomsättningen/fettoxidationen , sen kan man ju bygga vidare på det.
/A
patashnik
2008-06-18, 21:54
Har lovat Grub att inte nämna vissa preparat och det tänker jag inte göra men allt som innehåller koffein har ju en effekt på ämnesomsättningen/fettoxidationen , sen kan man ju bygga vidare på det.
/A
:confused:
Du påstår att det finns effektiva preparat men du tänker inte säga vilka? Här ligger ett par tre jyckar begravna... Jag förutsätter för övrigt att vi diskuterar lagliga preparat.
Koffeintabletter, tja... kanske. Om man står ut med att gå runt med en koffeinöverdos i kroppen hela dagarna och lida sömnbrist om nätterna. Alla har ju inte så ont av det visserligen.
Det är nog ändå svårt att hitta något preparat som är bättre än att helt enkelt äta en ostskiva mindre om dagen bara.
:confused:
Du påstår att det finns effektiva preparat men du tänker inte säga vilka? Här ligger ett par tre jyckar begravna... Jag förutsätter för övrigt att vi diskuterar lagliga preparat.
Koffeintabletter, tja... kanske. Om man står ut med att gå runt med en koffeinöverdos i kroppen hela dagarna och lida sömnbrist om nätterna. Alla har ju inte så ont av det visserligen.
Det är nog ändå svårt att hitta något preparat som är bättre än att helt enkelt äta en ostskiva mindre om dagen bara.
Ja vi pratar om lagliga tillskott och jag påstår dessutom inte att det är bättre än att äta en ostskiva per dag utan snarare att det är bättre än att endast äta en ostskiva mindre per dag. Bättre förutsatt att man vill att viktnedgången ska gå så snabbt som möjligt och bli så lättsam som möjligt och till största del bestå av fettvikt.
Sen kan det som du säger vara jobbigt att gå runt med koffein i kroppen men jag har aldrig några problem att sova, har aldrig haft, men kan däremot bli lite lättirriterad. Men ingen reagerar exakt likadant på något kosttillskott.
/A
hoppla,,glömde ett "mindre" mellan ostskiva & per
Den bästa fettförbrännaren är enligt mig ett stort glas vatten blandat med 5 km promenad i raskt tempo, ta den några ggr om dagen ska du se att du bränner fett.
Insidedoubt
2008-06-19, 19:43
Ja vi pratar om lagliga tillskott och jag påstår dessutom inte att det är bättre än att äta en ostskiva per dag utan snarare att det är bättre än att endast äta en ostskiva mindre per dag. Bättre förutsatt att man vill att viktnedgången ska gå så snabbt som möjligt och bli så lättsam som möjligt och till största del bestå av fettvikt.
Sen kan det som du säger vara jobbigt att gå runt med koffein i kroppen men jag har aldrig några problem att sova, har aldrig haft, men kan däremot bli lite lättirriterad. Men ingen reagerar exakt likadant på något kosttillskott.
/A
Ingen har föreslagit att äta endast en ostskiva om dagen, däremot att skippa den där ostskivan. Med det menade han nog att helt enkelt plocka bort något för att hamna på energiunderskott.
Lavorini
2008-06-19, 20:19
Nej, jag menade att en ostskiva mindre per dag sannolikt resulterar i mer resultat än alla (lagliga) piller i världen.
Ja men antonio vet ju något som är väldigt effektivt och lagligt men som man ändå inte får prata högt om. Det låter ju synnerligen intressant.
Ja koffein kanske funkar, har inte prövat det själv förutom kaffe men det känns inte så nyttigt i längden rent spontant...
Det där med starka kryddor tycker jag är lite av en kvällstidningsskröna. Såg några siffror nån gång på hur mycket man faktiskt förbränner av att äta kryddstark mat, antingen kan du sätta i dig kilovis av chili eller ta en promenad på tio minuter om dan extra...*rolleyes*
Nu frågade du inte om träning men personligen tycker jag att träningscykel är perfekt om man vill bränna fett, finns alltid till hands, du kan "lika" gärna cykla som att ligga i soffan om du kollar på en film och det är inte så hårt för knäna.
F.Ö. Keep on keeping on!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.