Visa fullständig version : Min journal, stötta, kommentera och fråga gärna!
NU jäklar måste jag bli fit, måste skala av lite fett, muskler finns det och fett med :) på tok för mkt.
Ska nu här varje dag om jag hinner skriva vad jag ätit och vad jag tränar, kan för de första säga att jag e träningsnarkoman, nästan lite för allvarligt, kör dock inge gym nu då jag bor hemma hos päronen och kommer göra de tills i sep, har inte riktigt råd med de eftersom jag inte jobbar nu (börjar i sep)
Det jag tränar är spinning,RPM, bodypump, core, bodybalance, Boxning(riktig boxningsträning), rider, springer och sen tar jag en massa promenader.
mitt veckoschema har jag redan gjort och det ser ut såhär
Mån: 10.00 pump har dock blivit inställt så de blir en morgonpromenad på 50-90 min sen 17.00 spinning
Tis:Springa 5 km på mogonen, 17.00 Boxningsträning 1.5h och en kvällspromenad ca 40-60 min
Ons: Morogonpromenad 50-90min . 16.30 Spinning, 17.45 Bodybalance
Tors: Morgonpromenad 50-90min 17.00 Boxning, 19.00 Rpm(intervallbaserad spinning)
Fre:Vila om jag kan men det brukar sluta med Morgonpromenad och jogging på ca 3 km
Lör: 09.30 spinning 10.30 core
Sön:Morgonpromenad och bodybalance
såhär ser de ut sen kan de tillkomma vissa promenader och ridturer.
Vet att jag har motivation till träning de e inga problem vill dock ha lite gymträning men de kommer.
Idag söndag så har jag varit ute på en morgonpromenad på ca 75 min.
Frukost: idag 1 port fiberhavregryn 2vispade äggvitor och 10 jordgubbar.
Lunch: 1 grillad kycklingfile, Rucculasallad ca två nävar, ½ paprika, 50 g riven zuccini, 5 körsbärstomater, 1 stor nypotatis och ½ dl keso 4%.
återkommer med resten senare ikväll, påpeka gärna mitt upplägg och min kost, kom med tips och hjälp mej, Jag har de svårt med kosten eller jag hittar ingen balans, ibland blir de för mkt och ibland för lite, jag är så jäkla svag för glass så de finns inte :D
skulle kunna leva på de. *cupid*
Vill skaffa mej ett gott och bra protein men har inte riktigt hittat ngt som varit bra.. el jo men de hittar jag ingenstans nu och vet inte vad de hette.
Tipsa mej gärna!!
tack
Louice ;)
Ännu en nykomling, välkommmen :-)
Tränar ju inte särskilt mycket själv, så låter bli att kommentera den biten.
Bra att du startat en Journal, jag tror att det är ett bra sätt att hålla ordning på sig själv samt få feedback från andra.
Välkommen och lycka till (y)
Tackar tackar, ja de va ju söndag igår vilket innbär helg och ja de blev inte så nyttigt alltså, vågar nog inte skriva upp vad jag åt men de innehöll kanelbullar och glass iaf *rolleyes*
Idag har allvaret startat iaf och de känns bra hittills, jag e laddad, motiverad än någonsin så om inte min diet ska fungera denna gången så kommer jag aldrig klara de.:cool:
Idag har jag varit ute och gått min morgonpromenad på ca 1 h med en vän inne i stan och för att komma dit så cyklar jag och de e ca 2.2 mil fram och tillbaka, ska cykla in åter en gång till och träna spinning kl 17.00 och sen cykla hem och då blir de åter en cykeltur på ca 2.5 mil men det där med att cykla till träningen och så de ser jag som vardagsmotion så de ingår inte i mitt träningsschema.
Mat idag hittills:
11.30 frukost: 1 port fiberberikad havregrynsgröt med ca 0.75 dl blåbär.
och äggviteskum (av 2 äggvitor) med ½ omosad banan i.
14:00 Lunch: 1 grillad kycklingfile, 3 körsbärstomater. ½ snackpaprika och 2.5 dl sallad av isbergssallad, vitkål och gurka. 3 msk dressing av mager youhurt 3% och 1 liten kall nypotatis.
efterrätt 18 jordjubbar mums:naughty:
forts kommer nu ska jag äta upp :)
Tackar tackar, ja de va ju söndag igår vilket innbär helg och ja de blev inte så nyttigt alltså, vågar nog inte skriva upp vad jag åt men de innehöll kanelbullar och glass iaf *rolleyes*
Idag har allvaret startat iaf och de känns bra hittills, jag e laddad, motiverad än någonsin så om inte min diet ska fungera denna gången så kommer jag aldrig klara de.:cool:
Idag har jag varit ute och gått min morgonpromenad på ca 1 h med en vän inne i stan och för att komma dit så cyklar jag och de e ca 2.2 mil fram och tillbaka, ska cykla in åter en gång till och träna spinning kl 17.00 och sen cykla hem och då blir de åter en cykeltur på ca 2.5 mil men det där med att cykla till träningen och så de ser jag som vardagsmotion så de ingår inte i mitt träningsschema.
Mat idag hittills:
11.30 frukost: 1 port fiberberikad havregrynsgröt med ca 0.75 dl blåbär.
och äggviteskum (av 2 äggvitor) med ½ omosad banan i.
14:00 Lunch: 1 grillad kycklingfile, 3 körsbärstomater. ½ snackpaprika och 2.5 dl sallad av isbergssallad, vitkål och gurka. 3 msk dressing av mager youhurt 3% och 1 liten kall nypotatis.
efterrätt 18 jordjubbar mums:naughty:
forts kommer nu ska jag äta upp :)
direkt efter träningen blev de en swebar
en liten snabb promenad på ca 25 min
Middag: samma som lunch men med 8 st klyftpotatisbitar och 6 jordgubbar.
kvällsmål:Mitt äggvitefluff blandat med ½banan och 1 dl blåbär.
hmm skulle lagt in ngn bild här men fattar inte riktigt hur jag ska göra, jag e nog knäppare än jag trodde..
har för mej att man ska klicka på egenskaper på bilden sen ta den länken men de finns ju inge länk.. :*grr*
aja...gonatt nu blir de sängen
här kommer gårdagens mat och träning, hann inte med de igår riktigt.. busy women fast jag inte jobbar för tillfället :) börjar inte förrän slutet av sep (jobbar som frisör) men men
igår va jag som vanligt ute på min morgonpromenad i ca 1h
och sen cyklade jag in till stan och tränade boxning i 1.5h
Frukost: omelett av 4 äggvitor och 2 gulor, 1 riktigt rågmacka (hela korn)
½ kycklingfile och 25 g kalkonpåläggsskivor.
Lunch: 1 kycklingfilé, 2.5 dl grillade blandade grönsaker, 2.5 matsked yoghurtdressing (3% fetthalt) 2/3 rågmacka med 2 tsk senap.
Mellanmål 2 äggvitor, ½banan, 1 dl blåbär
Banan direkt efter träningen
Middag: 1 tonfiskburk och 2.5 cm zuccini 2 msk yoghurt 3%
1 st äpple
kvällsmål: ca 10 vindruvor och ca 1.5 dl rödvin *cupid*
vet inte om de förstör ngt i dieten med ngn skvätt rödvin i veckan?
Sitter och äter frukost nu efter min morgonpromenad på ca 70 min
blev en ganska rejäl frukost faktiskt.
2.5 dl lätt A-fil, 3 msk naturell familjemusli, 1 burk makrill (avrunnen), 30 g knäckebröd, 2 dl provivadryck och en banan.
Jag blev Mätt kan man säga :)
idag ska jag träna spinning och förmodligen bodybalance efteråt om de nu inte blir inställt pga alla tråkiga sölvesborgare som inte skriver upp sig el inte vill träna *grr*
nu ska jag fortsätta att njuta av den underbara dagen, morgonen har hittills varit underbar, vad e de man säger, Morgonstund har guld i mun och det stämmer sååå bra, bästa tiden på dygnet för de mesta! :hbang:
och ikväll.
tjoo
här kommer gårdagens mat och träning, hann inte med de igår riktigt.. busy women fast jag inte jobbar för tillfället :) börjar inte förrän slutet av sep (jobbar som frisör) men men
igår va jag som vanligt ute på min morgonpromenad i ca 1h
och sen cyklade jag in till stan och tränade boxning i 1.5h
Frukost: omelett av 4 äggvitor och 2 gulor, 1 riktigt rågmacka (hela korn)
½ kycklingfile och 25 g kalkonpåläggsskivor.
Lunch: 1 kycklingfilé, 2.5 dl grillade blandade grönsaker, 2.5 matsked yoghurtdressing (3% fetthalt) 2/3 rågmacka med 2 tsk senap.
Mellanmål 2 äggvitor, ½banan, 1 dl blåbär
Banan direkt efter träningen
Middag: 1 tonfiskburk och 2.5 cm zuccini 2 msk yoghurt 3%
1 st äpple
kvällsmål: ca 10 vindruvor och ca 1.5 dl rödvin *cupid*
vet inte om de förstör ngt i dieten med ngn skvätt rödvin i veckan?
Sitter och äter frukost nu efter min morgonpromenad på ca 70 min
blev en ganska rejäl frukost faktiskt.
2.5 dl lätt A-fil, 3 msk naturell familjemusli, 1 burk makrill (avrunnen), 30 g knäckebröd, 2 dl provivadryck och en banan.
Jag blev Mätt kan man säga :)
idag ska jag träna spinning och förmodligen bodybalance efteråt om de nu inte blir inställt pga alla tråkiga sölvesborgare som inte skriver upp sig el inte vill träna *grr*
nu ska jag fortsätta att njuta av den underbara dagen, morgonen har hittills varit underbar, vad e de man säger, Morgonstund har guld i mun och det stämmer sååå bra, bästa tiden på dygnet för de mesta! :hbang:
och ikväll.
tjoo
igår..
mellanmål 2 äggvitor ½ banan och 8 jordgubbar
lunch: 1 tonfiskburk (ivatten) med 3 cm riven zuccini, 2 dl alfaalfagroddar
1 msk yoghurt 3% 1 dl blandsallad (roccula, spenat m,m)
sen va de spinning och bodybalance den va inte inställd
efter träning 1 banan
Middag: 1 tonfiskburk i vatten, 3 dl alfa alfagroddar, ½dl röd paprika, 4 cm zuccini, 2 msk yoghurt 3% och 1 äpple.
Kvällsmål: 2 äggvitor, 8 jordgubbar och ½ banan.
det var de det
Idag efter min promenad på ca 1 h så blev de en frukost som nästan såg ut som gårdagen.
Frukost:1 grov macka med makrill i tomatsås men tog väck så mkt tomatsås som möjligt. 2.5 dl Lätt A-fil, 3 msk familjemusli, 6 torkade aprikoser, 2 tsk linfrön, 2.5 dl proviva dryck.
Idag blir de faktiskt styrketräning, måste skaffa kort på gym snart så jag kan köra lite hårdare styrka.. längtar så. Ikväll blir de nog
Bröst och då kommer jag nog köra 3 övningar 3-4 set och 3-4 reps
Armar och då samma sak där
sen kommer jag nog köra axlar med.
Är lite osäker eftersom jag inte ska träna ensam, man får anpassa sig lite med vilka muskelgrupper de blir bara de inte blir ben, då kommer jag förmodligen inte kunna ta mej hem sj.
Är redan seg i benen och har lite träningsvärk fast de har jag ju dock i ryggen och armarna med men dom e inte riktigt så sega som benen! :D
Återkommer med mitt pass och allt de där ikväll...
eller imorn...
blev icke ngn styrketräning idag heller :(
Men de blev 1.5h boxniungsträning, jobbigt, precis så som de ska vara.
lunch: 1 kycklingfile, 2 dl alfaalfagroddar, 1.5 dl sallad, 1,5 dl riven zuccini, 2 msk fildressing 0.5%, 50g mager mozarellaost.
efter träning 2dl provivadryck 1 grov macka med ca 2 msk mager potatissallad och en kalkonskiva.
Middag: 1 kycklingfile 0.75 mager potatissallad, 2 nypotatisar, 1.5 dl alfaalfagroddar, 2 dl blandsallad, 3 msk fildressing 0.5% och 2 dl blandade frysta grönsaker (mörötter, blomkål och broccoli)
Imorn e de midsommar då blir de nog lite mer och godare met men ändå nyttigt och inte överdrivet mkt. Dock ingen alkohol el ngt snacks. bara god och nyttig mat med lite mer kolhydrater!
glad midsommar.. :)
Ojoj nu har jag inte varit här och uppdaterat på hela helgen, fy för mej :P
I fredags körde jag iaf ett gött styrketräningspass
axlar, triceps och lite mage.
annars har de varit ganska lugnt i helgen, tog ett morgonpass på igår oxå.. bodybalance.
käkade lite mer än vad jag fick oxå :S
aja gjort e gjort och nu e de back to basic som gäller.
Dagen har sett ut såhär
Morgonpromenad ca 75 min
frukost: äggröra med 2 hela ägg och en äggvita, sen 3 msk lätt A-fil
0.75 dl keso 4%
1.5 dl groddar
½ kornmacka, med hela korn och 2 skivor skinka
15 cashewnötter
Lunch: 1 kyckling file, 1.5 dl ananas, 1 dl nätmelon, 1 dl groddar, 1.5 dl isbergssallad, 2.5 dl abugine
mellanmål: 1 näve nötter
tränat spinning 60 min
efter träning 1 dl groddar och 1 dl ananas
Middag:äggröra 3 äggvitor 1 gula, ½dl A-fil, ½dl alfalfagroddar, ½dl keso4%
1dl abugine, 2 dl Nätmelon och ett par nötter (igen) vet att de blev lite för mkt.
nog för idag blir nog ngt kvällsmål oxå tror jag..
Hm
ja de går lite för mej alltså med kosten, :(
Ida blev de ingen morgonpromenad
åt frukost vid 11, fy på mej
de blev äggröra med 3 äggvitor och 1 helt ägg och ½ dl A-fil 3 %
½dl keso 4% och ½ kycklingfile
blev ingen lunch mer än 1 äpple
En tränade jag spinning tog en gainamax efter passet sen fortsatte jag och träna bodybalance
När jag kom hem åt jag 1 kycklingfile, 4 dl blandade frysta grönsaker, 1.5 dl blandsallad, 2 msk sötsursås och 1 msk chilikeso
och sen blev de en massa nötter idag med cashewnötter säkert 2-3 nävar :S
åt en liten liten nektarin med!
ska bli skärpning.. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.