Visa fullständig version : Deff eller inte?
Nicke89a
2008-06-08, 14:53
Tjena,
Väger 78kg
Längd 187
Styrketränar 4 ggr per vecka och nu har man äntligen fått resultat, fast en grej som jag inte är nöjd med är magen.. Jag känner att det finns muskler där ganska stora men det finns underhudsfett över.. Så nu undrar jag vad ni tycker jag ska göra, deffa eller fortsätta ligga på överskott ett tag till? :Virro
Det bestämmer du ju helt själv..
pragmatist
2008-06-08, 16:06
I förhållande till din kroppsvikt skulle jag säga att du knappast bör deffa utan gott kan ligga på överskott ett antal kilon till (du är ungefär 10 kilo ifrån det som brukar kallas "övervikt" utifrån en BMI-skala). Men å andra sidan är det ju du själv som ska leva med att se dig själv i spegeln varje morgon, och om du inte trivs så ska du förstås anpassa ditt ätande till det.
Tjena,
Väger 78kg
Längd 187
Styrketränar 4 ggr per vecka och nu har man äntligen fått resultat, fast en grej som jag inte är nöjd med är magen.. Jag känner att det finns muskler där ganska stora men det finns underhudsfett över.. Så nu undrar jag vad ni tycker jag ska göra, deffa eller fortsätta ligga på överskott ett tag till? :Virro
Låter som du inte tränat allt för länge? Tycker du ska satsa på formen till nästa år istället, det hade jag gjort iallafall :thumbup:
78kg på 187cm låter lite, så jag skulle ha fortsatt bulka. Fast då igen spelar det ingen roll vad någon annan säger, det är ju ett val man måste göra själv. Trivs du inte med hur du ser ut så är det ju bara att deffa. Det är inte svårare än att man kan sluta om man tycker att man ser för klen ut. :)
Tjena,
Väger 78kg
Längd 187
Hur mycket löpning , promenad / cykling blir det i veckan?
jag är 189 och väger 84kg och har lååååååångt kvar till en deff.
Om om man ska kunna säga om du ska deffa måste man se bilder. Kan inte säga mycket när man bara vet din längd och vikt.
JockeKillen
2008-06-08, 21:37
känner igen mig nästan exakt i ditt inlägg, och då råder jag dig att satsa på beachen 09 ist.
Bild?
Helt omöjligt för andra o säga om du ska bulka eller deffa.
gör de DU känner för. annars kommer de gå åt helvete
Börja med konditionsträning ist.
Personligen tycker jag att du väger för lite, men det är ju som sagt, väldigt individuellt, tycker inte att jag är i närheten med 78kg@172cm.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.