Visa fullständig version : Deffmedel?
rymdrattan
2003-06-06, 20:03
måste bara fråga, inte för att jag planerar att deffa inom en nära framtid eller så.
Men alla kostillskott å liknande som t.ex. xenadrine? ripped fuel?
Någon som vet hur dom fungerar, ( om dom fungerar? )
//Mvh Dennis
King Grub
2003-06-06, 20:15
Planerar att deffa? Skärpning!!! Du behöver dubbla allt du äter, inte planera någon deff, och det är dagens sanning.
Dessutom finns det inget lagligt medel som ökar fettförbränning så det har någon speciell effekt i praktiken. Inte många olagliga heller.
Senaste nytt är att Rattan i ett desperat försök att komma med i damklassen i årets lucia ska deffa ner sig till 35 kg :D
rymdrattan
2003-06-06, 20:44
Jag skrev faktiskt att jag inte skulle deffa inom nån snar framtid.. :em:
Originally posted by rymdrattan
måste bara fråga, inte för att jag planerar att deffa inom en nära framtid eller så.
//Mvh Dennis
Nu vet jag inte exakt vad just xenadrine innehåller men stackers som innehåller ephedra eller mahuang, koffein och liknande fungerar eftersom de höjer termogenesen(kroppens värmeproduktion) vilket medför en ökad energiförbrukning ... MEN självklart är effekten inte speciellt stor och utan ett bra kostupplägg kan man inteförvänta sig speciellt bra resultat
det är alltid först och främst kosten som avgör hur bra man lyckas med en diet!
Någon som testat Myoform-X? Ger det några vidare resultat?
Originally posted by Janna
Nu vet jag inte exakt vad just xenadrine innehåller men stackers som innehåller ephedra eller mahuang, koffein och liknande fungerar eftersom de höjer termogenesen(kroppens värmeproduktion) vilket medför en ökad energiförbrukning ... MEN självklart är effekten inte speciellt stor och utan ett bra kostupplägg kan man inteförvänta sig speciellt bra resultat
det är alltid först och främst kosten som avgör hur bra man lyckas med en diet!
Håller med om att kosten är det viktigaste, dock kan det ju diskuteras om effekten är stor eller inte. Kan man gå ner 1 kg/vecka istället för 0,5 kg/vecka tycker i alla fall jag att det är en stor effekt. Sedan är det ju upp till var och en om man vill köpa/använda det. Ska man göra det ska man (tycker jag) skaffa sig ordentlig info om det, biverkningar, säkerhet osv, man ska med andra ord veta vad man gör.
Xenadrine var förut en E/C - produkt, nu tror jag inte den finns att få tag i längre utan endast den utan E, dvs Xenadrine EFX. Hur bra den är vet jag inte.
Muskelsmurfen
2003-06-24, 13:24
Janna>ECA ökar Lipolysen också...
Ört varianten som innehåller Ephedra (ma huang) verkar vara effektiv och inte ha lika mycket biverkningar som ren efedrin.
Visst, har man taskigt hjärta ska man nog inte testa på dylika produkter, men annars finns ingen forskning som visar på att det skulle vara farligt, på kort sikt iaf.
http://www.*******.com/articles/article.asp?AID=71
Men visst, men bra kosthållning är viktigare och i den änden man ska börja i.
DrP: Var har man konstaterat mindre biverkningar på örtvarianten ?
Det är för övrigt lika olagligt att sälja som vanligt efedrin..och för att inte starta en debatt igen så kan de som inte tror det kolla på både läkemedelsverket och livsmedelsverket så finns all information där.
Jag läste det på AST amerikanska sajt. Men då jag inte hittar den nu så glöm vad ja sa tills vidare. Finns ju 100 tals forskningsrapporter där.
Tror det var nåt att örten måste kroppen omvandla i nån process först.
"Upon taking ephedra the body has to perform a number of biochemical reactions that allow the alkaloids to become bioactive. Each species of Ephedra contain different amounts of the active ephedrine alkaloids"
Och jag vet att det är olagligt i sverige. Pratar bara teori nu. Men det finns ju andra sorter som är tillåtna här, som kommer från samma ört-familj, tex. Sida Cordofolia.
Och nej ingen ny sån här debatt tack. Alla vet vad som gäller.
Mvh
/P
Originally posted by Dasse
Håller med om att kosten är det viktigaste, dock kan det ju diskuteras om effekten är stor eller inte. Kan man gå ner 1 kg/vecka istället för 0,5 kg/vecka tycker i alla fall jag att det är en stor effekt. Sedan är det ju upp till var och en om man vill köpa/använda det. Ska man göra det ska man (tycker jag) skaffa sig ordentlig info om det, biverkningar, säkerhet osv, man ska med andra ord veta vad man gör.
Xenadrine var förut en E/C - produkt, nu tror jag inte den finns att få tag i längre utan endast den utan E, dvs Xenadrine EFX. Hur bra den är vet jag inte.
Jag har testat det, om man inte ändrade sin kost så hade det minimala effekt. Alltså funkade inte produkten för mig. Nu kör jag keto vilket fungerar utmärkt. Förresten vad är 7-keto för nåt?
Prohormon. Läs mer här:
http://www.mowifit.com/supp-01-02-01.htm
Originally posted by rymdrattan
//Mvh Dennis
Kanske ett litet svar på frågan:
Kombinationen E (efedrine) och C (koffein) kallas ofta för E/C - kombo eller stack. Dessa produkter kallas för termogena produkter eftersom de kan öka värmeproduktionen och påverka ämnesomsättningen.
E härmar (obs härmar) effekterna av adrenalin i kropppen= ökad lipolys (ökad användning av fria fettsyror som energi), ökade energinivåer, bevarar muskelmassa vid diet (kaloriunderskott=du förbrukar mer energi än du intar) mm. E har också en anorektisk effekt, dvs. den är aptitdämpande.
Koffein har liknande effekter som E men fungerar med olika mekanismer. Koffein stimulerar frisättningen av adrenalin i kroppen samtidigt som det hindrar nedbrytningen av detsamma.
E/C är det mest välundersökta och väldokumenterade tillskottet som finns. Man har t.o.m. gjort speciella studier för endast undersöka bieffekterna av E/C. En studie utfördes vid Department of medicine vid Harvard medical school !!!!
En liten fotnot; att du minskar mer i vikt med Efedrin handlar inte bara om ökad fettförbränning utav även om att det är vätskedrivande.
Effekten är alltså inte så stor som det kan verka.
Muskelsmurfen
2003-06-27, 16:33
Joo, det är viktigt att dricka MYCKET när man käkar EC. Vätskan tappar man ju iofs ganska snabbt sedan normaliserar viktminskningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.