handdator

Visa fullständig version : Tips för finare hy?

HanneJoelsson
2008-06-07, 20:34
Hej, har lite problem med min hud då jag får finnar ganska lätt.. äter aldrig choklad då jag kommit på att det är en av mina bovar :)

tipsa vad tex ni får finnar av och hur man kan göra för att ta väck dem / ev stoppa dem. :cool:

dam00r
2008-06-07, 20:50
Stress ger finnar.

Men tänk också på att tvätta ansiktet morgon och kväll

mela
2008-06-07, 20:55
Drick mycket vatten.
Använd hudvårdsprodukter som passar din hudtyp. Även för torr hy kan ge finnar.
Solning är också bra mot finnar.

LoTiX
2008-06-07, 21:10
Köp någon produkt som tvättar huden. Finns på apoteket. Använd morgon och kväll. Köp styixol och använd morgon eller morgon och kväll. Köp återfuktare och använd _ALLTID_ efter rengöringsproceduren (apotekets som är till för finnar, ingenting du hittar på konsum som täpper igen porerna och förvärrar). Rör aldrig huden med händerna under dagen, byt ansiktshandduk ofta, scrubba inte med handduken utan perssa bara. Irritera inte huden på något vis i största allmänhet.

Otto GROV
2008-06-07, 21:12
Skippa mjölk produkter och skit mat, Det gör stor skillnad*drool* .

burre
2008-06-07, 21:13
Jag tror dina egna saft är bra för hyn. Testat?

Fan, var tvungen!

Ont: Är det lika illa nu på sommaren? Sol brukar hjälpa.

dam00r
2008-06-07, 21:27
Solen är iofs hudens värsta fiende, men mot finnar är de bra

djim
2008-06-07, 21:40
Ingen mjölk, choklad, läsk, skitmat m.m har hjälpt mig med finnar. Sen försök sova ut ordentligt varje dag och håll fingrarna borta från ansiktet.

HanneJoelsson
2008-06-07, 21:57

Fan, var tvungen!

Ont: Är det lika illa nu på sommaren? Sol brukar hjälpa.

Nope, har inte testat att ta min egna saft i trynet :) hahaa

jao, men ska försöka sola någon timme i morgon och se ifall ngt händer :)

Frida.B
2008-06-07, 23:27
Jag gick och fick en ansiktbehandling. Hon som gjorde den berättade vad jag skulle använda för något. Till slut kom jag på att det räckte att använda rengöringen och kunde skippa resten som hon prackat på mig... men rengöringen fungerade skitbra om jag lät det torka in under en tio minuter och sedan tvättade bort. Nu har jag inga finnar längre... Bioline Grand Reviel, exfoliating gel. Och sedan kör jag med dove bodylotion i ansiktet.

Scratch89
2008-06-07, 23:56

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article384717.ab

tossefar
2008-06-08, 02:19
Jag får mycket bättre hy när jag inte sitter så mycket framför datorn (eller skärmen rättare sagt).

Annars tvättar jag och smörjer in mig med återfuktande, fungerar bra. Niveas grejer som säljs på ICA fungerar helt ok för priset.

Tricklev
2008-06-08, 02:24
http://www.aftonbladet.se/sofismode/article384717.ab

Min förra flickvänn, samt jag, kan intyga att skiten inte funkar vidare effektivt.

Tricklev
2008-06-08, 02:30
Skippa mjölk produkter och skit mat, Det gör stor skillnad*drool* .

Det gör vi väll alla mer eller mindre, den riktiga frågan är om det fortfarande klassas som mat när det väll kommit så långt?

Scratch89
2008-06-08, 07:11
Min förra flickvänn, samt jag, kan intyga att skiten inte funkar vidare effektivt.

Är det du, eller var det hon, som var så pass gammal att ni behövde minska rynkorna i ansiktet?

Kinky oavsett, and I like it!

HanneJoelsson
2008-06-08, 13:49
Jag gick och fick en ansiktbehandling. Hon som gjorde den berättade vad jag skulle använda för något. Till slut kom jag på att det räckte att använda rengöringen och kunde skippa resten som hon prackat på mig... men rengöringen fungerade skitbra om jag lät det torka in under en tio minuter och sedan tvättade bort. Nu har jag inga finnar längre... Bioline Grand Reviel, exfoliating gel. Och sedan kör jag med dove bodylotion i ansiktet.

kan du snälla berätta hur du lägger upp det och när/hur du tar de olika krämerna ? :)

LoTiX
2008-06-08, 14:40
kan du snälla berätta hur du lägger upp det och när/hur du tar de olika krämerna ? :)

Rent generellt börjar du ju med rengörningen, därefter ansiktsvatten, sedan något eventuellt förebyggande och tillsist en återfuktare. Anti-shine sist om man har det. Har man ansiktsmask kan man ta den tillsammans med ett bad eller i duschen ett par gånger i veckan innan den vanliga proceduren. Samma sak med scrub.

Frida.B
2008-06-08, 14:43

eftersom att ansiktsvattnet och återfuktaren inte gjorde ett skit skillnad så skippade jag de och körde bara på rengöringen... Jag tvättade ansiktet morgon och kväll. Lite vatten och lite rengöring som ja gnugga in i asniktet och lät sitta i tio minuter, sen tvätta bort. Ansiktet känns helt lent efter man gjort det. Sen smörjer man in ansiktet med någon lotion, jag använder dove. (Det är betydligt billigare än att köpa samma märke som på rengöringen)

Trance
2008-06-08, 14:49
Har du problem med finnar till den grad att du tycker det är jobbigt så gå till vårdcentralen och be om en remiss till Hud-kliniken.

vesterberg
2008-06-08, 15:00
smeta på ett lager med äggvita i ansiktet, ha det i 30min sen sköljer du bort med kallt vatten.

Mirre
2008-06-08, 19:39
Silicol skin! (Finns i välsorterade hälsokostbutiker och det ska vara den som heter skin.):thumbup:
Smeta på där du har finnar, vakna upp utan. Den stramar dock och torkar ut lite så på med bra fuktighetskräm.
Jag älskar Helena Rubensteins serie Life Ritual (rengöring + ansiktsvatten) och sedan den underbara och dryga ansiktskrämen Hydra genius, även den från Helena R. De är dyra i inköp men så pass dryga att de blir billigare än t ex Nivea som innehåller enmassa vatten där det går flera tubar på en burk "riktig och kvalitativ" kräm.

Var rädd om din hy och exponera den inte för solarium för mkt och undvik gärna solen genom att ha kräm/foundation med solfaktor i. Du ska ha din hy i måååånga år. :thumbup: