Visa fullständig version : Du mot Karelin eller en känguru i en 1vs1!vem skulle du välja?
Röda_Lacket
2008-06-05, 21:37
Om du var tvungen att gå en rond 5min i en bur mot antingen en vansinnig Karelin eller en jätte arg Kängru vad skulle du välja? För att göra det lite mera rättvist får du ett speciellt skyddsvapen mot den du väljer
Mot Karelin får du en livrem att freda dig med
http://www.filahalloffame.com/images/karelin4_sm_000.jpg
http://www.tyfon-sweden.com/bilder/diverse/Livrem.jpg
Mot kängurun får du en plastsköld och ett plastsvärd
http://www.kossan.se/media/images/2417/2417_471.jpg
http://www.napoli.se/60441.jpg
Motivera gärna era val :-D
überstarken
2008-06-05, 21:48
Jag hade nog satt skärpet runt halsen och gett änden till karelin så det tar slut snabbt. :D
Kängru, lejon, haj - vilken som framför en arg Karelin.
Skulle det vara en kamp på liv och död så skulle jag välja kängurun då han är mest mänsklig.
Liten Men Fet
2008-06-05, 23:49
Lätt kängurun, finns ju iallafall en möjlighet att man skulle kunna inpå och sätta sig på ryggen borde vara bättre på att brottas än kängurun. Lite större chans att lura iallafall. Hamnar man på ryggen på karelin är det ju kört hur som.
Chokehold
2008-06-06, 01:23
Karelin lätt val, vore en ära =)
Sparven från Minsk
2008-06-06, 19:31
Lätt känguru!
Mot den har man en liten chans att överleva. Kanske går att lura eller komma åt ryggen på. Karelin dödar en med bara blicken! :devil:
Kängurun om det handlar om att överleva.
Richard85
2008-06-06, 20:33
Karelin.
Karelin, för att jag vet ungefär vad människor/karelin är kapabla/kapabel till och jag vet inte så mycket om kängurun.
Karelin, för att jag vet ungefär vad människor/karelin är kapabla/kapabel till och jag vet inte så mycket om kängurun.
Det är just därför man INTE väljer Karelin, utav alla personer på denna jord!
Det är just därför man INTE väljer Karelin, utav alla personer på denna jord!
Men jag är mer rädd för en arg känguru än för en Karelin. Vilddjur är vilddjur och de vet inte vad nåd betyder.
Liten Men Fet
2008-06-07, 14:33
Men jag är mer rädd för en arg känguru än för en Karelin. Vilddjur är vilddjur och de vet inte vad nåd betyder.
Nja jag skulle vara räddare för karelin. Han har förmodligen vet att hålla ner hakan så en rallarsving skulle nog inte störa för mycket. Kängurun har ju iallafall taskig gard, problemet är väl att den sparkar en åt helsingland om man kommer för nära.
MojjMojj
2008-06-07, 14:44
Hjälper inte att lägga sig ned och spela död mot Karelin så jag väljer kängurun.
Och det vet vì?
Sparven från Minsk
2008-06-07, 15:03
Tveksamt om inte kangurun är mer civilicerad än vad Karelin är...
En känguru kan nog döda en med en spark mot bröstkorgen, å andra sidan är det nog lättare att lura runt den i 5 min som en tjurfäktare gör med tjurar, karelin är bara människa, och hålla ut 5 min borde man fixa efter att man vet åtminstone lite om mma och kampsport.
Så,
känguru, lättare att hålla distraherad i 5 min, men kan få dödlig utgång
karelin, stor risk att bli medvetslös, men rätt liten risk att bli allvarligt skadad eller dödad.
Skulle nog ta karelin.
karelin är bara människa, och hålla ut 5 min borde man fixa efter att man vet åtminstone lite om mma och kampsport.
Jag tror dom flesta som vet lite om mma och kampsport skulle ligga som en väldigt blöt och ömmande fläck efter 20 sekunder.
Jimmymardberg
2008-06-07, 15:40
Daska Karelin i dolmen med skärpet :whipped:
Får han ont så är det en lätt match, dvs om han hukar sig ned osv. osv.
Gör han inte det så är det väl bara springa som fan! *gah!*
Skulle jag vara seriös så väljer jag karelin. Pungspark hurt mighty men
Karelin är ganska godhjärtad, han valde brottning framför boxning för att han inte ville skada sina motståndare. Men tillräckligt uppretad är han döden personifierad i sådana här sammanhang.
Så karelin och springa som en rädd hare i några minuter tills han kommer till sans? Annars så har man dött för en stor man, inte någon jävla känguru?!!
Är det en match till döden så tar jag kanske kängurun ifall jag vill ha en chans på livet.
Tror man kan spela död vs en Känguru (den e ganska lättlurad och det är inte så att den sparkar på en som ligger ner, Kängurus har moral och bra uppfostran), men en Karelin lurar man inte så lätt!
Nitrometan
2008-06-07, 17:46
Är det nån som har sett brottnings-VM 1987?
Karelin vann alla sina matcher på kast/fall/teknisk överlägsenhet - ingen match tog mer än 45 sekunder. Det var första gången nån såg en tungviktare bli kastad över axeln.
Kängurun. Jag hade brutit ihop som en liten flicka, av att behöva gå mot Karelin.
http://www.geocities.com/coverbridge2k/artsci/images/karelin.gif
Hellre 10 kängurus än den snubben!
Hade lätt valt vilken/vilka kängurus som helst bara jag slipper Karelin. Definitivt!
Arne Persson
2008-06-07, 18:42
http://www.geocities.com/coverbridge2k/artsci/images/karelin.gif
Hellre 10 kängurus än den snubben!
Neddeffad till 130 kg!:bow:
Neddeffad till 130 kg!:bow:
Fina 130kg "brottarmuskler" är inte att leka med.
Söt min också.
karelin är bara människa, och hålla ut 5 min borde man fixa efter att man vet åtminstone lite om mma och kampsport.
:laugh:
Liten Men Fet
2008-06-07, 22:56
:laugh:
Jag håller med, dessutom har nog Karelin bättre kondis än mig.
Jag skulle allvarligt bli så rädd att jag skulle gjorde på mig om jag tvingades in i en ring mot Karelin, jag skulle inte sätta mina chanser speciellt högt ens som jag hade ett tillhygge.
Tricklev
2008-06-07, 23:26
Lol, enkel fråga, jag hade spöat Karelin, jag har fått i kampsport i typ 3månader snart.
Löjlig fråga.
Lövbiffen
2008-06-08, 20:15
Fick höra från brorsan idag, som varit en del nere i aussie, att dom har såna där "Red Kangaroos" som är cirka 2 meter långa då dom ställer sig på bakbenen. Tydligen så försöker dom sparka upp magen på en med sina klor på "tassarna?"
och sen så kan dom slåss en del med armarna också.
Låter fan farligt tycker jag :Virro
Kängerun, den är nog lättare att knocka.
Liten Men Fet
2008-06-08, 23:46
Fick höra från brorsan idag, som varit en del nere i aussie, att dom har såna där "Red Kangaroos" som är cirka 2 meter långa då dom ställer sig på bakbenen. Tydligen så försöker dom sparka upp magen på en med sina klor på "tassarna?"
Joo förvisso, men kängurun är ändå anpassad att framför allt slåss mot andra kängurus. Karelin är framtagen av sovjet för att vinna över alla männsikor, han har tränat på detta i flera hundra år och har vunnit alla matcher sen brottningen uppfanns.
Jag tror man eventuellt skulle kunna förvåna kängurun med nån "teknik", karelin är nog svårlurad när det gäller handgemäng.
Liten Men Fet
2008-06-08, 23:48
Joo förvisso, men kängurun är ändå anpassad att framför allt slåss mot andra kängurus. Karelin är framtagen av sovjet för att vinna över alla männsikor, han har tränat på detta i flera hundra år och har vunnit alla matcher sen brottningen uppfanns.
Jag tror man eventuellt skulle kunna förvåna kängurun med nån "teknik", karelin är nog svårlurad när det gäller handgemäng.
Kan ju tillägga att jag tror jag är körd mot en känguru också.
Okey okey, efter att ha läst på vem karelin är måste jag säga att kängurun vore det bättre alternativet om båda var inställda på att döda.
Det enda som skulle stoppa karelin är Fedor Emilianenko, han är ett strå vassare.
Liten Men Fet
2008-06-09, 00:06
Okey okey, efter att ha läst på vem karelin är måste jag säga att kängurun vore det bättre alternativet om båda var inställda på att döda.
Det enda som skulle stoppa karelin är Fedor Emilianenko, han är ett strå vassare.
Rule number one: Know thy enemy.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.