Visa fullständig version : Min deff resultat !
shirunai
2003-06-05, 20:28
Ja nu har jag en vecka till på min deff, jag började på 183cm lång 82kg tung och med 19.5% fett (15.7kg) det skiftar lite då jag med testes våg bara vägde 80.2, vilket är konstigt då jag vägde 82 på alla vågar.
Nu väger jag 78kg (enligt min våg -4kg) visst det låter jättebra såhär långt, men problemet är att jag kanske bara minskat nån fettprocent, jag har inte förlorat så mycket som jag hoppats syns inte ens på mig faktiskt om man inte mäter.
Jag har dock inte förlorat muskler (jo 0.3cm på överarmen 37.1 till 36.8) syns lite på armarna att jag tappat lite (ytterst lite).
Jag har käkat 45% kollisar 35% protte 20% fett
Jag började på 2500kcal då jag äter 2700-3000kcal i vanliga fall
sen efter en vecka 1 (tappade 2½kg) sen avstannade det och flyttade då till 2300kcal, sen minskade jag inget typ sen blev det 2100 sen 2000 inget har hänt typ, bara syns lite på vågen har inte hänt så mycket på fett fronten. Då ni sa ajabajja inte ned under 2000kcal, sen ett desperat försök denna vecka att köra 2400kcal med 5morgonpromenader och 3MOTC pass inget händer.
Nu lägger jag ned blev en misslyckad deff. Eller ska jag fortsätta hur ska jag göra ? har kört intensivt nu på sistonde med cardio osv, vill ni veta hur jag äter en vanlig dag så säg till så postar jag annars blir tråden för fet :cryout:
EDIT deffat bara i 5½vecka minskat uppskattningsvis 500g fett HÖGST
King Grub
2003-06-05, 20:35
Gått ner 4 kilo, ytterst lite muskler och bara 500 gram fett i alla fall? Menar du att du har kissat bort dig själv, eller? 3.5 kilo vatten och inget annat låter konstigt.
shirunai
2003-06-05, 20:39
Kan skriva en randomdag har allt uppskrivet i hälsovakten då jag åt 2500kcal.
Frukost: 2dl Havregrynsgröt, vassle (22g prottar), 2dl lättmjölk tot 440kcal.
Mellanmål: Lite Rallarhalvor (fullkornsbröd) med makrill på blir det fett och kolhydrater där
Lunch: kyckling eller rött kött, syndar ibland med lite köttfärsås ser till att få i sig 40g protte sen blir det pasta/ris till.
Mellanmål2: Kesella eller tonfisk + frukt
Middag: som lunchen
Kvällsmål: tonfisk, kesella, kött, gädda + olivolja här täcks resterna av det jag har kvar att äta kolhydraterna äter jag slut på vid middagen
Dagarna jag tränar drar jag ned på resten för att inte överstiga kcal då jag intar 40g vassle med 40g dextropur.
shirunai
2003-06-05, 20:40
Originally posted by King Grub
Gått ner 4 kilo, ytterst lite muskler och bara 500 gram fett i alla fall? Menar du att du har kissat bort dig själv, eller? 3.5 kilo vatten och inget annat låter konstigt.
Kanske låter lite dumt, men jag tycker jag inte tappat på armor, överbröst osv, fettet är synligt kvar ni ska få se kort....pinsamma kort blir det :(
armor, haha jag har spelat för mycket quake :)), ska vara armar :P
Mamma fick knäppa bilder till min förvåning har jag nog tappat mer, var bara jag själv som var lite lol, har dock magen+bröst kvar huhu :(
ska posta bilder här
edit2: nu är jag tveksam igen :em:
shirunai
2003-06-05, 21:17
http://w1.660.telia.com/~u66019863/deffen/f%f6re.jpg
http://w1.660.telia.com/~u66019863/deffen/efter.jpg
fyfan vad pinsamt snacka om att skämma ut sig :cryout:
Men hallå!
Du har ju tappat en hel del!
Kolla bakifrån bilden, skiljer ju massor runt midjan!!
Har varit i samma sits, vågen rörde sig knappt men det försvann 8 cm runt midjan.
Klart det syns resultat!! :smash:
Speciellt runt midjan...
shirunai
2003-06-05, 22:25
tack vad glad jag blir :D
Tycker också att resultaten är väldigt tydliga.
Bra jobbat
Mvh Nilzon
Öhh..vad snackar du om? Det är ju stora skillnader på alla bilderna eller är du blind?
Bra jobbat.
Muskelsmurfen
2003-06-06, 09:31
Jovisst syns resultaten. :thumbup:
Nu är det väl dags att packa på lite massa... :devil:
Lillstrumpa
2003-06-06, 11:09
Ähum, sorry, det var inget... editerade bort ett dumt inlägg bara... :D
Sluta deffa i tid och otid... lägg på dig lite mer massa innan du gör det igen så blir du garanterat nöjdare.
/pez
gasoliner
2003-06-06, 12:08
sluta gnälla!:nono:
det syns helt klart skillnad.:thumbup:
shirunai
2003-06-06, 20:52
Originally posted by Pez
Sluta deffa i tid och otid... lägg på dig lite mer massa innan du gör det igen så blir du garanterat nöjdare.
/pez
Håller med dig totalt pezz, men när jag tappat smidigheten vill jag deffa bort det överflödiga, frammifrån när jag böjjer mig frammåt var det massa fett, jag var inte ute att deffa mycket, jag ville få bort överflödes fettet så jag kan trycka på massa i 12månader för att sen bränna bort igen, efter studenten idag som jag ska på NU WEEEEEE, ska jag ta en vecka deff till....sen ska jag massa på som en tjur, lite på det pez ;P
shirunai
2003-06-07, 13:06
Nu efter kan jag skriva en mer detaljerad beskrivning, jag hade 19.5% kroppsfett innan jag började bränna, vilket är inte specielt övermycket jag hade gärnat bara fortsatt byggt på istället, jag gör inte det här för att få deffinitioner.
När det skaver av fettet så det blir märken och gör ont att böjja sig frammåt är det dags att bränna. Man ska inte ha ont pga av fett, vilket säkert i sig är ohälsosamt, men nu ser jag inga hinder för att bygga på massa upptill 85-90kg iaf innan jag deffar, tack och bock.
Håller du/ni med mig eller vad ?
ivandrago
2003-06-07, 13:44
gör det du trivs med! man såg helt klart bra resultat av deffen. Som sagt, det finns ingen riktig poäng att deffa ner dig till skinn och ben om du vill bygga massa, men som du säger är det inte så kul att känna sig fet heller. tycker du har lagom fettnivå nu. går att bygga massa samtidigt som du inte ser fet ut alls. Kör hårt och tungt och ät mycket och bra så kommer du ha packat på dig en del massa till nästa vår! :thumbup:
AciDBL00D
2003-06-07, 14:00
Grymm skillnad på bilderna!
shirunai
2003-06-07, 18:42
Hehe nej det syns inte att jag är så fet faktiskt, borde visa ett avslappnat kort, har ju lite dubbelhaka kvar :(
edit: är inte fet men har ganska mer fett än vad bilderna avslöjjar en avslappnad bild är på plats
Wannabebiff
2003-07-19, 23:51
och du tjatar om folks romber och traps i hu och tu?? ;)
Originally posted by King Grub
Tycker du?Varför?
3.5kg muskelglykogenbundet vatten som går åt...varför inte?
Den första nergången brukar ju mest vara glykogenbundet vatten vilket man märker iom att man går upp det om man laddar lite.
Gjorde iaf jag så tycker inte det är spec omöjligt.
Sen tycker jag ju iofs midjan var märkbart slankare på efter-bilderna och det blir den inte av 500g.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.