handdator

Visa fullständig version : Nu ska det hända grejer!

Stefan Schwarz
2008-06-03, 22:56
Bakgrundshistoria: Nu ska det hända grejer. Har hållt på med alla möjliga sporter innan, t. ex. fotboll, hockey m.m men nu är det bara golfen som är kvar. Mycket av träningen är för att förbereda mig inför mönstringen och förhoppningsvis även lumpen.

Jag anser mig själv vara en obotlig träningsnarkoman (vill inte bli botad heller för den delen :hbang: )

Sen att jag varken bänkar 100 kilo eller är med i något landslag hör inte till. Jag älskar helt enkelt att träna.

Jag hade tänkt koncentrera mig mestadels på kondition, lättare styrketräning och rörlighetsträning.

Stats:

Ålder: 16 år
Längd: 173 cm
Vikt: 66 kg
Bänk-max: 50 kg
Benpress-max: 120 kg
3,0 km: 12:00
5,4 km: 23.36

Mål:
3,0 km: Under 11:00
5,4 km: Under 23:00
10 km: Under 60:00

Hoppas jag inte glömde något! All styrketräning kommer bedrivas hemma eftersom jag inte har varken tid eller pengar till att gymma. Till min hjälp har jag hantlar med mycket vikter. Dessutom har jag ofta tävlingar och jag vill inte ha träningsvärk så styrketräningen får inte vara för hård. Kan låta tråkigt, men så är det.

Jag tar gärna emot tips och synpunkter m.m.!

Stefan Schwarz
2008-06-03, 23:00
Första träningspasset är avklarat!

Idag blev det löpning 5,4 km och jag höll ett bra tempo tycker jag. Jag kom in på 25:51 och är nöjd.

Har långt kvar till mina mål, men man ska också komma ihåg att de är långsiktiga!

Nu är det vila och rörlighetsträning de närmaste dagarna som gäller eftersom jag har tävling på fredag och det kommer vara väldigt påfrestande.