Visa fullständig version : När ser man skillnad?
Black Star Abyss
2008-06-03, 11:28
Jag har gått ner 6kg men ser ingen skillnad på min egen kropp. Tänk om jag går ner 5kg till och fortfarande inte ser skillnad? Finns det någon magisk "gräns"? *gah!*
Desto mer du väger desto mindre skillnad borde 6 kilo göra utseendemässigt.
Jag upplever själv att jag behöver gå ner mot 10 kilo för att det ska synas.
Det är lätt att man själv blir blind, man märker inte att kroppen förändras. Jag är helt säker på att det är märkbart att du har gått ner 6kg, och kommer märkas ännu mer när du tappar 5kg till. Om du nu inte ligger på 150kg och ha tappat från 156kg, då kanske det inte märks så väl. Fråga vännerna om dom ser att du har blivit smalare. :)
Jag har gått ner lite över 20kg och vägde från början 108 på 191cm och är då nu nere under 88kg men tycker fortfarande jag har mage o stora tuttar osv... dock ser man på axlar o armar att blodådrorna börjar hitta tillbaka samt måttbandet säger -19.7cm på midjan så visst händer det saker även om man inte tycker man ser i spegeln.
Är väl det vanliga att det du ser varje dag ser du inte att det ändras.
Kör med måttband och våg är bara mitt tips. Samt gärna foton.
Jag har gått ner 7kg, ser ungefär lika fet ut i mina ögon men enligt kort och vikt/måttband så har man skalat av mycket fett :)
Det är alltså mer än man tror.
Black Star Abyss
2008-06-03, 12:45
Har aldrig varit fet men är ute efter den rippade looken och vi får väl se när den infinner sig. :P
Det brukar vara så att man har mer fläsk att ta av än man tror till att börja med. Märkte själv under första deffen då jag trodde att jag skulle vara mycket hårdare på -5kg än jag var.
Pakanajuhla
2008-06-03, 14:30
Ett bra sätt är ju att använda foton på före och efter och sedan jämföra.
Jag börjar se skillnad på min överkropp - armar, axlar och övre delen av ryggen.
Som vanligt så kommer magen, bröstet och kärlekshandtagen sist :(
Tröttsamt.
Det brukar vara så att man har mer fläsk att ta av än man tror till att börja med. Märkte själv under första deffen då jag trodde att jag skulle vara mycket hårdare på -5kg än jag var.
+1 på den
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.