handdator

Visa fullständig version : Min kost

Magnus N
2008-06-02, 17:45
Har funderat ett tag på att slänga upp en tråd och höra vad folk tycker och om man saknar något så här göres ett försök:

0600:
Fiberhavregryn 50gr + mjölk 200gr

0900:
3st Wasa fiber knäcke med en burk makrill på och en morot

1200:
En 250gr burk Keso(fiber sorten) med jordgubbssylt till + morot.

Träning(1600-1800): 10gr Esapro + 50gr malto

1900:
100gr Fiberpasta
250gr kotlett
125gr Lax
500gr Grönsaker

Totalt kommer jag upp i runda slängar ~180gr protein, ~45gr fett, ~220gr Kolhydrater, ~35gr kostfiber och ~2500 Kcal.

~180 cm
~78kg

Jobbar som elektriker och träning består i huvudsak av att jag styrketränar 1h sedan kör 1h kardio.

Min viktnedgång går bra så det är inte det som jag undrar över utan mer hur ni tycker att det ser ut näringsmässigt :)

Scratch89
2008-06-02, 17:52
Vad innebär grönsaker? Är det gurka och tomat, eller är det broccoli, vitkål och wokgrönsaker?
Du verkar få i dig rysligt mycket fibrer också; ibland är det helt onödigt att välja den fiberrikaste varianten, då det bara ger magproblem.

Magnus N
2008-06-02, 18:15
Är en sådan där 500gr påse wokgrönsaker, så blandat, blomkål, morötter, majs osv.

Detta är hur jag äter på vardagarna, helgerna ser annorlunda ut , då äter jag lite hur jag vill men håller mig till runt ~3000 kcal.

Har inte märkt några större problem med magen hittintills iaf, finns det någon gräns där det blir för mycket fiber ?

Eddie Vedder
2008-06-02, 18:23
Har inte märkt några större problem med magen hittintills iaf, finns det någon gräns där det blir för mycket fiber ?

DIn angivna fibermängd är alldeles utmärkt. Den ligger precis över vad som är RDI. Men ska jag vara ärlig tror jag nog inte riktigt den stämmer. Har du verkligen räknat varenda gramn kostfiber i allt det där? Frukt och grönt inkluderat?

Pakanajuhla
2008-06-02, 18:23
Vad innebär grönsaker? Är det gurka och tomat, eller är det broccoli, vitkål och wokgrönsaker?