handdator

Visa fullständig version : Tre äldre personer som huggt på mig på tre dagar.

Stoltz
2008-05-31, 21:45
Måste gaffla av mig lite innan jag fortsätter plugga.

29 Maj, Torsdag

Cyklar på Lilla Fiskaregatan i Lund. För er som inte varit där, är det en bred cykelgata med trottoarer på sidorna som inte är särskilt tydligt markerade, men längs cykelgatan är där cyklar ditmålade relativt ofta.
Så hur som, jag cyklar där och helt plötsligt går en äldre man rakt ut på gatan (inget ovanligt i sig där, sådant tar man normalt med en klackspark) och jag tvärbromsar och snuddar vid honom med foten när jag stoppar cykeln.
"Men vad i helvete gör du!? Detta är en gågata!"säger den äldre mannen argt och hans fruga nickar instämmande och säger "Ja, ni får allt visa lite respekt för oss som inte rör oss så snabbt!".
Ok, ni förstår redan vart det här kommer leda eller hur? Jag berättar för dem att Nej, Lilla Fiskaregatan är INTE en gågata, utan en cykelgata. Då, Kolozzeum, då tar det fyr i helvete.
"En sak ska du ha klart för dig, unge man - Att komma med ursäkter är bara löjligt! Du ser ju själv att alla går här!" säger gubben högt och några har stannat och tittat på spektaklet. Jag skäms lite grann för vad jag kommer att göra härnäst.
"En sak ska du ha klart för dig, käre äldre man." säger jag. "De här cyklarna som är målade på mittendelen av den här stora gatan, det är inte ett skämt av några 'hemska ungdomar' som bestämt sig för att jävlas med äldre. Gatujäveln är en cykelgata. Du ser ju själv - Cykeljävlarna är överallt!"

Gubben och gumman tittar ner på de vita cyklarna som dekorerar gatan vi står på och tittar på mig argt som fan och utbrister sedan "Så har det inte varit länge!".
Jag skakar på huvudet och hoppas upp på cykeln igen. "Ditt och mitt sätt att se på tiden är väl rätt annorlunda, men nog fan tycker jag att även någon med all din livserfarenhet bör lära dig detta på några år, för så länge kan jag garantera att det har varit en cykelgata. Tjingeling!" säger jag och cyklar sedan iväg.

Fredag, 30 Maj
Sitter på en bänk och chillar i solen och ett par äldre gubbar sitter på bänken mitt emot mig. En kille cyklar förbi (Ja, det är fan cyklar överallt i Lund) trots att man egentligen inte ska cykla där. Gubbarna är inte sena på att hacka på den unge mannen, och det ganska rejält. Jag garvar till och tänker på vad som skedde dagen innan.
Ungefär tre minuter senare så kommer ytterligare en cyklist, och en av gubbarna säger: "Ja, se nu jävlar kommer här fan en till"
När cyklistne kommer närmre så ser vi alla tre att mannen är definitivt äldre, förmodligen i dessa herrars egen ålder. Då sker det perfekta, men ändå inte. Ena gubbe säger:
"Ja, man förstår ju att man måste cykla här, så som folk kör idag!"
Här bryter jag samman i skratt för jag kunde inte hålla mig, två sådana här saker på två dagar, är cyklarna ett sådant jävla problem? Men ännu mer, blir det mer acceptabelt när man är äldre? Står man över lagen? Detta måste ju gubbarna med så mycket erfarenhet veta! Så jag frågar dem.
Men ni, ursäkta, men jag kunde inte låta bli att höra era kommentarer här om cyklisterna... Hur kommer det sig att ni absolut inte gillade att den förste cyklade här, men tyckte att det var acceptabelt när den andre cyklade här?
Gubbarna tittade på mig och svarade ganska hastigt "Ja, men det är ju skillnad från cyklist och cyklist. Ni unga kan ju allt hålla er i trafiken där man ska cykla!
Ok, hade jag inte hört det hade jag nog inte trott på det heller. Detta hycklande fick mig att flina till ytterligare och jag frågade dem varför åldern gjorde någon skillnad.
"Äh, sådant ska du förstå själv!" sade en av gubbarna ilsket och tittade bort som för att avbryta diskussionen. Jag dricker upp min läsk och går därifrån med en liten nick mot männen, men inte innan jag hinner höra en av gubbarna muttra lågt till den andre: Unga ska alltid ifrågasätta! :D

31 Maj, Lördag

Så jag är på gymmet och sitter i benpressen. På de sista repetitionerna på varje set börjar knäna svida litegrann så jag får stöna till lite extra där. När jag sedan är färdig sätter jag mig upp med fötterna på golvet och börjar rätta till mina knästöd. Under hela den här tiden har jag märkt att en äldre dam suttit och tittat rätt surt på mig och jag tittar upp mot henne och då vänder hon sig om mot sin väninna och säger, tydligt nog för att jag definitivt ska höra det: "Ja, vissa tror ju att de är förmer än andra så som de tar i".

Ok, totalt nedvärderande kommentar gentemot mitt slit på gymmet. Sådant uppskattas ju inte av någon så jag sätter mig upp helt och frågar henne: "Ursäkta, var det där riktat mot mig möjligtvis?" varpå hon vänder sig tillbaka mot mig och efter att ha tittat argt på mig några sekunder säger: "Ja, sådana som tror att man måste ta i så att man spricker bara för att man går på gym!"
Här ville jag återigen bara skratta henne i ansiktet, men det gick ju inte. Hela situationen var ju alldeles för deprimerande.
"Jasså, men om du anser det vara ett sådant enormt problem för dig att se mig träna på det sättet jag vill, när jag inte lägger mig i ditt, så säg till en instruktör att kasta ut mig. Vi kan ju se vem de troligast kommer säga till."

Sen gick jag.

Tre dagar, tre spån, alla äldre. Vad är det med mig som äldre hatar? Jag är ffs en svärmorsdröm i kubik när jag väl sätter igång :D

Så, nu har jag whinat av mig.

Kurash
2008-05-31, 21:53
Häromdan tänkte jag på tråden du startade när du blev antastad av en dam med paraply på bussen. Jag tycker du ska fråga dig själv om det verkligen är alla pensionärer det är fel på eller rent av du som ska skärpa dig..:D

Whistler
2008-05-31, 22:03
Jag önskar bara att jag också kunde ha så sköna repliker när folk betedde sig så mot mig. Oftast kläcker jag bara "Ja, det är ju tråkigt att du känner så".

Mental
2008-05-31, 22:04
När jag blir gubbe, då kommer det fan inte vara lätt att vara ung!

Ahh, jävlar va gött det kommer att bli!

Osten80
2008-05-31, 22:05
1. Du är över två meter lång.
2. Du är ett wrestlingfreak.
3. Lös problemet.

Whistler
2008-05-31, 22:06

:laugh:

Finns nog gubbar redan idag som haft den tanken groendes.

Musselbank
2008-05-31, 22:08
aSgJDbaLnUg

Prankie
2008-05-31, 22:09
Jag har ju träffat på konstigare miffo. En gammal tant klaga på att jag drack cola offentlig på stan. På hennes tid gjorde man det hemma, tyckte det var en hemsk invandrarfason. PÅ EN UTESERVERING. Jag blev speechless för att jag kunde inte komma på nån comeback.

Animalistic
2008-05-31, 22:09
jävla pensionärer alltså! roidrage på dom allihopa och jag hoppas dom kommer dö en långsam och plågsam död i helvetet där dom hör hemma

LadyInsane
2008-05-31, 22:14
Stackars dig stoltz, äldre är verkligen dumma mot dig! Grymt snygga repliker du levererar iaf! Önskar man kunde lära sig sådant ibland. Själv blir jag alldeles förvånad och stum när någon äldre klagar på mig..:D

joriice
2008-05-31, 22:18
Tänkte väl att det var Stoltz som skapat en sån här tråd.

Jag är mer förvånad att du snackar med främlingar sådär öppet, du verkar dessutom vara rätt rapp i käften. : D

Är du allmänt självsäker, eller är det för att du är såpass lång att du vet att du inte får stryk av gamlingarna?

frambogir
2008-05-31, 22:21
1. Du är över två meter lång.
2. Du är ett wrestlingfreak.
3. Lös problemet.

Inget fel att gilla wrestling!
Kan ge mig tusan på att han har blivit rapp i käften tack vare The Rock och Chris Jericho :)

Tolkia
Hade varit intressant att se gyminstruktören ta emot klagomålen. "Kasta ut den unge mannen där borta, han tar i så att normala människor får mindervärdighetskomplex! Och pillar med knäskydden gör han också!" :D

Edit: I fall 2 var det ju dock inte precis så att du blev oprovocerat attackerad. Vad är det Bamse brukar säga - "böla lagom, du bad ju om det".

Cuttan
Hehehe skönt som fan, har en egen liten upplevelse. Vi skulle cykla till en fotbollsplan å spela korpen då en tant ville cykla om oss, jag märker att de kommer någon bakom, kör exakt lika långt ut som cyklen bakom mig, men när hon cyklar om mig mummlar hon något om att jag cyklade för nära henne. Min replik blir "hahaha snälla nån, lugna ner dig för f*n, cykelvägen är så bred så

Det roliga blir att vi kommer ikapp henne vid 2 övergångsställen, totalt onödigt av henne då alltså :D

Osten80
2008-05-31, 22:27
Inget fel att gilla wrestling!

Det sa jag inte heller. En bodyslam fungerar nog alldeles ypperligt på bensköra gamlingar.

Stoltz
2008-05-31, 22:27
Häromdan tänkte jag på tråden du startade när du blev antastad av en dam med paraply på bussen. Jag tycker du ska fråga dig själv om det verkligen är alla pensionärer det är fel på eller rent av du som ska skärpa dig..:D
Det var faktiskt min tanke efter idag också, men jag lyckas inte hitta felet jag i så fall gör mot alla :D

Är du allmänt självsäker, eller är det för att du är såpass lång att du vet att du inte får stryk av gamlingarna?

Alltså jag är ganska varierande i min allmäna attityd. För det mesta är jag rätt självsäker och medveten om att längden inte gör mannen (:D) men det är rätt varierande, vissa dagar orkar jag inte prata med folk jag inte känner, på gott och ont. Blir mest halvdant snack och inga rappa kommentarer what so ever.

Att tala med folk är inget man egentligen behöver vara rädd för, det blir ofta rätt roligt i längden.

Nithian
2008-05-31, 22:30
På tunnelbanan så står jag och lutar mig mot väggen och sköter mitt eget, när plötsligt en tant med sällskap av hennes dotter ställer sig upp och säger att jag tar så mycket plats? Vafan? 85 kilo, 183 centimeter = mycket plats? Jag svarar inte utan ger dom evil eye istället, så säger hon att jag ska sluta vara så sur och går därifrån.. pensionärer är skumma.

Durre
2008-05-31, 22:40
Haha riktigt skön läsning, värst vad "otur" du kan stöta på, har då aldrig varit med om något sådant. Riktigt bra kommentarer kommer du på också, jag står mest som: öhhhh? I vissa annorlundare situationer då. Jag ska sikta på att bli mer "Stoltz" :D

Timme
2008-05-31, 22:41
hahhhhahahah

Det var ju inte allt för länge sedan ett riktigt svin till kärring kunuffade dig och gav dig fingret. Gamla människor gillar visst inte dig :D

Gamla tjuriga människor klarar inte jag. Jag blir totalt vansinnigt på dem. Jag tror inte att jag hade kunnat vara lika lugn som du var i dessa situationer.

Timme
2008-05-31, 22:45

hahaha :D Hade du varit gubbe och gnällig mot mig hade jag inte varit nådig!

Timme
2008-05-31, 22:48
När jag bli gubbe så tänker jag bli en rolig och lite smått pinsam en :D

Jag tänker försöka spela cool och ung fast jag egentligen är 70+ och snacka med kids.

Spader
2008-05-31, 23:03
Jag tänker försöka spela cool och ung fast jag egentligen är 70+ och snacka med kids.

Varje peddo har sin egen ursäkt.

(kunde inte låta bli)

nr16
2008-05-31, 23:06
Haha, hände mig också för ett par veckor sen att 3 gamlingar hata mig på 3 dagar...riktigt skönt :P Den ena gamlingen visade sig även vara Alf Westerbergs fassa.

Alf Westerberg är ass tränare i Trelleborgs FF

NiXPhoenix
2008-05-31, 23:17
Gubbarna tittade på mig och svarade ganska hastigt "Ja, men det är ju skillnad från cyklist och cyklist. Ni unga kan ju allt hålla er i trafiken där man ska cykla!
Ok, hade jag inte hört det hade jag nog inte trott på det heller. Detta hycklande fick mig att flina till ytterligare och jag frågade dem varför åldern gjorde någon skillnad.

Förstår du inte det själv, är man 60, 70 år så är många helt enkelt ganska skröpliga och kan ha problem med motorik osv.
Lättare för en "yngling" att cykla i trafiken än för en gammal människa som kan ha problem att ta in alla intryck osv. Om de skulle drutta omkull så är det klart bättre att de gör det på en gångbana än på en bilväg där de riskerar att bli överkörda.

Stoltz
2008-05-31, 23:32
Hade varit intressant att se gyminstruktören ta emot klagomålen. "Kasta ut den unge mannen där borta, han tar i så att normala människor får mindervärdighetskomplex! Och pillar med knäskydden gör han också!" :D

Edit: I fall 2 var det ju dock inte precis så att du blev oprovocerat attackerad. Vad är det Bamse brukar säga - "böla lagom, du bad ju om det".
Japp, jag var definitivt en avgörande faktor i att det ens skedde, men jag tycker nog inte att frågan jags tällde (jag kanske har fel?) var särskilt provocerande. Att jag råkade skratta till kanske var det dock ;)

Förstår du inte det själv, är man 60, 70 år så är många helt enkelt ganska skröpliga och kan ha problem med motorik osv.
Lättare för en "yngling" att cykla i trafiken än för en gammal människa som kan ha problem att ta in alla intryck osv. Om de skulle drutta omkull så är det klart bättre att de gör det på en gångbana än på en bilväg där de riskerar att bli överkörda.
Jag borde nog ha gett mer detalj om vad de sa om den unge cyklande mannen. Låt oss säga så här, meningen "De följer ju inte trafikreglerna!" förekom ca tre gånger i olika former. De reglerna gäller oavsätt ålder.

Mental
2008-05-31, 23:54
hahaha :D Hade du varit gubbe och gnällig mot mig hade jag inte varit nådig!

Tss, jag kommer så klart ha en krycka, med dubb på! Akta dig din jävel!!

http://www.swereco.se/images/products/123300/big/123300_start.jpg

Einar
2008-05-31, 23:55
De äldre är väl mätta på ungdommarna i Lund.

Jag gick in på toan i omklädningsrummet på gerdahallen och fyllde på min vattenflaska när en herre i 50-års åldern smällde igen dörren hårt och skrek "stäng dörren om dig för fan!".

nr16
2008-06-01, 00:11
Då svarar du "Har din mamma inte lärt dig att man inte smäller med dörrarna?"

Bahir
2008-06-01, 00:20
Du äger Stoltz.

Torwald
2008-06-01, 07:49
Intressanta händelser. Själv har jag väldigt svårt för att vara otrevligt mot folk, i synnerhet äldre, när jag får en känsla av att de helt enkelt inte förstår bättre. Jag upplever ofast att jag mår bättre av att bita ihop, be om ursäkt, och - som i ditt fall - cykla vidare.

Fick du inte dåligt samvete efteråt när du snäst åt en åldring?

Stoltz
2008-06-01, 11:42
Det var ju inte allt för länge sedan ett riktigt svin till kärring kunuffade dig och gav dig fingret. Gamla människor gillar visst inte dig :D

Det där är helt sjukt sant. När jag var i Halmstad för ett tag sedan och hälsade på en kompis, fick han bevittna hur en äldre dam utan någon anledning började roida på mig ;) Där var det dock något psykiskt problem, utan tvekan, men min kompis kunde inte förstå varför hon gick på just mig. Men så är det, och det är så ofta.

Du äger Stoltz.
:cool:
Intressanta händelser. Själv har jag väldigt svårt för att vara otrevligt mot folk, i synnerhet äldre, när jag får en känsla av att de helt enkelt inte förstår bättre. Jag upplever ofast att jag mår bättre av att bita ihop, be om ursäkt, och - som i ditt fall - cykla vidare.

Fick du inte dåligt samvete efteråt när du snäst åt en åldring?

Dåligt samvete? Nej absolut inte, varför skulle jag få det? (Jag undrar ärligt, för tanken har inte slagit mig faktiskt).

Motorbreath
2008-06-01, 11:53
Hög ålder är ingen ursäkt för att vara sur och otrevlig.

shut teh face
2008-06-01, 12:03
Ja pensionärer är tards. Bättre är det med uteliggarna och alkisarna som är 65+, de är sköna.

Ryska_raketen
2008-06-01, 12:17
Jag har ju träffat på konstigare miffo. En gammal tant klaga på att jag drack cola offentlig på stan. På hennes tid gjorde man det hemma, tyckte det var en hemsk invandrarfason. PÅ EN UTESERVERING. Jag blev speechless för att jag kunde inte komma på nån comeback.

:D

Bullaz
2008-06-01, 12:18
Haha, inte tycker jag du ska whina, det där var ju underhållning 3 dagar i sträck. Man måste ju förstå att dom äldre är lite bitter, dom vet ju att dom inte har så längre kvar i livet och vill väl ha rätt så ofta som möjligt för att känna sig lyckade. Man ska ta dom med en nypa salt tycker jag. :]

BigSpawn
2008-06-01, 12:35
Jag har en känsla av att en del äldre tycker de har företrädes rätt gentemot yngre personer ibland oavsett vad det gäller.
Var ute på golfbana för några år sedan och hade lite bråttom när jag stod i kön till receptionen. Var bara en person framför mig och då kommer en äldre herre och tränger sig förbi, jag trodde bara han skulle hämta ett scorekort, så jag sa inget. När sen personen framför mig var klar så vinkar han helt plötsligt fram två andra personer som ställer sig framför mig o de börjar fixa med bokningen hos hon som står i receptionen.

Då lackade jag ur smått och sa "Det är faktiskt kö här!", varpå gubben började roida på mig helt från ingenstans. Skitsurt och högljutt säger han nått i stil med att "har du vaknat på fel sida..." och fortsätter att säga saker till mig skitsurt.
Inte nog med det, då börjar även hans fru lägga sig i(hon stod utanför innan) och skälla på mig o fråga vad jag var för en person egentligen.
De hade alltså på 10sek lyckats vända det hela till att det var mitt fel!:smash:
Vid det här laget var jag så förbannad att jag började skaka*gah!* men insåg att det är ingen ide att få ett riktigt vredesutbrott i en golfreception mot ett äldre par, utan sa några spydiga saker och gjorde det jag skulle i receptionen och gick ut.

Väl ute ringde jag efter de jag skulle spela med och fråga vart de var, o tror du fan inte gubben kommer ut o fortsätter tjaffsa*gah!* men som tur var kom polarna precis så jag sa väl några ytterliga snälla saker, och gick därifrån.
Var väl inte den bästa uppladdningen inför en golfrunda kan man säga, och det var nästan imponerande hur de lyckades vända det hela till att vara mitt fel.

dared
2008-06-01, 12:37
Hög ålder är ingen ursäkt för att vara sur och otrevlig.

Håller helt med. Dessutom hur kul är det att leva sina sista år på ett sånt sätt. Gå runt och vara tjurig och hugga. Jag hoppas innerligt att jag aldrig blir sån.

Honken
2008-06-01, 13:44
Jag tar alltid styvfassans moppe (klass 2, körs på cykelväg) till träningen och det är alltid pensionärer som börjar skrika på en. Häromdagen så var det en som sprang mot cykelvägen och försökte att slå av mig från mopeden men misslyckades, fortsatte med att vifta med näven och skrika "ungjävel vad fan gör du på cykelvägen".

tp_88
2008-06-01, 13:50
Ja pensionärer är tards.
Indeed.

erks
2008-06-01, 13:59
Jag tar alltid styvfassans moppe (klass 2, körs på cykelväg) till träningen och det är alltid pensionärer som börjar skrika på en. Häromdagen så var det en som sprang mot cykelvägen och försökte att slå av mig från mopeden men misslyckades, fortsatte med att vifta med näven och skrika "ungjävel vad fan gör du på cykelvägen".

:laugh: :laugh:

haha! Skateboarding är gamlingarnas favorit. För ett par år sedan hade jag och några polare hittat en schysst trappa på en lekplats. Vi åkte en stund och helt plötsligt kommer en gybe ut på en balkong och skriker "STICK HÄRIFRÅN DETTA ÄR INGEN LEKPLATS" *screwy* affermitive

Osten80
2008-06-01, 14:25

Jag blir riktigt förbannad när jag läser sådant. Sådant kan sluta riktigt illa. Det är ungefär samma sak som den typen av människor, som när de blir omkörda på ett farligt sätt, lägger sig så nära mittlinjen som möjligt, eller till och med flyttar sig till den mötande vägbanan, för att hindra den omkörande att komma förbi. Varifrån logiken, att förvandla en potentiellt farlig situtation till en ännu farligare, kommer ifrån fattar jag inte. Det tänks inte mycket i det här landet.

Lexidos
2008-06-01, 14:58
Hahaha ja äldre verkar överlag vara lite uppretade på cyklister i lund. Jag undviker i största mån att cykla i fiskaregatan då det alltid är folk ivägen.

Lite roligt med tanten på gymmet, undrar om det var hennes första besök på ett gym någonsin.

mr ruhl
2008-06-01, 18:31
hahahahahha grymt skön tråd!! härliga kommentarer hade du stoltz:laugh:

Viktor_Balck
2008-06-01, 18:48
Tänkte väl att det var Stoltz som skapat en sån här tråd.

Jag är mer förvånad att du snackar med främlingar sådär öppet, du verkar dessutom vara rätt rapp i käften. : D

Jag skulle tippa att längden gör sitt till helt klart.

När vi var små och lirade bandy på gräsmattan bakom huset kom det en gammal gubbe och rojdade på oss, han bröt sönder vårat bandymål av trä. Hehe, ett sånt miffo.

Tricklev
2008-06-01, 18:51
Ungjävel.

RösböJunior
2008-06-01, 20:22
Lätt att irritera sig på äldre .

I min stad är de dessutom överrepresenterade.

egna erfarenheter:

1 bred "trottoar" förmodligen gågata men den är 3,4 meter bred och har använts av både cyklister och fotgängare utan problem. När jag cyklar på denna får man en kommentar:
- det här är en gågata. du ska cykla på vägen jämte"
av nån bitter kärring.

Några dagar efter är det jag som går (väl mot kanten dessutm så en bred bil skulle ta sig förbi på samma trottoar)
Tro fan att man hör bakom sig:
- här får du inte gå, det är cykelbana. du ska gå på andra sidan.

givetvis plingade hon med sin cykelklocka.

...detta hade varit klockrent om det var samma tant,men så var icke fallet.
Usch för äldre ;)

Johan_P
2008-06-01, 21:05
29 Maj, Torsdag
"En sak ska du ha klart för dig, käre äldre man." säger jag. "De här cyklarna som är målade på mittendelen av den här stora gatan, det är inte ett skämt av några 'hemska ungdomar' som bestämt sig för att jävlas med äldre. Gatujäveln är en cykelgata. Du ser ju själv - Cykeljävlarna är överallt!"

:laugh:

Hah, så jävla skön stil du verkar ha Stoltz :)

Förstår inte varför äldre är så jäkla tjuriga om allt och alla (inte dem själva, men vi yngre, så klart). Kan inte vara lätt att vara gammal.

Fed up
2008-06-01, 23:09
Nu orkar jag inte läsa hela ditt superlånga inlägg för klockan är för mycket och jag ska upp tidigt men jag vill bara säga att fan vad jag hatar alla som cyklar på lilla fiskargatan, jag betraktar också det som en gågata. Alltså, jag vet att man får göra det, men det är galet att man får det, det borde vara en gågata och så kunde man väl cykla på den där gatan brevid där lindex ligger. Tycker jag.

I övrigt är jag övertygad om att alla du beskrivit varit jävliga gnällspikar. Du verkar appellera något extra surt hos alla över 60?

Krampus
2008-06-01, 23:34
Stoltz for prez! :thumbup:

Viktor_Balck
2008-06-01, 23:36
Nu orkar jag inte läsa hela ditt superlånga inlägg för klockan är för mycket och jag ska upp tidigt men jag vill bara säga att fan vad jag hatar alla som cyklar på lilla fiskargatan, jag betraktar också det som en gågata. Alltså, jag vet att man får göra det, men det är galet att man får det, det borde vara en gågata och så kunde man väl cykla på den där gatan brevid där lindex ligger. Tycker jag.

I övrigt är jag övertygad om att alla du beskrivit varit jävliga gnällspikar. Du verkar appellera något extra surt hos alla över 60?

Låter som att du är en har god potential att bli riktigt gnällig i framtiden :D

JockeKillen
2008-06-01, 23:54
Jag får väl också passa på att berätta om mitt möte med en av mattanterna på den gymnasieskola jag går på. Hon var ju visserligen inte pensionär men det var fan inte långt ifrån och sur var hon.

I alla fall så serverades det ris och något mer på skolan, det var långa köer och humöret var inte på topp. När jag sedan tagit mig strax över halvvägs fram genom kön så ser jag att där framme står den mattant jag brukar nämna vid namnet "mat hitler". Jag ser även hur hon lägger beslag på rissleven och insisterar att hon minsann ska dela ut maten åt de 16 - 20 åringar som går på skolan.
Redan här börjar jag bli grinig iom att det är inte första gången hon gör det heller. När jag kommer längst fram i kön och hon ber om min talrik så svarar jag i en suck
-tycker du verkligen att det är nödvändigt att dela ut maten när du jobbar på gymnasienivå?
-Räck fram tallriken!
-Jag är gott och väl kapabel till att ta mat.
-Det där visar bara hur omogen du är!
-Vad fan är vitsen i att du ska stå där och portionera ut allting?
-Annars blir det så jävla grisigt runt om och det har inte jag någon lust att torka upp.
-Då kanske du inte skulle tagit det här jobbet.
Ungefär hade jag nog ris på talriken och tog ett steg åt höger för att börja ta av grytan (eller vad det nu var till) då hon flyttar runt i grejjerna vid riset, pekar på ca tio riskorn, vänder sig mot mig och säger.
-Se bara så det grisas!
Nu lägger jag ett leende på läpparna innan jag svarar att för det första så är det du som slevat dvs du har grisat, och du har rätt (med väldigt sarkastiskt tonläge) det där hade jag verkligen inte velat torka upp.
Hon kontrade det med ett vredesutbrott där hon skrek att jag skulle avlägnsa mig därifrån på en jävla gång.

Ursäkta längden på inlägger men det var tvunget att berättas :)

Nithian
2008-06-02, 00:06
HAHAHAHA Grymt Jocke:D du pwnade henne i framstjärten

Lellan
2008-06-02, 00:16
Hörru Stoltz, du borde kunna klämma fram någon sjysst kommentar jag kan säga när gubbar å käringar kommer fram å kladdar på grabben... ? (Typ, tar hans keps, petar honom i magen, killar bakom örat, "snor" hans näsa, drar honom i stortån.. Eller så ska de kommentera hans fiiina ööögon (då blundar han å drar ner kepsen, smart avkomma.. :thumbup: ) eller känna på hans "fiina lockar" (då roidar iofs han så det löser problemet). )Jag menar, i allmänhet brukar man inte klämma på och kommentera folk. Minifolk går tydligen bra dock.

Jag vill inte säga vilka dumheter som helst då grabben är en härmapa av rang, men någon som får dem att fatta att små personer inte är allmän egendom, att man gärna presenterar sig om man har något på hjärtat (värsta jag var med om var när vi satt på ett fik när han var typ 9 mån, skeden fullastad med mat var på väg mot hans mun och en tant kommer och lyfter upp honom å gulligullar.. eh.. *screwy* ). Helt något hyfsat civilserat, men dräpande.. nåå? *popcorn*

theoppositescollide
2008-06-02, 00:22
det värsta var när man körde moppe, inte EU utan vanlig sån som toppar 30. Kruxet med dessa är ju att de SKA köras på cykelbana, precis som en cykel och således inte på väg. Men det var helt omöjligt att passera någon över 50 års ålder utan att få en argt viftande näve efter sig. *suck*

När jag blir gammal ska jag inte bli nån surgubbe. Och blir jag det ska jag tamejfan stanna hemma så att jag inte förpestar nästa generations tillvaro.

Stoltz
2008-06-02, 09:23

Fiskaregatan + cykel is the shit. Nuff said.

Och ja, troligen så var ju dessa personer lite extra gnälliga, åtminstone vill jag tro det :/

Ungjävel.
:(

Hörru Stoltz, du borde kunna klämma fram någon sjysst kommentar jag kan säga när gubbar å käringar kommer fram å kladdar på grabben... ? (Typ, tar hans keps, petar honom i magen, killar bakom örat, "snor" hans näsa, drar honom i stortån.. Eller så ska de kommentera hans fiiina ööögon (då blundar han å drar ner kepsen, smart avkomma.. :thumbup: ) eller känna på hans "fiina lockar" (då roidar iofs han så det löser problemet). )Jag menar, i allmänhet brukar man inte klämma på och kommentera folk. Minifolk går tydligen bra dock.

Jag vill inte säga vilka dumheter som helst då grabben är en härmapa av rang, men någon som får dem att fatta att små personer inte är allmän egendom, att man gärna presenterar sig om man har något på hjärtat (värsta jag var med om var när vi satt på ett fik när han var typ 9 mån, skeden fullastad med mat var på väg mot hans mun och en tant kommer och lyfter upp honom å gulligullar.. eh.. *screwy* ). Helt något hyfsat civilserat, men dräpande.. nåå? *popcorn*

"Ursäkta, men min son har loppor". Funkade när jag var med min systerson i parken och någon verkade sikta på att lyfta upp honom. Jävligt antastningsbar kommentar dock, för vem vill att ett barn med loppor leker med andra barn?
Problemet med kids är just som du säger, de härmar fan allt :D

Men om de bara kommer fram och lyfter upp honom och börjar gulla med honom från ingenstans så hade jag nog satsat på loppor/svinkoppor. Det är ett minspel som är värt jordens vikt i guld, från gullande till "what the f..." på tre sekunder.

Poxeman
2008-06-02, 09:37
"Ursäkta, men min son har loppor". Funkade när jag var med min systerson i parken och någon verkade sikta på att lyfta upp honom. Jävligt antastningsbar kommentar dock, för vem vill att ett barn med loppor leker med andra barn?
Problemet med kids är just som du säger, de härmar fan allt :D

Men om de bara kommer fram och lyfter upp honom och börjar gulla med honom från ingenstans så hade jag nog satsat på loppor/svinkoppor. Det är ett minspel som är värt jordens vikt i guld, från gullande till "what the f..." på tre sekunder.

Haha, jävlar va bra! :hbang:

Funkar även lika bra om det är hunden det kelas med...

tntballe
2008-06-02, 10:11

Jag tycker du ska göra likadant mot dom.

Ruffsa lite i håret på dom & säga exempelvis: Gulligull lilla gubben.

Jag brukar prata bebisspråk med dom som överdriver det.

Timme
2008-06-02, 10:27
Tss, jag kommer så klart ha en krycka, med dubb på! Akta dig din jävel!!

http://www.swereco.se/images/products/123300/big/123300_start.jpg

Jag överväger nog att hålla mig på avstånd istället :D

Timme
2008-06-02, 10:34
Låter som att du är en har god potential att bli riktigt gnällig i framtiden :D

hahah :laugh:

så sant!

Ganymedes
2008-06-02, 11:05
Underbart Stoltz! Jag vågar nu träda fram som den gerontofob jag är (obs! viktigt ord som betyder att man är sjukligt rädd för gamlingar. :)). Jag har också alltid problem med de äldre. Såpass ofta att det ibland straffar sig då jag tar till förutfatattade meningar. Ett exempel:

För länge sedan stod jag som nr 2 i en Bankomatkö. Den seeega kärringen framför mig tar, som vanligt för gamlingar, 5-6 minuter på sig för att slå koden. Då kommer det fram en uråldrig gubbe (ca 70 år) mitt framför mig och säger "Du kan väl ta den andra automaten istället?". Jag ignorerar honom, den andra automaten var ju en bit bort och också belagd med kö. Gubben igen: "Du! Ta den andra automaten istället!".

Då ledsnar jag och säger till honom att han ska skita fullständigt i vart jag tar ut mina pengar, plus att jag ger honom en mycket farlig blick.

Problemet var bara att han pratade med sin lilla fru, som stod sist i kön. :(

shut teh face
2008-06-02, 11:12
Tanter brukar bli förvånade när någon säger emot dem. De förväntar sig att få snacka skit högt om alla bara för de betalat skatt hela sitt liv och har blivit gamla ruttna könsorgan.

Jag var 10 år ungefär och gick med en kundvagn på ICA och en kärring går IN IN i min vagn. Hon säger åt mig riktigt på skarpen att man ska se sig för. Min pappa som är ganska skräckinjagande säger åt henne att "flytta på kärringarslet". De kommande 30 min vi var i affären så gick kärringen runt och försökte få oss utkastade genom diverse gnäll på anställda/butikschefer.

stevebc
2008-06-02, 11:54
Hahahhaa lunds pensionärer äger

Mirre
2008-06-02, 12:52
Tanter brukar bli förvånade när någon säger emot dem. De förväntar sig att få snacka skit högt om alla bara för de betalat skatt hela sitt liv och har blivit gamla ruttna könsorgan.

:laugh: Du påminde mig om en helt underbar ca 90-årig lady som berättade en rolig historia för mig för ett tag sedan:

En dam i min ålder var ute i skogen en vinterdag och tog en promenad. Hon blev kissnödig så hon satte sig mitt på den lilla sjön och skulle kissa. Då speglade sig härligheten där nere och hon utbrister:
- Du är mig en högkvalitativ och slitstark vän.

:D :laugh:

Just att det var en, som jag trodde pryd lady, som berättade det förgyllde min dag denna dagen.