Visa fullständig version : keto diet
mangemani
2003-06-04, 20:05
vad för slags fett ska man få i sej under en sån där ketodiet?
om man dricker gainer(1 dl skopa) efter träningen,skadar det keton då?
hur många gram protein ska man få i sej på ett ungefär om jag väger runt 110 nu?
hur mycket fett ska man få i sej(i cl) per dag?
hur är det med fett i tex ägg gulor/kött/fisk och liknande,ska man räkna med det i det totala fett intaget?
är det ok att dricka kosttillskott som tex protec när man är på keto diet?eller är det ok att dricka något kosttillskott överhuvudtaget?
ps:skapade en ny tråd eftersom ingen svarade på mitt inlägg i en annan.
King Grub
2003-06-04, 20:17
Svaret på alla dina frågor och många fler finns här:
http://low-carb.org/faq/
King Grub
2003-06-05, 10:48
Tack Grub.
shirunai
2003-06-05, 11:55
tack änn en gång grub
fredthehead
2003-06-14, 20:23
castro för att du fixa så dom sa tack till grub.
ps. tack grub.
Originally posted by mangemani
hur många gram protein ska man få i sej på ett ungefär om jag väger runt 110 nu?
hur är det med fett i tex ägg gulor/kött/fisk och liknande,ska man räkna med det i det totala fett intaget?
är det ok att dricka kosttillskott som tex protec när man är på keto diet?eller är det ok att dricka något kosttillskott överhuvudtaget?
Under en ketodiet spelar fettets kvalitet mindre roll än vad det gör annars, många hävdar t.o.m att det inte spelar nån som helst roll.
Gainern innehåller kolhydrater och kommer ta dig ur ketosis (de tillstånd man vill uppnå och hålla under ketodiet). Om du är orolig för muskelmassan ska du ta ett så rent protein som möjligt efter träning. Kom ihåg: under ketodiet är kolhydraterna din fiende...
Du bör läsa på rätt mycket innan du påbörjar din ketodiet då de krävs en hel del uppoffringar, kunskaper och planering. Att gå på vanlig diet är betydligt enklare!!!
Mvh
Originally posted by mangemani
Man ska definitivt ta en proteinshake efter varje pass för att få en bra återhämtning, men däremot finns det många teorier och rekommendationer huruvida man ska ha snabba kolhydrater i den eller inte.
Jag tillsatte 30g dextropur i mitt vassleprotein och det fungerade skitbra, det gjorde att jag slapp ha muskelvärk efter varje pass och det tog inte mig ur ketosis. Är dock väldigt olika per person hur mycket kolhydrater det krävs innan man åker ur ketosis, det bästa är nog helt enkelt att testa sig fram.
Sitt sociala liv tog en del smällar eftersom man inte alltid kunde följa med polarna ut och käka på restaurang och så men gick ner 7kg fett på 12veckor och ja måste säga att det var lätt värt uppoffringen. :)
Johannes
2007-05-04, 19:14
Man går väl inte ner snabbare pga en keto diet om energiunderskottet är lika mycket som ifall man inte är på en keto diet väl?
Eddie Vedder
2007-05-04, 19:16
Man går väl inte ner snabbare pga en keto diet om energiunderskottet är lika mycket som ifall man inte är på en keto diet väl?
Jo till en början rasar man nog ganska kraftigt i vikt då man tömmer sej på glykogen, fettmängden som man förlorar beror dock helt på underskottet som du säger.:)
Johannes
2007-05-04, 19:22
Jo till en början rasar man nog ganska kraftigt i vikt då man tömmer sej på glykogen, fettmängden som man förlorar beror dock helt på underskottet som du säger.:)
vad tjänar på att gå på en keto diet?
mangemani
2007-05-04, 19:23
ish...varför bumpa upp denna pinsamma tråden för;)
"är det ok att dricka kosttillskott som tex protec när man är på keto diet?eller är det ok att dricka något kosttillskott överhuvudtaget?"
men god damn it...those were the days:p
Eddie Vedder
2007-05-04, 19:28
vad tjänar på att gå på en keto diet?
Fungerar det för individen ifråga så är det ju den bästa metoden, så är ju alla dieter. Det handlar om kcal in och ut och hur man sen "förpackar" detta är ju individuellt.
Det viktiga är ju att man når sina mål och mår bra.:)
anabol_k1k
2007-05-04, 19:49
Tack Grub!
ish...varför bumpa upp denna pinsamma tråden för;)
"är det ok att dricka kosttillskott som tex protec när man är på keto diet?eller är det ok att dricka något kosttillskott överhuvudtaget?"
men god damn it...those were the days:p
Man lär så länge man lever. Testade du det?
mangemani
2007-05-04, 20:09
nope,grub lyckades att få mej på andra tankar;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.