handdator

Visa fullständig version : Min diet - utvecklingen med bilder.

VanGohran
2008-05-29, 16:52
Hejsan, ursäkta min nybörjar-het. jag undrar vad ni tycker om min mat och är inte alls säker på om det passar här eller i Deffningstråden. Jag har bestämt mej för att gå ner och försöker arbeta ner på maten såväl som springa mer (springer cirka 2,4km/dag och tränar varannan dag i cirka en timme, när jag tränar springer jag oftast 5km/dag).

Min Frukost består av 2 mackor med vitt hemlagat bröd, ingen smör och vanlig skinka. Funderar på att byta ut det mot 2-3 knäckebröd med smör men vet inte om det ger mej tillräckligt med energi på morgonen.

Lunch, som jag har i skolan består av mestadels sallad och tar en eller två köttbitar då och då (skinkschnitzel, nötfärsbiff). Fast det händer att jag äter endast isbergs-sallad med lite kall kyckling (vet inte hur den är tillagad).

Middag består av cirka 5-6 små tomater, en 10 cm lång gurkbit och en halv paprika, till det har jag lite kött, antingen en köttbit eller 2 skivor kassler (halv centimeter i tjocklek).

Är detta "bra" mat att få i mej, ligger jag på energiunderskott om jag gör såhär och kommer jag gå ner i vikt? (jag har redan märkt en skillnad, har kört på detta i cirka en vecka). på diverse sidor har jag räknat ut att jag behöver runt 2,7-3,2k i energi, gör jag rätt!?

Tacksam för svar, Mod, flytta gärna tråden till rätt forum! :)

Edit: glömde säga att jag är Man, 17 år, 183cm lång och väger 94-95kg.

duenorth
2008-05-29, 16:55
Obligatoriska *Läs Deffguiden (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881)
Men ett snabbt svar är att det verkar vara på tok för lite mat.

frambogir
2008-05-29, 16:56
Måste ju käka gröt på morgonen :)

VanGohran
2008-05-29, 16:57
Obligatoriska *Läs Deffguiden (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881)
Men ett snabbt svar är att det verkar vara på tok för lite mat.

Yes, läst deffguiden, pluggat i mej den! (måste tilläga att jag idag åt två portioner sallad och någon konstig kyckling. blir dessa två för mycket?)

saajmon
2008-05-29, 17:01
Hejsan, ursäkta min nybörjar-het. jag undrar vad ni tycker om min mat och är inte alls säker på om det passar här eller i Deffningstråden. Jag har bestämt mej för att gå ner och försöker arbeta ner på maten såväl som springa mer (springer cirka 2,4km/dag och tränar varannan dag i cirka en timme, när jag tränar springer jag oftast 5km/dag).

Min Frukost består av 2 mackor med vitt hemlagat bröd, ingen smör och vanlig skinka. Funderar på att byta ut det mot 2-3 knäckebröd med smör men vet inte om det ger mej tillräckligt med energi på morgonen.

Lunch, som jag har i skolan består av mestadels sallad och tar en eller två köttbitar då och då (skinkschnitzel, nötfärsbiff). Fast det händer att jag äter endast isbergs-sallad med lite kall kyckling (vet inte hur den är tillagad).

Middag består av cirka 5-6 små tomater, en 10 cm lång gurkbit och en halv paprika, till det har jag lite kött, antingen en köttbit eller 2 skivor kassler (halv centimeter i tjocklek).

Är detta "bra" mat att få i mej, ligger jag på energiunderskott om jag gör såhär och kommer jag gå ner i vikt? (jag har redan märkt en skillnad, har kört på detta i cirka en vecka). på diverse sidor har jag räknat ut att jag behöver runt 2,7-3,2k i energi, gör jag rätt!?

Det där är EXTREMT lite mat för någon i din ålder och med din längd och vikt! Inte särskilt näringsrik mat heller, i gurka, tomat, sallad m.m är det nästan bara. Du har nästan skippat alla kolhydrater, varför? När man är 17 är det inte svårt att gå ner i vikt. Ät mer och träna på hårt! Tänker inte säga till dig vad du ska äta eller inte äta, men ät vanlig mat helt enkelt. Ät det som serveras i skolan och det som serveras hemma (antar att du bor hemma) och dra ner på sötsaker, läsk, chips etc.

VanGohran
2008-05-29, 17:03
@Saajmon. Jag är fullkomligt medveten om att det mesta är vatten i det. Jag vet inte hur länge jag "klarar" mig på endast detta, men lägger då och då till en extra köttbit för att behålla muskler, jag är inte endast fett utan har en bra bit muskler undertill. Det är däremot mage/lår som är rätt stort, vad jag kommit fram till på forumet är att man då måste skära ner på mat och motionera.

Ju snabbare, ju bättre! ;) tvivlar på att kroppen mår speciellt bra av att bli så pass chockad.

EDIT: Glömde säga att jag inte kan sånt här, om någon tar illa upp, tänk på att jag inte har någon aning om vad jag snackar om, första-gången-deff så att säga.

Andy__gibson
2008-05-29, 17:22
Det där är EXTREMT lite mat för någon i din ålder och med din längd och vikt! Inte särskilt näringsrik mat heller, i gurka, tomat, sallad m.m är det nästan bara. Du har nästan skippat alla kolhydrater, varför? När man är 17 är det inte svårt att gå ner i vikt. Ät mer och träna på hårt! Tänker inte säga till dig vad du ska äta eller inte äta, men ät vanlig mat helt enkelt. Ät det som serveras i skolan och det som serveras hemma (antar att du bor hemma) och dra ner på sötsaker, läsk, chips etc.

Varför skippa kolhydrater? Lättast att gå ner i vikt då, men jag tycker också att detta är extremt..

HanneJoelsson
2008-05-29, 17:27
@Saajmon. Jag är fullkomligt medveten om att det mesta är vatten i det. Jag vet inte hur länge jag "klarar" mig på endast detta, men lägger då och då till en extra köttbit för att behålla muskler, jag är inte endast fett utan har en bra bit muskler undertill. Det är däremot mage/lår som är rätt stort, vad jag kommit fram till på forumet är att man då måste skära ner på mat och motionera.

Ju snabbare, ju bättre! ;) tvivlar på att kroppen mår speciellt bra av att bli så pass chockad.

EDIT: Glömde säga att jag inte kan sånt här, om någon tar illa upp, tänk på att jag inte har någon aning om vad jag snackar om, första-gången-deff så att säga.

förstod inte ditt inlägg, " ju snabbare, ju bättre, Tvivlar på att kroppen mår speciellt bra av att bli så pass chockad "

-Ju snabbare du går ner i vikt, ju sämre är det.

Och exakt så som saajmon sa, du är 17 år. du kommer inte ha några problem med att gå ner i vikt. ät den mat som serveras men ät lite mindre mängder bara. Gör dock inget ifall du stoppar i dej sötsaker då och då.

Somsagt, ät mindre på den maten som serveras hemma/skolan och träna.. :thumbup:

Trance
2008-05-29, 17:31
Hur snabbt går du ner i vikt och hur mår du med den dieten? Samt vad är ditt mål?

Scratch89
2008-05-29, 17:57
Du kan ju inte ha läst igenom deffguiden särskilt väl om du planerar att ha en sån där kost.
Ät normal mat, och ät enligt tallriksmodellen, kostcirkeln elle vad som helst.

Alexlindgren
2008-05-29, 18:05
Vad jag tror är det verkligen för lite mat.

Här har du ett redskap som kan hjälpa dig att räkna ut vad du får i dig varje dag.

(Du måste ställa in makrosäkerhet låg, det gör du under; Verktyg, makro, säkerhet)

http://data.fuskbugg.se/skalman01/kcal%20utr%E4kning.xls

VanGohran
2008-05-29, 19:20
Du kan ju inte ha läst igenom deffguiden särskilt väl om du planerar att ha en sån där kost.
Ät normal mat, och ät enligt tallriksmodellen, kostcirkeln elle vad som helst.

Jo, jag har läst. Jag hade kunnat dra ner på mat helt men nu gör jag såhär :)
Fel väg? mjao, men Beach 08 samt ett hälsosammare liv, fick en kick för ett tag sen. Mitt mål är 85 innan juli, jag tvivlar på att jag klarar det, men hade jag gjort det är jag nöjd, sedan hade jag ätit mer mat självklart, men att minimera magsäcken lite gran gör att jag äter mindre. Det hade varit skönt.

Scratch89
2008-05-29, 19:42
Beach 08 kanske är hälsosamt, men om du väljer den här dieten kommer vägen dit inte vara det iallafall.

ulf123
2008-05-29, 19:51
185 cm och 95 kilo tyder på en ordentlig mängd fett på kroppen. Han kan förmodligen äta väldigt lite utan några negativa konsekvenser så länge han får i sig alla livsnödvändiga näringsämne.

1500 kcal/dag är kanske lagom om han vill se väldigt snabba resultat och samtidigt må hyfsat. Större delen av dessa 1500 bör i sådana fall bestå av magert kött och grönsaker för att maximera mättnaden.

saajmon
2008-05-29, 20:27
185 cm och 95 kilo tyder på en ordentlig mängd fett på kroppen. Han kan förmodligen äta väldigt lite utan några negativa konsekvenser så länge han får i sig alla livsnödvändiga näringsämne.

1500 kcal/dag är kanske lagom om han vill se väldigt snabba resultat och samtidigt må hyfsat. Större delen av dessa 1500 bör i sådana fall bestå av magert kött och grönsaker för att maximera mättnaden.

Och vad vet du om hur hans kroppsfördelning ser ut? Om en 17 årig kille som är 183cm lång och väger 95kg skulle äta 1500kcal/dag (och samtidigt tränar) skulle han nog inte ens få i sig tillräckligt med energi för att sköta kroppens funktioner. Och med den kosten han beskrev tror jag knappast han får i sig tillräckligt med mikronutrienter (eller fett för den delen).

VanGohran
2008-05-29, 20:46
Jag är tacksam för alla svar. Kommer antagligen lägga till en köttbit eller så extra. Får se hur länge jag orkar med denna "dieten". Håller er informerade vare sig ni vill eller inte. :)

dajmond
2008-05-29, 21:20
sallad med nån liten köttbit, o ett par knäckemackor till frukost? o så inga mellanmål på de? jag äter mer än så, trots att jag deffar o är tjej :S

VanGohran
2008-05-29, 21:45
sallad med nån liten köttbit, o ett par knäckemackor till frukost? o så inga mellanmål på de? jag äter mer än så, trots att jag deffar o är tjej :S

Det är ganska mycket sallad, och det är kanske ingen liten köttbit, det beror på hur jag känner mig. Det är ganska extremt det förstår jag men vi får se hur det går. Är nöjd om jag klarar en vecka till, har f.ö. planerat att äta ganska mycket nu på måndag för att återgå till detta igen. Vi får se hur det går. Jag är ingen nörd men har en tendens att sitta framför datorn rätt mycket. Vi får se! :)

Glömde säga att mitt mål är att väga 85 till juli, eller har jag sagt det? :/
Sen får vi se hur det går, kanske lägger till mer kolhydrater i form av potatis och grejer, ska försöka hålla mig till daglig motion och lite mat. Nu hoppas "vi" att jag klarar det! :)

saajmon
2008-05-29, 21:45
Jag är tacksam för alla svar. Kommer antagligen lägga till en köttbit eller så extra. Får se hur länge jag orkar med denna "dieten". Håller er informerade vare sig ni vill eller inte. :)

Jag tycker inte du tar till dig vad folk har sagt. Du frågar vad folk tycker och folk svarar att du ska äta mer "vanligt" fast lite mindre och träna på men ändå så bestämmer du dig för att lägga till en bit extra kött..... Såklart att ingen kan tvinga dig att ändra på hur du äter men varför ens fråga om det när du ändå inte verkar vilja ändra på det?

VanGohran
2008-05-29, 21:51
Jag tycker inte du tar till dig vad folk har sagt. Du frågar vad folk tycker och folk svarar att du ska äta mer "vanligt" fast lite mindre och träna på men ändå så bestämmer du dig för att lägga till en bit extra kött..... Såklart att ingen kan tvinga dig att ändra på hur du äter men varför ens fråga om det när du ändå inte verkar vilja ändra på det?

jag är tacksam och kommer ändra på det efterhand, ska försöka göra såhär ett tag bara. Gå ner snabbt, sen kör vi på nyttiga grejer som jag hittat i Frukost-tråden och middagstråden. Fast lite mindre mat bara. Magsäcken ska bli mindre.

Förstår du att jag visst tar till mej, bara att jag är tjockskallig och har intalat mej att detta SKA funka. (om 11 månader vill jag se ut som han där snubben som postade bild, får se hur det går!)

ulf123
2008-05-29, 23:20
Och vad vet du om hur hans kroppsfördelning ser ut? Om en 17 årig kille som är 183cm lång och väger 95kg skulle äta 1500kcal/dag (och samtidigt tränar) skulle han nog inte ens få i sig tillräckligt med energi för att sköta kroppens funktioner. Och med den kosten han beskrev tror jag knappast han får i sig tillräckligt med mikronutrienter (eller fett för den delen).

Han vill gå ner i vikt och väger hela 95 kg på 183 cm. Han är dessutom 17 år så någon ansenlig muskelmassa har han troligtvis inte. Jag har därmed en ganska god uppfattning om hur hans kroppsfördelning ser ut.

Jag tvivlar inte en sekund på att han kan leva alldeles utmärkt på 1500 kcal om han gör smarta matval om inte hans aktivitetsnivå är väldigt hög.

saajmon
2008-05-30, 09:51
Han vill gå ner i vikt och väger hela 95 kg på 183 cm. Han är dessutom 17 år så någon ansenlig muskelmassa har han troligtvis inte. Jag har därmed en ganska god uppfattning om hur hans kroppsfördelning ser ut.

Jag tvivlar inte en sekund på att han kan leva alldeles utmärkt på 1500 kcal om han gör smarta matval om inte hans aktivitetsnivå är väldigt hög.

Eller så väljer man att inte förstöra sitt liv genom att bli jättepetig med sin kost utan äter normalt men kanske som sagt lite mindre och skippar skräpmaten. Varför skulle man när man är sjutton år vilja ha en diet som passas en inaktiv 80-årig kvinna?

VanGohran
2008-06-02, 12:28
Yapyapyap! Efter 4 (5 dagar idag) har jag gått ner 4,5 kg! :) Lite jobbigt har det varit men ack så värt det. Målvikt är 85 kg, sen får vi se hur det går! Heja Bantning!

jag ljög lite i början för jag skämdes. egentligen vägde jag inte 95, utan faktist hela 96,5kg. Nu ligger jag på 92,2kg.

lovejude
2008-06-02, 13:30
Bravo!!
+1

Men hur går det med återhämtningen med så pass lite mat? Några skador?

VanGohran
2008-06-02, 14:19
Bravo!!
+1

Men hur går det med återhämtningen med så pass lite mat? Några skador?

Njae, yrsel på kvällarna för jag käkar min sista måltid vid 4-5 tiden på eftermiddagen, sen väntar jag tills frukost. Det enda problemet är att man känner sig relativt efterbliven och ibland gör magen ont, inga större problem. Är man tjockskallig kommer man över det utan problem. Antagligen kommer kroppen börja säga till om ett par veckor och då ska jag helt klart börja äta mer mat.

" Vitamin deficiency is also a common result of starvation, often resulting in anemia, beriberi, pellagra, and scurvy. These diseases collectively may cause diarrhea, skin rashes, edema, and heart failure. Individuals are often irritable and lethargic as a result."

än så länge har jag inga problem med detta och inga skador, det är lite tufft att springa, som om benen inte orkar springa helt, men p.g.a. mitt energiunderskott så går det bra att inte springa. 1km om dagen räcker fint. Ska nog köra såhär till 85kg och sedan kör vi lite potatis och så.

Hade för övrigt min "ätardag" idag. Skolmat -> kycklingbitar. Skolan kan väl inte ha för mycket kalorier i sin mat? Hursomhelst. cirka 10 bitar och lite ris med currysås och sallad+majs. räknar med cirka 1000 kCal på det, ingen aning annars men... Kroppen sa till direkt, den fattade inte vad jag sysslade med alls och ont i magen fick jag, ett kort besök på toaletten fixade steken däremot!

Nu bär det av mot en ny vecka. Antagligen postar jag min nuvarande vikt runt torsdag.. mycket roligare för er att se hur vikten ändras snabbt, än dagligen! Nu gäller det bara att hålla sig borta från spriten vid studentfesterna. ett stort problem!!

Scratch89
2008-06-02, 14:25
Varför plåga kroppen så? :(

VanGohran
2008-06-02, 14:29

Trött på utseendet + envishet + beach 08 = Diet, och då vill jag SE det.
Oroa er inte för den där "jojo-effekten", d.v.s. att jag helt plötsligt käkar mer. Jag har ändrat mitt liv nu! :) har jag klarat en vecka så kommer jag fixa resten av livet också, då menar jag inte med diet men med mindre magsäck. Den är mindre. Det märkte jag med kyllingbidaaarna idag! :)

En dag kanske jag blir stor och muskulös så det syns! då får ni se bilder! :)

lovejude
2008-06-03, 14:30
Vi vill se före och efter bilder också *flex*

saajmon
2008-06-03, 14:54

+1

Van Gohran:
Även ifall du inte draggas av någon "jojo-effekt" så är det verkligen inte det värsta som kan hända. Med tanke på vad du har skrivit låter det som om du håller på att glida in i någon ätstörning. Jag förstår om du vill gå ner i vikt. Men snälla gör det på ett mer hälsosamt sätt och sluta med all denna kalorihets. (Jag har varit i den situationen och det är inte roligt). Du är 17 år precis som jag och ska njuta av livet, att falla in i ätstörningar är inget du vill göra, tro mig. :(

wrack
2008-06-03, 21:46

Du gör fel. :smash: Du äter fel. För lite. Svält inte utan ät rätt *popcorn* istället, rätt fett och i mindre portioner.
Du springer 1 km, hallå? 1 km?? Ät mer och jogga(/ gå) 5 km, varje dag. Jogga, jogga, jogga! Ät, ät, ät.

VanGohran
2008-06-09, 14:34
Tjenare igen! :)

Vägde mej idag i samband med träning, väger numera 91,2kg, vilket är positivt för studentveckan är numera förbi och sommarlovet har börjat. Har försökt hålla mej borta från öl och cola, men även råkat missa ett par träningspass, på grund av alla studenter. På festerna har jag ätit Sallad och Kött. Inget mer. Tills jag blir mätt. Funkat finfint. Lite besviken över att jag inte gått ner till 90kg, men ingen fara, jag har trots alla fester lyckats gå ner iallafall.

Nya tag grabbar och töser! :)

Cohen
2008-06-09, 21:47
Tjenare igen! :)

Vägde mej idag i samband med träning, väger numera 91,2kg, vilket är positivt för studentveckan är numera förbi och sommarlovet har börjat. Har försökt hålla mej borta från öl och cola, men även råkat missa ett par träningspass, på grund av alla studenter. På festerna har jag ätit Sallad och Kött. Inget mer. Tills jag blir mätt. Funkat finfint. Lite besviken över att jag inte gått ner till 90kg, men ingen fara, jag har trots alla fester lyckats gå ner iallafall.

Nya tag grabbar och töser! :)

Då får man väl ta och önska dig lycka till!

Studenten är ett av de tillfällen då man inte behöver tänka så mycket på mat och diet. Detsamma gäller födelsedagar, julafton, nyår osv. Åtminstone tycker jag så. Ett överskott/underskott/avvikelse en enskild dag påverkar inte slutresultatet i det långa loppet.

VanGohran
2008-06-09, 21:50
Då får man väl ta och önska dig lycka till!

Studenten är ett av de tillfällen då man inte behöver tänka så mycket på mat och diet. Detsamma gäller födelsedagar, julafton, nyår osv. Åtminstone tycker jag så. Ett överskott/underskott/avvikelse en enskild dag påverkar inte slutresultatet i det långa loppet.

(studenten har firats i 5 dagar, inte min alltså, utan flera jag har besökt).

Fralleee
2008-06-10, 11:39
Yapyapyap! Efter 4 (5 dagar idag) har jag gått ner 4,5 kg! :) Lite jobbigt har det varit men ack så värt det. Målvikt är 85 kg, sen får vi se hur det går! Heja Bantning!

jag ljög lite i början för jag skämdes. egentligen vägde jag inte 95, utan faktist hela 96,5kg. Nu ligger jag på 92,2kg.

Inte för att spräcka din glädje här men du kan ju räkna med att det mesta av det där är vatten samt en del muskler. Sen så kvittar det hur mycket sallad du äter eftersom det inte ger dig någon energi alls bara mättnadskänsla.

Sniggel
2008-06-10, 13:23
Inte för att spräcka din glädje här men du kan ju räkna med att det mesta av det där är vatten samt en del muskler. Sen så kvittar det hur mycket sallad du äter eftersom det inte ger dig någon energi alls bara mättnadskänsla.

+1
Man kan bara plocka av en viss mängd fett per vecka, går man ner snabbare än så letar kroppen andra energikällor, muskler t ex. Vad spelar det för roll hur mycket du väger om du bara ser ut som en mindre version av dig själv, fortfarande kula på magen trots 10 kg lättare.
När du sedan nått din målvikt och börjar äta kolhydrater igen kommer du få tillbaka den där vätskan du förlorat, vips så gick du upp 2-3 kg på ett dygn och du tror att du blivit fetare. Lågkolhydratsdieter skapar lätt illusioner om man följer vad vågen visar, vilket de flesta bantare gör.

Det jag vill säga är att du är för sent ute, visst kan du säkert nå din målvikt men jag är tveksam till att du blir nöjd om du gör det så snabbt som du gör, att nå målvikten till jul eller beach 09 (eftersom jag antar att det är till sommaren du vill göra detta) hade gett ett extremt mycket bättre resultat.

VanGohran
2008-06-16, 14:29
Japp, har inte vägt mej på sistone för att jag varit bra långt ifrån mitt gym, fortfarande inte hemma. Äter men mindre portioner och tar bort onödiga saker såsom Cola och godis, chips och dylikt. Drar ner på portionerna också, känns som att magen är mindre och att jag blir mätt lite snabbare. Magen borde väl försvinna iallafall? Jag vet inte om det är så att musklerna försvinner, de känns större. eller det kanske bara beror på att fettet i närheten försvinner?

VanGohran
2008-07-10, 19:26
Shenare shenare, vetefan om någon bryr sig eller läser här inne, har varit på 2 veckors semester då man har fuskat lite gran med ölen och så. Vägde mej idag och kan lyckligt säga att jag numera väger 88kg. Alltså har jag hittils gått ner från 96,5 till 88 kg. Jag är stolt och nöjd, ska fortsätta äta nyttigt och funderar på att lägga upp bilder snart ! ;)

tack för "stödet" ;)

Mega_man1000
2008-07-10, 23:59
hey Van Gohran du är ju 17 år och växer fortfarande! Nu vet jag inte just din situation hur du ser ut eller så men om du käkar så lite så lär du bara ställa in kroppen på svältläge och då kommer du må skit.. samt forlora en massa fettfrimassa! Så lyssna på grabbarna och ät mer men skippa allt små ätande på chips,godis läsk osv så gåre nog bra skaru se;)

Scratch89
2008-07-11, 08:22
hey Van Gohran du är ju 17 år och växer fortfarande! Nu vet jag inte just din situation hur du ser ut eller så men om du käkar så lite så lär du bara ställa in kroppen på svältläge och då kommer du må skit.. samt forlora en massa fettfrimassa! Så lyssna på grabbarna och ät mer men skippa allt små ätande på chips,godis läsk osv så gåre nog bra skaru se;)

Du verkar inte lära dig någonting, även fast du hänger här hela dagarna.

Mega_man1000
2008-07-11, 14:42
Du verkar inte lära dig någonting, även fast du hänger här hela dagarna.

vad menar du vad sa jag som var fel?:smash:

King Grub
2008-07-11, 14:58
Inget.

Mega_man1000
2008-07-11, 18:28
Inget.

okej?*gah!*

Cohen
2008-07-12, 01:40
okej?*gah!*

Lär och läs igen.

VanGohran
2008-07-15, 15:22
Förr:
http://i37.tinypic.com/ru1aw0.jpg

http://i36.tinypic.com/1zciqtf.jpg

NU:
http://i34.tinypic.com/whdzbt.jpg

http://i36.tinypic.com/2pr8d1j.jpg

VanGohran
2008-07-16, 15:43
inga kommentarer eller goda råd? :(

Multivitamin
2008-07-16, 19:16
Det ser bra ut :) fortsätt så!

Scratch89
2008-07-16, 20:06
Du har blivit smalare och fått en mycket bättre hållning! Jättebra jobbat!

AJO
2008-07-16, 21:21
Lär och läs igen.

Vad var det som var fel?

King Grub
2008-07-16, 21:24
Inget.

martikainen
2008-07-17, 13:07
Snyggt jobbat :)
Mår kroppen fortfarande bra efter den extrema vägen?

VanGohran
2008-07-17, 17:44
Snyggt jobbat :)
Mår kroppen fortfarande bra efter den extrema vägen?

Ja, den extrema vägen kördes bara i cirka 5 dagar. Då mådde den inte så bra. Nu äter jag fint, mindre och nyttigare och då och då lite mer, var säker på att dagens vägning skulle visa samma eller mer, men nej då! har sedan förra veckan gått ner ytterligare ett kilo. 87kg nu.

Då och då så äter jag mycket mindre, så pass att ni hade tagit illa upp, men det gör jag för att "jämna" ut det lite, och det funkar ju! :)

Känner mej glad just nu, går jag ner ett kilo i veckan så tar det ett tag, cirka 7 veckor för min totala målvikt.. Men! Den som väntar på något gott...!

Tack för stödet, allihopa! :)

Elfsberg
2008-07-18, 01:43
Gött. Det rör på sig åt rätt håll!

Inge Enveten
2008-07-18, 16:24
Snygga Borg kalsingar
Fortsätt deffa

VanGohran
2008-07-22, 18:00
Tack för allt! Har numera gått ner till 86kg, -10,5 totalt. Är glad. ytterligare 6 kilo så ! :)

RockyBalboa, jag tackar så mycket, om du är intresserad så kan du få se fler kalsonger. PMa gärna.

(förstå sarkasmen)

VanGohran
2008-07-29, 22:30
Dagens träning, skadat lilltån på ett mysko sätt, vilket gör att jag inte kan springa, går inte ens riktigt normalt så jag valde att cykla på motionscykel, 30 minuter, gick finfint.. har numera insett att jag blivit rejält mycket starkare och börjat få bättre "andning" när jag pumpar.. (tränar musklerna)

F.ö. har jag numera lyckats komma ner till 85,2kg. Lite till nu! :)

Elfsberg
2008-07-30, 01:08
Bjud på bilder igen. Nästan sju kg gör en hel del.

VanGohran
2008-07-30, 16:03
Bjud på bilder igen. Nästan sju kg gör en hel del.

Mm, tänkte göra det snart, antagligen vid nästa vecka, slutar jobba imorgon och funderar på att dra en vecka med helt seriös träning (varannan, var tredge dag) då jag inte hinner med jobb och andra fritids-sysslor.

F.ö. så var det inte riktigt 91,2 jag vägde på bilderna, det var cirka 88,5kg tror jag.. om jag minns rätt, men det kommer! Tack för visat intresse.

VanGohran
2008-07-31, 18:46
Hoppas att någon kan svara, jag vet att det inte går att punktförbränna fett riktigt, men nu har jag deffat ett tag (låter skumt att säga deffa då jag förknippar detta med djuriskt stora människor), och magen har blivit mindre, det ser ni bland annat på bilderna, men magen är fortfarande lite för stor, ska jag fortfarande fortsätta springa och äta mindre samt träna magen eller.. ?

Smått frustrerande när jag fått någorlunda pli på resten av kroppen.. *rolleyes*

pott
2008-07-31, 22:51
Hoppas att någon kan svara, jag vet att det inte går att punktförbränna fett riktigt, men nu har jag deffat ett tag (låter skumt att säga deffa då jag förknippar detta med djuriskt stora människor), och magen har blivit mindre, det ser ni bland annat på bilderna, men magen är fortfarande lite för stor, ska jag fortfarande fortsätta springa och äta mindre samt träna magen eller.. ?

Smått frustrerande när jag fått någorlunda pli på resten av kroppen.. *rolleyes*

Magen och tuttarna är väl de som oftast går bort sist på en man. Jag själv har deffat/bantat ner mig från 90 till 73 på 185 men har fortfarande kvar mage. Detta är dock säkert på grund av brist av muskler ;). Så det är egentligen bara att fortsätta.

VanGohran
2008-08-02, 22:51
Okej, tack pott! :) då är det bara till att fortsätta, ska ta ut visdomstanden nu på måndag, alltså ingen träning på typ en vecka, hade massor med problem sist så vi får se. Men, hoppas jag att jag håller vikten jag tappar (kommerh elt klart tappa 2kg iallafall) och att jag kan hålla det. :)

VanGohran
2008-08-07, 12:42
Det blir nya bilder nästa vecka, har tagit ut min tand så det har blivit ganska kasst med mat och ingen träning alls. Hursomhelst, så känner jag att jag måste planera inför mitt nästa steg. Jag har först och främst planerat att gå ner till 80 kg (kanske lite till t.o.m. vi får se) men vad finns det att göra sen då? Träna! Alltså hade jag tänkt mig kanske köra på Whey 100 protein efter träning, och möjligtvis bulka upp till 85 igen för att sedan gå ner.

Jag är inte helt säker men vad tycker ni? Ska proteinet intas efter varje träningspass eller lite då och då under dagen/veckan?

Tack!

mastermungo
2008-08-07, 12:44
Ett snabbt protein som vassle gör mest nytta innan träning på fastande mage och efter träning. Även på morgonen eftersom du inte har ätit på länge då.

Du lär heller inte märka någon större skillnad mellan whey-80 och whey-100 förutom att din plånbok krymper snabbare.

VanGohran
2008-08-07, 12:47
Ett snabbt protein som vassle gör mest nytta innan träning på fastande mage och efter träning. Även på morgonen eftersom du inte har ätit på länge då.

Du lär heller inte märka någon större skillnad mellan whey-80 och whey-100 förutom att din plånbok krymper snabbare.

jag hörde att whey-100 ska vara bättre när man inte vill öka för snabbt i vikt, vilket jag verkligen inte vill.

mastermungo
2008-08-07, 14:13
jag hörde att whey-100 ska vara bättre när man inte vill öka för snabbt i vikt, vilket jag verkligen inte vill.

Jo det blir ju lite mer protein per 100g om det är det du syftar på.
Iof tycker inte jag det är värt pengarna eftersom det är nästan dubbla priset.
Är du kcal-jägare kanske du ska kika på EAA istället.

VanGohran
2008-08-20, 12:23
Förr: 96,5

Nu: (typ mellan 82-83).

http://i38.tinypic.com/30lndad.jpg

http://i33.tinypic.com/25rh8b5.jpg

Vad tycker ni, mycket bättre? Lite bättre? jag funderar på att dra av lite till, magen är inte det minsta snygg framifrån.. Ganska besviken.

VanGohran
2008-08-21, 13:41
Ingen som skulle vilja tipsa? *cupid*

Krisz
2008-08-21, 13:53
Har inge direkt tips, men det är en grym förbättring!:thumbup:

Marcüs
2008-08-21, 14:32
Det ser bra ut, du är rätt lik mig i kroppen. Skulle tippa att dina rutor syns vid ~75 kg kanske.

Elfsberg
2008-08-22, 00:06
Bra som fan.

Det står säkert nånstans, men jag orkar inte läsa allt: hur lång är du?

Jag tycker mig även se att du har en del bristningar? Då kan det bli svårt att bli riktigt rippad runt de områdena.

Det du kan göra för att avsevärt förbättra din kroppskomposition är väl nu att sakta lägga på dig lite muskler över vinterhalvåret och sen försöka ta dig ner till 79-80 igen och se hur det ser ut.

VanGohran
2008-08-22, 00:13
Bra som fan.

Det står säkert nånstans, men jag orkar inte läsa allt: hur lång är du?

Jag tycker mig även se att du har en del bristningar? Då kan det bli svårt att bli riktigt rippad runt de områdena.

Det du kan göra för att avsevärt förbättra din kroppskomposition är väl nu att sakta lägga på dig lite muskler över vinterhalvåret och sen försöka ta dig ner till 79-80 igen och se hur det ser ut.

Tack grabbar!
Elfsberg, jag är 182cm, och ja, har en hel del bristningar tyvärr, är inte säker på om de syns mer nu eller innan (man måste se det på riktigt och inte på bild). Antar att de lär vara i vägen för mej, speciellt med tanke på att jag ville ha synliga magrutor, tror jag har en sjukt lång tid tills dess. Dra på med lite muskler hade varit finfint, just nu kör jag en liten minipaus på en vecka typ, bara för att se hur mitt nya schema ser ut och därmed besluta om jag ska ha 24/7 gym eller mitt vanliga.

Chuck
2008-08-22, 06:55
Sicken skillnad :) Bra jobbat!

Bondesokerfru
2008-08-22, 17:05
Riktigt bra jobbat ! ser ut ungefär som dina starters picture, grym motivationboost :)

Keep it up*popcorn*

La_Fricka
2008-08-22, 17:22
Fasen vilken bra skillnad, fortsätt att jobba hårt !

Pompere
2008-08-22, 17:53
Tycker det ser väldigt bra ut!
Fin form :)

Pakanajuhla
2008-08-22, 19:13
Ser fram emot ännu fler progress-bilder från din sida. :thumbup:

VanGohran
2008-08-25, 13:44
Tack så mycket allihopa! Får grymt med motivation! :)

scream
2008-08-25, 16:50
Finfint resultat!

Delerious
2008-08-25, 20:14
Gööt du, fina resultat :) Bara att fortsätta så blir allt nog fin fint.

Har själv börjat min deff för 2 veckor sedan och har också fått fina resultat tycker jag iaf. Ett tag kvar dock :)

Kul att se att andra lyckas också, man får mer lust att fortsätta kämpa ;)
För kcalminus är ju lika skoj som cancer.

Lycka till och god fortsättning på din deff! :)

Lefnart
2008-08-27, 22:09
Wow, en grym skillnad, mycket starkt jobbat! =]

L.

VanGohran
2008-10-04, 22:01
Yep, dags igen? :)

håller vikten, väger 82kg, allting står rätt till, har INGA pengar till ett nytt gymkort men får in den 1a januari, då lägger man ner pengarna på gymkort direkt.

Jag simmar inomhus istället, inte lika bra som gym..

Kan lägga upp bilder om någon är intresserad?

Pompere
2008-10-05, 00:06
lägg upp!

Krisz
2008-10-05, 09:05
Ja såklart, bilder är alltid kul!

Guddi
2008-10-05, 09:30
Yep, dags igen? :)

håller vikten, väger 82kg, allting står rätt till, har INGA pengar till ett nytt gymkort men får in den 1a januari, då lägger man ner pengarna på gymkort direkt.

Jag simmar inomhus istället, inte lika bra som gym..

Kan lägga upp bilder om någon är intresserad?Börja träna hemma så länga. Om du inte styrketränat sen innan så kan du lägga en väldigt bra grund innan januari. Sök på träning hemma (eller liknande här på forumet) så hittar du säkert massor av övningar, testa vilka övningar du klarar av och som du tycker är jobbiga. Sätt ihop ett program där du går igenom hela kroppen 2-3 gånger per vecka och börja köra....

Det är en imponerande viktnedgång du har utfört :thumbup:

VanGohran
2008-10-05, 14:18
Börja träna hemma så länga. Om du inte styrketränat sen innan så kan du lägga en väldigt bra grund innan januari. Sök på träning hemma (eller liknande här på forumet) så hittar du säkert massor av övningar, testa vilka övningar du klarar av och som du tycker är jobbiga. Sätt ihop ett program där du går igenom hela kroppen 2-3 gånger per vecka och börja köra....

Det är en imponerande viktnedgång du har utfört :thumbup:

Självklart försöker jag hålla mig någorlunda fit utan gymmet, simningen, the ocassional springande till bussen för att hinna hem så snabbt som möjligt, armhävningar/situps på kvällen medans man tittar på seinfeld. Jag känner bara inte den där tillfredställande känslan/smärtan jag brukar göra efter ett hårt konditions/pump-pass. Det är lite det jag saknar! :)

VanGohran
2008-10-05, 14:21
Förr:

NU:

VanGohran
2008-10-05, 14:25
NU:

http://i38.tinypic.com/2akk2dj.jpg

http://i38.tinypic.com/vxi4g2.jpg

Inte en jätteimponerande biceps, men jag är nöjdare än innan, en av anledningarna till varför jag skickar med den! Man tappar inte alla muskler vid dietande! :)

http://i37.tinypic.com/244ef7p.jpg

EDIT: Man borde få editera sina posts! :)

samme11
2008-10-05, 15:17
Ser skitbra ut! Jag har också gjort så som du gjorde när jag började, vägde cirka 84 KG, åt bara sallad, drack vatten och lite kött/korv/kyckling, gick ner från 84 - 68~69 KG (väger det nu) började med denna dieten i maj eller april kan inte minnas sen synda ja lite i somras men började igen så fort ja kom hem från värmland, åt som fan i värmland gick upp till 77, 2 veckor efter var jag nere på 72 tror jag, men nu har jag börjat äta fullkornspasta och kött/fisk/kyckling, korv etc, och har inte gått upp mer för det, men ska nog köra "sallad/kött/kyckling.......... ja mer" dieten 2 veckor snart tror jag, för å se om ja kan gå ner ytterligare några kilon.

Kan tilläggas att ja gymmar 3 ggr i veckan men ska nog upp till 4 eller 5 snart!

samme11
2008-10-05, 15:34
Glömde skriva att jag ska försöka få bort allt magfett och tuttarna -.- :( inte mkt kvar men

VanGohran
2008-10-06, 20:50
tack så mycket samme11! Önskar även dig all framtida lycka! ;)

samme11
2008-10-06, 20:53
Du med! kör hårt mannen!

mattilainen
2008-10-06, 21:08
Jag är grymt imponerad, håller själv på att räkna all kost nu och ligger ca 1000 kcal minus fast ändå äter jag mig mätt varje dag, fast jag tränar shootfighting och jujutsu 5 dagar i veckan och gymmar utöver det. nu är det bara att börja köra hårdare än någonsin på gymmet så har du bra kropp till beach 2009 ;)

grymt gjort

samme11
2008-10-06, 22:03
Jag är grymt imponerad, håller själv på att räkna all kost nu och ligger ca 1000 kcal minus fast ändå äter jag mig mätt varje dag, fast jag tränar shootfighting och jujutsu 5 dagar i veckan och gymmar utöver det. nu är det bara att börja köra hårdare än någonsin på gymmet så har du bra kropp till beach 2009 ;)

grymt gjort

Vad äter du ? :) Asså varje dag, om ja får fråga :)

Krisz
2008-10-07, 08:14
Ser jättebra ut! :thumbup:

VanGohran
2008-10-08, 14:46
Ser jättebra ut! :thumbup:

Tackar Krisz, lycka till med träningen själv! :)

Andy__gibson
2008-10-08, 15:05
Ser bra ut! Kötta på!!! :whipped:

VanGohran
2008-10-15, 21:01
Tack mannen!