handdator

Visa fullständig version : Export av kontakter

Trassel
2008-05-29, 15:46
Nån här som har koll på hur man kan få över sina kontakter från ett simkort till ett annat?

Jag hade hoppas på att det gick att skicka via bluetooth, men inte sjutton kan jag hitta var man gör det.

Jag antar att ett sätt är att ta det gamla simkortet till nya telefonen och kopiera ner, men om nya telefonen är bunden så kanske inte det går heller?

-Niklas-
2008-05-29, 16:10
Nån här som har koll på hur man kan få över sina kontakter från ett simkort till ett annat?

Jag hade hoppas på att det gick att skicka via bluetooth, men inte sjutton kan jag hitta var man gör det.

Jag antar att ett sätt är att ta det gamla simkortet till nya telefonen och kopiera ner, men om nya telefonen är bunden så kanske inte det går heller?

Med sony ericsson kan man kopiera över kontaktlistan till datorn iaf. Bruka göra det med jämna mellanrum fall telefonen skulle gå sönder/bli snodd.

Hades
2008-05-29, 16:11
Vad har du för telefon? På min går det att skicka via IR, och det är en riktigt kass telefon, så om du inte har världens äldsta borde det ju gå på något sätt :)

Annars kan du lägga in kontakterna på (den gamla) telefonen, och sedan byta kort och kopiera dem till det nya kortet.

Perg
2008-05-29, 16:13
Så här gör man på min SE K610i iaf:

1. Ta upp kontakter.
2. När du står på "Ny kontakt" välj Alternativ.
3. Välj Avancerat.
4. Välj "Skicka alla kont.".
5. Välj "Via Bluetooth".

Detta verkar skicka kontakterna på ditt minneskort. Om du absolut vill skicka alla kontakter på SIM-kortet i ett steg verkar det som du måste kopiera över dom till minneskortet först. Det finns också under Avancerat-menyn.

Trassel
2008-05-29, 16:23
Min nya är en sony eriksson och där har jag hittat att man kan skicka kontakterna, men inte på den gamla nokian som har kontakterna :( men byta simkort till den telefonen som inte är bunden kan ju vara en idé