Visa fullständig version : B&K artikel
mangemani
2003-06-04, 17:32
minskat energi/kalori intag kräver också ökat intag av protein.vare sej du äter två eler 2,4 gram protein per kilo kroppsvikt,så ska du öka ditt proteinintag med 15%.till exempel bör en hårdtränande bodybuilder uder en period med diet gå upp från 240 till 276 gram protein per dag.när bodybuilders håller diet minskar de mängden kolhydrater och fett,men att minska på kalorierna för mycket kan göra at muskelmassan istället går förlorad.genom att få i dig mer extra protein har du byggstenar till mer muskler samt att du samtidigt förhindrar ett underskott av energi.
sant/falskt?
King Grub
2003-06-04, 17:34
Ju lägre kaloriintag, desto viktigare att man håller koll på proteinintaget. Visst är det så. Att det sedan kanske inte är frågan om exakt 36 gram mer är en annan sak.
mangemani
2003-06-04, 17:41
ok.
i nästa artikel står det att bodybuilders äter i cykler,alltså att dom äter 100 gram kolhydrater en dag och nästa 150 osv.....men det förstår jag inte,måste man inte ha i sej mer kolhydrater för att inte musklerna ska gå förlorad?
står i samma artikel att när 1 gram kolhydrater tas bort bör en bli ersatt av 1 gram protein,men alltså,kan man typ nästan leva på proteiner och nästan inga kolisar utan muskelförlust om man nu får i sej mer än 300 gr protein per dag?
King Grub
2003-06-04, 17:50
Originally posted by mangemani
ok.
i nästa artikel står det att bodybuilders äter i cykler,alltså att dom äter 100 gram kolhydrater en dag och nästa 150 osv.....men det förstår jag inte,måste man inte ha i sej mer kolhydrater för att inte musklerna ska gå förlorad?
står i samma artikel att när 1 gram kolhydrater tas bort bör en bli ersatt av 1 gram protein,men alltså,kan man typ nästan leva på proteiner och nästan inga kolisar utan muskelförlust om man nu får i sej mer än 300 gr protein per dag?
Visst kan du leva i stort sett utan kolhydrater och ett högt proteinintag. Men någonstans måste du få energi ifrån. Då får du höja fettintaget kraftigt, och vips! Då är en det en ketodiet du har påbörjat. Det är kolhydrater och/eller fett som ger dig energi att träna, röra dig, tänka och leva, så bara protein och vatten är ingen god idé. Och kolhydrater är en bättre energikälla för musklerna än vad fett är.
mangemani
2003-06-04, 17:52
wow,det viste jag inte att man kan leva på fett och protein....men är det effektivare på nått sätt än kolis dieten?
hur mycket fett ungefär ska man då få i sej per dag?
vad för slags fett,typ som olivolja och solrosolja eller?
King Grub
2003-06-04, 17:57
Originally posted by mangemani
wow,det viste jag inte att man kan leva på fett och protein....men är det effektivare på nått sätt än kolis dieten?
hur mycket fett ungefär ska man då få i sej per dag?
vad för slags fett,typ som olivolja och solrosolja eller?
Sök på "keto" så hittar du massor av trådar om det. Som den här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=8166&highlight=keto
mangemani
2003-06-05, 10:21
Originally posted by Castro
Säg tack Grub.
tack grub
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.