Visa fullständig version : Red bull sugarfree
Skulle bara höra om nån smakat den? Är rätt fint att det iaf finns sockerfri red bull :thumbup:
Sockerfri redbull blir typ koffeintabletter, vatten och smakämnen då?
Nitrometan
2003-06-04, 08:17
Du glömde taurinet, den aminosyra som den har fått sitt namn av (taurus = tjur).
AH....jo det gör nog hela skillnaden! :)
Nitrometan
2003-06-04, 12:04
Självklart! De säger "Red Bull ger dig vingar" i reklamen, men vad de menar är "Red Bull ger dig horn"!
Mer taurin åt folket! Taurin plus alkohol har en centralstimulerande effekt, vilket antagligen är anledningen till att "RBV" (Red Bull å Vodka) är en så populär drink. :devil: :laugh:
gasoliner
2003-06-04, 12:10
Fanns nåt på Cypern som hette m150 eller liknande,nån som vet vad den innehåller?
saknade den hårt efter en vaecka på den blandningen..:angel:
Äh Grahn du e alltid så jäkla negativ mot allt! en riktig besserwisser!!=)
Red bull e ju iaf godare än nån koffeintablett å vatten..
personligen tycker jag faktiskt lightvarianten är mycket godare än originalet för ovanlighetens skull :cheers:
Originally posted by Wilson
Äh Grahn du e alltid så jäkla negativ mot allt! en riktig besserwisser!!=)
:cryout: that hurt... :D
Bra mkt dyrare med
he tycker om dig ändå :love:
Testade den nya nyss, och jag kan bara säga att jag blev besviken.. man kan verkligen känna en "touch" av typ "Canderelle" sötningsmedlet! :(
den vanliga får funka bra helt enkelt :sleep:
Varför dricker ni Redbull?
Förutom som grogg då,,,
Är den energi fri alltså?
En kompis till mej påstod att redbull innehöll tjursperma :eek:
Haha, tjursperma, jao. Givet.
Magic innehåller magiskt pulver från trollkarlen i Oz
hoppas ingen köper red bull light och tror att den då är kalorifri... är ju trots allt maltodextrin i den.
den nya innehåller 8 kcal/burk tror jag...
Chandler
2005-03-04, 17:33
Ahh, ny och fräsh tråd. Eller inte. ;)
Om man nångång känner att man har för mycket pengar, så borde det ju alltså gå alldeles utmärkt att ersätta kaffekoppen innan morgonpromenaden med RB-sugar free.. (Förutsatt att den fortfarande finns kvar i sortimentet :D ). Kanske man t.o.m. får de omtalade vingarna under morgonpromenaden. :)
GrayHaven
2005-03-04, 17:47
näh urin e det ju såklart..det heter ju trots allt taURIN *whatever*
Och för er som faktiskt inte vet vad taurin är så är det en aminosyra som man väl bara har i fri form(?) i musklerna, man fann den först i kött från tjurar som sagt men i redbull är den syntetiskt framställd.
Den smakare OK
Men en sockerfri energidryck är lite motsägelsefullt i sig.
Som det redan sagts så blir det mer eller mindre en koffeintablett.
Men om någon vill ta den istället för en kaffe
så varsågod *screwy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.