Logga in

Visa fullständig version : Bästisen är borta

ankan
2008-05-26, 12:54
Ja vi fick avliva vår hund idag. Min bäste vän sedan 12 år tillbaka han fick något fel med ryggen :(
Har haft nära släktingar som gått bort nyss, hemskt att säga men det här känns fan värre.
Jag grät som ett barn vid graven och städade undan alla hans korgar och matskålar på 1 minut i rent raseri.

Jag ska aldrig mera skaffa hund...

Roosen
2008-05-26, 13:05
Ja vi fick avliva vår hund idag. Min bäste vän sedan 12 år tillbaka han fick något fel med ryggen :(
Har haft nära släktingar som gått bort nyss, hemskt att säga men det här känns fan värre.
Jag grät som ett barn vid graven och städade undan alla hans korgar och matskålar på 1 minut i rent raseri.

Sånt suger verkligen.. Jag skulle bli knäckt om min jycke skulle dö/bli avlivad.. eller när.. Beklagar.

Och om jag ska vara ärlig så tycker ja att det är mer synd om en hund blir ihjälskjuten i en film än en männsika :em:

Luttis
2008-05-26, 13:14
Åh, jag vet hur du känner dig. Själv avlivade jag min hund för ett par månader sedan. Hon var rätt gammal och jag förstod att det kanske var dags snart, men det är verkligen så mycket jobbigare när det väl händer än vad man tror det ska vara. Men hund, det ska jag definitivt skaffa mig igen. Men det får bli ett senare projekt..

shut teh face
2008-05-26, 13:27
Du ska inte skämmas för att känna så. En hund är ju trots allt ett väldigt nära djur man har!

Jag älskar hundar och vi har varit tvugna att lämna bort dem innan det blivit "dags". Första hunden för vi flyttade till ett radhus. Och den andra hunden för lillebror utvecklade allergi och höll på dö en dag.

Vi lämnade bort dem till tillförlitliga människor som hade stor gård där vi visste att de fick ett bra liv. Så man slapp ju på det sättet "förlora" hunden.

Det är rätt kul det där att man kan träffa sin gamla hund igen efter 10 år. Och den blir lika glad som om man hade varit borta 1 dag.

Nitrometan
2008-05-26, 13:52
Stackare. *cry*

Jag har en hund på 4,5 år och kan inte ens föreställa mig hur tomt livet skulle bli utan henne.

Halldin
2008-05-26, 13:53
Beklagar. :/
Det suger ordentligt, men lägger sig efter någon månad. Du kommer säkert vilja skaffa en hund igen någon gång.

Jajje
2008-05-26, 14:17
:(, beklagar verkligen..

champion
2008-05-26, 14:20
Tråkigt att höra. Men det brukar kännas OK när man köper en ny hund senare. Har just nu 2st hundar. Skulle inte vilja leva utan hund. Dom är bättre än flickvänner ;)

pragmatist
2008-05-26, 14:21
Jag beklagar. Min gamla kisse tog ner skylten förra veckan, så jag förstår hur det känns. Hon blev 19 år gammal så man får väl vara tacksam för den långa tid man fick tillsammans antar jag, men ändå.

dooh
2008-05-26, 15:02
Det bästa är nog att skaffa en ny hund. Så enkelt är det. Det är tufft som fan att bli av med ett djur... men den förlusten ska aldrig avskräcka en från att skaffa en ny. Ett nytt djur gör att man återhämtar sig fortare och visst vill man sörja och man behöver det. Men man ska iaf inte känna sig skyldig om man skaffar en ny hund.
Det är faktiskt ett privilegie djur har att bli avlivade när de lider.

joriice
2008-05-26, 15:08
Min mormor sa också att hon inte ville ha en ny katt när hennes gamla dog, men när min katt (18 år) dör så är jag inte avskräckt av att köpa en ny, vi har redan en ettårig katt här så den kommer finnas här ett bra tag till förhoppningsvis, och hon är mer kärleksfull än den gamla vildkattan.

ankan
2008-05-26, 17:02
Nä som det känns nu så är en ny hund helt uteslutet. Man kanske ändrar sig men just nu finns det ingen som är värd hans plats.

Och det känns ju lite som man svikit honom även om det var för hans eget bästa :(

Tigerkotten
2008-05-26, 17:10

beklagar :/

Motorbreath
2008-05-26, 17:43
Vi har förlorat fyra hundar de senaste ~15 åren varav en dog en naturlig död. Resterande tre fick avlivas på grund av epilepsi och cancer. Nu har vi en på åtta år som förhoppningsvis lever fyra-fem år till. Om man en gång haft hund så är det svårt att vara utan, lika trogen och lojal vän finns inte.

mangemani
2008-05-26, 17:48
beklagar:(

har själv 2 hundar som jag är störtförtjust i,alltid varit med en i vått och torrt,alltid varit ute med en och motionerat i regn,snöstormar,stekhetta.
den dagen dom går bort så kommer jag att sörja jävligt länge.
ser inte fram emot den dagen.

Rex
2008-05-26, 18:06
Tråkigt o höra men jag förstår verkligen inte folk som sörjer efter djur.

tobbo
2008-05-26, 18:10

Seriös? Har du någonsin haft ett husdjur?

OnT: Mycket tråkigt att höra. =(

Trance
2008-05-26, 18:12

Men du verkar inte vara vidare allmänbildad heller så det är väl inte så konstigt att du har luckor här också.

On topic: Fyfan vad det är en jobbig känsla. De blir verkligen en del av ens liv.

Stoltz
2008-05-26, 18:37
Beklagar :(

ankan
2008-05-26, 18:52

Ett husdjur, framförallt en hund är med HELA TIDEN. Min kompis var med överallt. Varenda minut som jag spenderat hemma har han varit i närheten, varenda promenad har han varit med på, varenda gång jag gått och lagt mig har jag sagt godnatt åt honom, varenda gång man ätit har man fått säga "inte tigga" :)

Men aldrig mer, aldrig mer...

Slartibartfast
2008-05-26, 19:53
Min hund dog för några år sedan då hon var 11 år. Det tog hårt som fan. Hon var en stor del av familjen och jag får ännu en klump i halsen när jag ser en Golden Retriever.

ankan
2008-05-26, 20:20
Ja det tar sjukt hårt. Jag har väl fått tårar i ögonen och så men jag har inte gråtit sen jag var barn/ungdom. Ända tills idag...

Usch tänk om jag börjar grina på jobbet imorgon när alla ska fråga hur det gick med hunden. Pinsamt :(

Mr. Moose
2008-05-27, 05:15
Nu är det många år sen vi var tvungna att avliva vår tax, han blev nästan 13 år pigg o lekfull som en valp tills de sista 6 månaderna då han började "sakta ner". När vi upptäckte en knuta i bukpartiet gick vi till vetrinären som sa att det var cancer. Det var möjligt att operera men Yambo skulle med all säkerhet alltid ha ont och han skulle till 100% aldrig bli helt återställd.

Vad gör man? I sådana fall kan man inte va egoistisk utan måste tänka på husdjurets bästa, som tyvärr ibland innebär avlivning.

Skaffa inte ny hund som ersättning för den gamla, det fungerar inte så. En ny hund är just det....en ny hund, med sitt eget temperament, egna nycker o vanor.

Och till Rex vill jag bara säga....:thefinger :thefinger :thefinger