handdator

Visa fullständig version : Keto, går det ihop med hård träning?

JJJ
2008-05-26, 04:47
Tänkte börja med CKD och undrar om någon här har kört den och samtidigt tränat kamsport(thai,kick,BJJ)?

Det är väl inte att rekommendera så mycket konditionsträning utan man bör väl snarare spara sig så mycket man kan när man ligger på den här hårda dieten?

Ska jag köra klart dieten och sedan börja med kampsport eller går det att kombinera dessa 2 på ett BRA sätt? Antingen eller s.a.s

Mvh

Prankie
2008-05-26, 08:44
I min klubb har vi uppdelat i tre olika kampsport. Men nånting gemensamt är intensiva fys. Skulle kunna påstår med ketoner kan du fila på teknik, långdistans jogga, men hårda fysträning kan man nästan glömma.

Men varför måste du köra CKD? En traditionell diet med mindre mat kombinerad med kampsport funkar ju också. Roligare än jogga också. ;)

JJJ
2008-05-31, 15:08
Någon som vill dela med sig av mattips? För en keto diet dvs.

Rahf
2008-05-31, 16:29
Din uthållighet kommer inte lida av det, däremot kommer nog din styrka göra det. För kampsport så behöver man energi och jag ställer mig tveksam till att kombinera de två, beroende på vilken kampsport det är så kan den vara väldigt fysiskt krävande eller lite lättare. Det beror också givetvis på om klubben man har är hård eller ej.

Eddie Vedder
2008-06-01, 10:22
Någon som vill dela med sig av mattips? För en keto diet dvs.

http://www.pagina.se/filer/Kostprogram%20för%20LCHF.pdf