handdator

Visa fullständig version : Kolhydratsfråga! Hjälp

theden
2008-05-25, 19:32
Innan nån säger nått har jag försökt söka fram svar på denna fråga!

Har kört på min deff nu och ska börja på 4de veckan..

brukar träna ganska sent på kvällarna runt 19:15 till 20:30 tiden ungefär

Tar Aminorush 6 gr + 20gram druvsocker efter träning ungefär 150kcal

Och äter sedan ungefär 1 timme middag bestående av 2dl färdigkokt ris + kycklingfile + oliver

och en timme efter det Nattprotein så ere läggdags runt 22:30-23:00

Och nu till frågan. Har märkt att jag gått ner en del men vill bli av med lite mer lite snabbare, är det bättre att skippa Riset på middagen helt för att inte det ska lägga sig som "fett" under natten???

OBS: Äter annars kolhydrater under dagen för att orka med jobbet. Men inte mer än 2 dl färdigkokt ris till varje stort mål. Och fyller på med protein under dagens lopp

nån erfare deffare som skulle vilja ge sin synpunkt, Vore hjärtligt tacksam för svar...

King Grub
2008-05-25, 19:34
Du går ner mer om du tar bort kalorierna riset motsvarar, men det gör du oavsett vad du tar bort eller när du gör det.

theden
2008-05-25, 20:10
Så det har ingenting med kolhydrater att göra alls? utan kalorier! jag komemr alltså gå ner lika mycket i fett om jag skippar oliverna tex

Tabbe
2008-05-25, 20:22
Dagens sanning kalori in- kalorie ut

theden
2008-05-25, 20:23
fan det största problemet med deff är att man inte kan äta sig mätt =P min magsäck e för stor =P

Scratch89
2008-05-25, 20:51
Du kan ju försöka ersätta produkter som ger lite mättnad och mycket energi med produkter som har tvärtom-egenskaper. Byt ut riset mot rotfrukter, broccoli, morot, vitkål och liknande. Det går säkert att dra ner på något annat också, då många verkar tro att man måste äta rena kolhydratskällor tillsammans med rena proteinkällor och rena fettkällor, för att det ska vara optimalt.

King Grub
2008-05-25, 21:26
Så det har ingenting med kolhydrater att göra alls? utan kalorier! jag komemr alltså gå ner lika mycket i fett om jag skippar oliverna tex

Olika personer svarar olika väl på lågfett- respektive lågkolhydratdieter med likvärdig energibalans, men man kan inte i förväg med någon säkerhet säga att kolhydrat i sig är en bov i dramat.